Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Payday 3 przyśpieszają prace. Winne są problemy Raid: World War 2

Starbreeze potrzebuje pieniędzy.

Starbreeze Studios ujawniło, że zamierza przyśpieszyć prace nad kooperacyjną strzelanką Payday 3, po komercyjnej porażce Raid: World War 2. Aby przetrwać do premiery Overkill's The Walking Dead, firma pozyskała też 30 mln dolarów dzięki sprzedaży akcji.

Jeszcze w lutym ubiegłego roku studio zapewniało w temacie Payday 3, że „projekt otrzyma tyle czasu na rozwój, ile będzie potrzebował. Ukaże się, gdy będzie gotowy. To nasza najważniejsza licencja oraz podstawa naszego biznesu i dlatego będzie odpowiednio traktowany”.

Wydana w sierpniu, kooperacyjna strzelanka Raid: World War 2 o podobnych założeniach spotkała się jednak z bardzo małym zainteresowaniem, zebrała niskie oceny w recenzjach i sprzedała się „znacznie poniżej oczekiwań, pomimo szeregu podjętych kroków” - napisano w komunikacie.

Jednocześnie Overkill's The Walking Dead zostało opóźnione na jesień obecnego roku, co w połączeniu z komercyjną porażką wspomnianego Raid przełożyło się na problemy finansowe Starbreeze. Stąd konieczność sprzedania dodatkowej puli akcji na giełdzie.

Pieniądze zostaną przeznaczone głównie na działania marketingowe związane z grą o zombie, ale założenia mówią także o wydaniu całkiem nowych tytułów, których wcześniej nie planowano, o rozszerzeniu działalności na kolejne platformy i terytoria oraz przedłużeniu wsparcia dla Payday 2 aż do 2019 roku.

Najważniejsze z punktu widzenia graczy wydaje się jednak przyśpieszenie produkcji Payday 3, choć nie podano jeszcze żadnych konkretów i dat.

„Aktualizacje na temat postępów mogą być rzadkie. Payday 3 po prostu nie można popędzać” - zapewniało w ubiegłym roku Starbreeze. Jak widać, jednak można.

Raid: World War 2 nie zainteresowało graczyZobacz na YouTube

Firma wydawnicza ze Szwecji ma za sobą okres intensywnego rozwoju, co na pewno także wpływa na kondycję finansową. Pomiędzy własną siedzibą, pobliskim Overkill Software oraz przejętym w ubiegłym roku Dhruva Interactive z Indii liczy już ponad 550 deweloperów.

Sporą popularnością nadal cieszy się asymetryczny horror Dead by Daylight od Behaviour Interactive, a ostatnio zdecydowano się zainwestować w Psychonauts 2 od Double Fine Productions.

Read this next