Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

W okresie świątecznym Xbox One X w USA sprzedał się lepiej niż PS4 Pro

Microsoft chwali się wynikami.

W minionym okresie świątecznym Xbox One X w Stanach Zjednoczonych znalazł więcej nabywców niż konkurencyjne PS4 Pro - poinformował Microsoft podczas spotkania z inwestorami.

Przedstawiciele koncernu z Redmond nie podali jednak żadnych konkretnych danych. Dyrektor generalny firmy - Satya Nadella - ograniczył się tylko do stwierdzenia, że sprzęt był „najlepiej sprzedającą się konsolą z segmentu premium”.

Wśród Amerykanów konsola Xbox One X cieszyła się dużą popularnością

Menedżer podkreślił jednocześnie, że „dobre” rezultaty osiągnął także tańszy model platformy, a więc Xbox One S (dzięki, DualShockers).

Na początku stycznia Sony chwaliło się, że w okresie świątecznym na całym świecie sprzedało ponad 5,9 miliona egzemplarzy PlayStation 4. Dane dotyczyły zarówno tradycyjnej wersji konsoli, jak i edycji Pro.

Dosyć dobrze radzi sobie też sam dział Microsoftu zajmujący się grami. Z raportu finansowego wynika, że w drugim kwartale bieżącego roku (zakończonym 31 grudnia) wygenerował 3,92 miliardów dolarów przychodów - o 8 procent więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej.

Rezultat to przede wszystkim zasługa Xbox One X. Dzięki premierze sprzętu, dochody ze sprzedaży konsol koncernu z Redmond wzrosły o 14 proc. względem analogicznego okresu sprzed roku.

Poza tym ujawniono, że obecnie liczba aktywnych użytkowników usługi Xbox Live wynosi 59 milionów.

Z kolei firma jako całość w minionym kwartale wygenerowała 28,9 mld dol. przychodów (o 12 proc. więcej), zaś zyski ukształtowały się na poziomie 8,7 mld dolarów (wzrost o 10 proc.).

Zobacz na YouTube

W rozmowie z inwestorami Nadella podkreślił, że Microsoft nadal zamierza rozwijać Xbox One, aby przyciągnąć graczy zainteresowanych wysokiej jakości rozgrywką w 4K. Jednym ze świeżych pomysłów jest abonament Xbox Game Pass.

Dyrektor generalny wyjaśnił, że rozszerzenie usługi o nowe tytuły, które trafią do oferty już w dniu premiery, znacznie zwiększy wartość subskrypcji. Zasugerował również, że inicjatywą mogą zainteresować się zewnętrzni wydawcy.

Menedżer zaznaczył przy tym, że działania koncernu koncentrują się nie tylko na samej konsoli, ale i PC. Docelowo firma chce połączyć ze sobą różne platformy - Xbox One, komputery osobiste i urządzenia mobilne.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze