Monster Hunter World - Prolog, początek gry

Docieramy do Astery. Zadania: Udaj się do Kwatery Głównej Komisji Badawczej, Przygotuj się w Asterze, Przyjmij zlecenie.

Początek gry oraz pierwsze trzy, krótkie zadania mają charakter samouczkowy. Ich celem jest zaznajomienie gracza z podstawowymi mechanikami rozgrywki i poznanie kluczowych postaci. Dowiesz się również, dlaczego przybyłeś do Nowego Świata. Co więcej, będziesz miał również okazję zwiedzić Asterę, główną siedzibę łowców, a tym samym poznasz kluczowe obiekty, do których będziesz często wracał po wykonanym zleceniu.

Poniżej zostały opisane zadania:

Misja: Udaj się do Kwatery Głównej Komisji Badawczej

Pierwsza część prologu polega na biegu i wspinaczce po kamiennej bestii. Kiedy zeskoczysz na ziemię, będziesz już w Nowym Świecie. Pora przedostać się do Astery. W niedaleko położonym obozie Przewodniczka zajdzie mapę, którą ci wręczy. Otwórz ją, aby zorientować się, gdzie mieści się Kwatera Główna Komisji Badawczej, do której musisz dotrzeć.

Podążaj za Przewodniczką. Będziecie wędrować po części lokacji nazwanej Starodrzewem. Jeśli zgubisz swoją towarzyszkę z pola widzenia, podążaj za zielonymi świetlikami zwiadowczymi. Na mini mapie pozycja Przewodniczki jest oznaczona zieloną kropką.

002
Zielone świetliki wskażą ci drogę do celu.

Dotrzecie do pnączy, przez które należy przejść. W miejscu, w którym się znajdziecie, spotkacie żółto-niebieskie jaszczurki. Należy się przed nimi ukryć. W tym celu znajdź roślinę z wieloma żółtymi liśćmi, wejdź w tryb skradania (przycisk: X na PS4 lub A na XBO) i wślizgnij się do środka. Odczekaj kilka chwil, a jaszczurki znikną. Przewodniczka poinformuje cię, kiedy będziesz mógł opuścić bezpiecznie schronienie.

Idź dalej tak, jak wskazują zielone świetliki. Po drodze sprawdź ślady, które zauważyła Przewodniczka. Po chwili uruchomi się film przerywnikowy. Po jego zakończeniu biegnij za bestią Jagrasem, Przewodniczką oraz nowo poznaną postacią, Dowódcą Zespołu Polowego. Dotrzesz do bram Astery. Podejdź do toczących pojedynek potworów, a uruchomi się kolejny film. Gdy się zakończy się, będziesz już w mieście.

003
Ukryj się przed jaszczurkami. W tym celu wykorzystaj rośliny z żółtymi liśćmi.

Misja: Przygotuj się w Asterze

Porozmawiaj z Dowódcą. Po zakończonej rozmowie rusz w kierunku miejsca, gdzie przebywa Dowódca Zespołu Polowego (czerwona ikona na mapie i mini mapie), który oprowadzi cię po mieście. Idź za nim do Kuźni, a następnie do Kantyny, gdzie spotkasz swojego koleżkota (palico).

Gdybyś się zagubił w mieście, zerknij na mapę Astery, gdzie zostały oznaczone najważniejsze miejsca.

Gdy odnajdziesz koleżkota, zostanie zwołana rada. Uczestnicząc w niej, poznasz wytyczne oraz cel przybycia do Nowego Świata, a także zostanie ci zlecone pierwsze zadanie. Po jej zakończeniu wejdź do swojego pokoju i podejdź do skrzyni na przedmioty. Użyj opcji: Zmień wyposażenie, aby otworzyć ekran wyboru ekwipunku. Wybierz broń i pancerz.

W pomieszczeniu, w którym przebywasz, możesz również zarządzać koleżkotem i jego wyposażeniem, a także - poprzez rozmowę z Gospodarzem - udać się do obszaru treningowego, aby przetestować dzierżony oręż.

004
W swoim pokoju możesz przejść do obszaru treningowego oraz zarządzać koleżkotem.

Misja: Przyjmij zlecenie

Wyjdź ze swojego pokoju, porozmawiaj z Dowódcą Zespołu Polowego i udaj się do Kantyny. Możesz skorzystać z windy zlokalizowanej naprzeciwko wejścia do twojego pokoju albo udać się schodami do wyżej położonej części miasta.

Porozmawiaj z Przewodniczką, aby przyjąć nowe zlecenie - Jagras ze Starodrzewu. Zadanie zostało aktywowane - możesz w każdej chwili je rozpocząć, podchodząc do bramy miejskiej, i wchodząc w nią w interakcję, bądź akceptując zadanie z poziomu ekranu gry

Jeśli jesteś gotów, to wyrusz na swoją pierwszą misję zleconą przez Dowódcę. Jednak dobrym pomysłem będzie najpierw odwiedzenie wszystkich istotnych obiektów w mieście, takich jak: Zbrojownia, Kuźnia, Skład zaopatrzenia, Centrum Zasobów inne miejsca, które pomogą ci się lepiej przygotować do walki. Porozmawiaj z postaciami, przy których widnieje ikona wykrzyknika, aby dokładniej poznać mechaniki, które rządzą w świecie Monster Hunter World.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami