Premiera God of War coraz bliżej, w związku z tym twórcy projektu dzielą się kolejnymi szczegółami na temat gry. Niedawno ujawnili, że w produkcji pojawią się opcjonalne walki z bossami.

W wywiadzie udzielonym magazynowi Game Informer dyrektor kreatywny tytułu - Cory Balrog - zdradził, że nie wszystkie potyczki z mocniejszymi wrogami będą obowiązkowe. Gracze otrzymają możliwość pominięcia niektórych starć, co nie wpłynie na główny wątek fabularny (dzięki, GamingBolt).

01
Kratos z synem podziwiają naturę

To pierwsza odsłona cyklu, która zaoferuje opcjonalne walki. Poprzednie nie pozwalały pominąć jakichkolwiek pojedynków z z bossami.

Deweloper podkreślił również, ze w produkcji powróci opcja zwiększania maksymalnego zdrowia Kratosa, choć przyjmie nieco inną formę. Detali jednak nie podał. W dotychczasowych częściach cyklu wydłużanie żywotności odbywało się poprzez gromadzenie specjalnych Oczu Gorgony.

Dyrektor kreatywny odniósł się także do obaw fanów, którzy zaniepokojeni są faktem, że w grze nie pojawi się przycisk odpowiedzialny za skok głównego bohatera. Zapewnia, że podczas zabawy nie odczujemy braku wspomnianego elementu.

Balrog poruszył również kwestię jednej ze swoich wcześniejszych wypowiedzi jakoby w God of War od 25 do 30 procent czasu gracze mieliby spędzić na podróżowaniu łodzią. Podkreślił, że wodny transportu jest innym sposobem przemieszczania, ubarwionym szeregiem „zabawnych interakcji”, a tytuł nie sprowadza się tylko do wiosłowania.

Deweloper jednocześnie wyjawił, że na razie nie wie, czy dane mu będzie zająć się kolejną odsłoną cyklu. Jest jednak przekonany, że podobnie jak w przypadku pierwszej trylogii, prace nad każdą następną grą z serii powinna nadzorować inna osoba.

Nowy God of War zabiera graczy do krainy prosto z nordyckiej mitologii, co oznacza zupełną zmianę otoczenia i klimatu w porównaniu do poprzednich części. Akcję osadzono po wydarzeniach z trzeciej.

Głównym bohaterem ponownie jest Kratos, któremu jednak tym razem towarzyszy syn - Atreus. Wraz z młodzieńcem podopieczny wyrusza w podróż, by w dalekim świecie rozsypać prochy zmarłej żony.

Pod względem rozgrywki tytuł zrywa z tradycją. Kamera umiejscowiona jest tym razem za plecami postaci, sprawiając wrażenie bliższego kontaktu z walką i otoczeniem.

God of War ukaże się 20 kwietnia, tylko na PS4.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.