Studio Unknown Worlds potwierdziło, że gra Subnautica zadebiutuje w pełnej wersji już 23 stycznia. Produkcja stawiająca na sztukę przetrwania pod wodą opuści tym samym program Early Access.

Tytuł ukazał się na Steamie niemal trzy lata temu, w 2014 roku. Serwis SteamSpy szacuje, że w tym okresie projekt sprzedał się w imponującym nakładzie, przekraczającym 1,85 mln egzemplarzy.

1
Jest podwodnie

Gra reprezentuje koncept swobodnej eksploracji, dodając do tego elementy RPG. Innowacją w porównaniu do wielu innych konkurentów jest właśnie umieszczenie postaci w podwodnej głębinie i przeczesywanie mórz i oceanów.

Gracze muszą własnoręcznie zbierać surowce, by konstruować podwodne bazy, okręty i ekwipunek - odpowiedni sprzęt pozwoli dotrzeć w bardziej niebezpieczne zakątki, pełne przeszkód terenowych i nieprzyjaznych istot.

„Odkrywaj lasy wodorostów i trawiaste płaskowyże, rafy i labirynty podwodnych jaskiń, ale pamiętaj o ciągle ubywającym tlenie. Wody roją się od życia: niektóre stworzenia są pożyteczne, ale duża część - niebezpieczna” - czytamy w opisie.

Dno oceanu w Subnautice jest tworzone przez dynamiczny system, oparty na voxelach. Możliwe jest więc nie tylko budowanie baz przy powierzchni wody, ale także zwiedzanie jaskiń, gdzie czekają mroczne klaustrofobiczne tunele, groty oświetlone i bioluminescencyjne formy życia.

Jak wynika z oficjalnego kalendarza prac, do premiery w styczniu nie powinniśmy spodziewać się zbyt wielu nowości - dzisiaj, 11 stycznia, kończy się dodawania nowych elementów. W planach na przyszłość są za to dodatki i konwersje konsolowe.

Reklama

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały