Xbox One na całym świecie sprzedało się dotychczas w około 35 milionach egzemplarzy - twierdzi analityk Daniel Ahmad z firmy Niko Partners.

Ekspert przedstawił liczbę na łamach forum ResetEra, gdzie znany jest jako użytkownik o pseudonimie ZhugeEx. Wynik pochodzi z danych gromadzonych przez amerykańskie NPD, które udostępnia podobne informacje partnerom.

01
Xbox One radzi sobie gorzej niż PS4

Warto zaznaczyć, że Microsoft nie dzieli się konkretnymi rezultatami osiąganymi przez swoje konsole.

Ujawniony przez analityka nakład - o ile jest prawdziwy - oznacza, że Xbox One radzi sobie znacznie gorzej niż konkurencyjne PS4. Na początku stycznia Sony ogłosiło, ze od swojego debiutu platforma rozeszła się w 73,6 milionie egzemplarzy - tyle trafiło bezpośrednio do rąk klientów. Do sklepów wysłano zaś 76,5 miliona sztuk sprzętu.

Innymi słowy, urządzenie koncernu z Redmond jest daleko w tyle. Wynik na poziomie 35 milionów jest ponad dwukrotnie niższy niż rezultat wypracowany przez PlayStation 4: różnica wynosi prawie 39 milionów.

Ahmad uważa jednak, że - zgodnie z wcześniejszymi informacjami Microsoftu - Xbox One jest popularniejszy w segmencie premium. Model oznaczony literą X sprzedaje się podobno lepiej niż PlayStation 4 Pro, aczkolwiek ekspert nie przedstawił konkretnych danych.

Gorsza sytuacja konsoli amerykańskiej firmy jest efektem kilku czynników. W okresie premiery zapewne nie pomogły kontrowersje związane z planami wdrożenia mechanizmów wymagających do zabawy stałego połączenia z internetem i blokady odsprzedawania kupionych wcześniej gier. Z nietypowych pomysłów się wycofano, ale niesmak pozostał.

Xbox Game Pass może zwiększyć popularność Xbox One

Obecnie problemem jest zbyt mała - w opinii szeregu graczy - liczba tytułów dostępnych tylko na Xbox One. Pod względem tak zwanych exclusive'ów, PS4 radzi sobie znacznie lepiej niż platforma Microsoftu.

Popularność konsoli może zwiększyć rozszerzenie usługi Xbox Game Pass o nowe gry studiów koncernu z Redmond - produkcje trafią do oferty już w dniu swojej premiery. Abonament wzbudza niepokój u mniejszych sprzedawców, ale eksperci i miłośnicy wirtualnej rozrywki są zadowoleni z subskrypcji.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki

Komentarze (2)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały