HZD: The Frozen Wilds - Zalanie

Osuszamy Siwe Łowisko.

Wędrując po zachodniej części Kraju, dostrzeżesz podtopiony teren. Warto zbadać przyczynę tego stanu rzeczy, by wykonać zadanie dodatkowe i poznać ciekawą, choć bardzo gadatliwą postać, Gilduna.

  • Minimalny sugerowany poziom - 30;
  • Zlecający - zadanie rozpocznie się, gdy będziesz przechodził obok zbiornika retencyjnego lub tamy w zachodniej części Kraju;
  • Nagrody za ukończoną misję - 7 500 PD oraz 3x Niebieskierka.

Rozpoczęcie zadania

Idąc w górę rzeki od strony zalanej doliny (1) bądź przechodząc obok tamy (2) pojawi się informacja o rozpoczęciu misji: Zalanie. Tego zadania nie zleci ci żadna postać - musisz sam odkryć początek tego questu. Gdy będziesz blisko - na mapie oraz na radarze - pojawi się zielona ikonka wykrzyknika. Wejścia do Siwego Łowiska - miejsca, gdzie toczy się akcja misji - szukaj pod tamą (3), niedaleko ogniska (4).

051
Mapa misji: Zalanie.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Odnalezienie Gilduna; spuszczenie wody w zbiorniku

Wejdź do środka, a znajdziesz się w odrębnej lokacji. Wespnij się na górę. Twoim zadaniem będzie zbadanie sterowni. W pomieszczeniu obejrzyj schemat, podchodząc do wyświetlacza.

Następnie wyważ drzwi, mieszczące się po lewej stronie. Usłyszysz głos Gilduna. Zejdź na dół. Za drzwiami bunkra znajduje się wołająca o pomoc osoba. Otwórz drzwi i porozmawiaj z Gildunem. Musicie wspólnie odkręcić zawory: ty z ten z prawej strony (1), a twój nowy znajomy - z lewej. Twoje zadanie jest trudniejsze, bo musisz przedostać się na drugą stronę.

Wejdź na półkę, która mieści się nad postacią Gilduna. Przejdź pod nieczynnym wentylatorem (2), a następnie po drabinie dostaniesz się do korytarza. Schodząc w dół, dotrzesz do miejsca, gdzie znajduje się drugi zawór (1). Przekręć go, by utworzyć przejście pomiędzy Aloy a Gildunem. Następnie podążaj za sojusznikiem do drugiego pomieszczenia.

052
Aby dostać się do zaworu (1), mieszczącego się po drugiej stronie zbiornika, należy wejść do korytarza, znajdującego się za wentylatorem (2).

Gdy tam dotrzesz (1), musisz przedostać się na drugą stronę. Wskocz na platformę (2) i dalej przejdź do półki (3) z drabiną prowadzącą na górę, po której wespnij się. Przeskocz na metalową kładkę (4), a tam opuść metalowe „schody”, po których wejdzie Gildun.

Znowu musicie przekręcić równocześnie zawory. Sojusznik jest już na miejscu, ale twoim zadaniem jest przedostać się na drugą stronę. Wejdź po drabinie i udaj się w lewo w głąb korytarza, a dalej w górę. Droga do zaworu prowadzi przez ciasne przejście. Gdy dotrzesz na miejsce, okaże się, że Gildun nie może przekręcić metalowego koła odpowiedzialnego za otwarcie wrót.

053
Skakanie i wspinanie się - to dla Aloy codzienność.

W związku z powyższym musisz stworzyć przeciwwagę dla metalowych wrót. Wskocz po gruzie (1) na zwisającą platformę (2) . Wespnij się na jej szczyt, przeskocz na długi, metalowy słup, i wejdź na górę. Następnie zeskocz na poniżej położoną windę - przeciwwagę (3). Wrota podniosą się, a woda odpłynie. Poczekaj, aż zjedziesz niżej, następnie wskocz na przejście prowadzące do zaworu i przekręć go (4).

Na niższym poziomie budynku, w którym przebywasz, pojawi się kłapak. Zniszcz go z bezpiecznej odległości, po czym zabierz z jego resztek nadajnik (emiter).

054
Aby otworzyć wrota, musisz opuścić ciężar, który będzie służył jaki przeciwwaga.

Całkowite osuszenie Siwego Łowiska - zagadka związana z zaworami (cel opcjonalny)

Zanim udasz się na górę, by kontynuować misję, możesz spuścić wodę w niższej części Siwego Łowiska, co całkowicie osuszy zbiornik. Jest to zadanie opcjonalne, za które otrzymasz trofeum: Osuszona powódź. W tym celu udaj się do pomieszczenia z zaworami, którego wejście znajduje się przy schodach prowadzących na górę.

Zawory należy przekręcić tak, aby woda w rurach wpłynęła do turbiny. Jeśli wykonasz to prawidłowo, otrzymasz wspomniane trofeum, a także otworzą się drzwi, za którymi znajdziesz różne skarby, w tym między innymi: potężny zwój broni boboszki (+51% mróz, +35% porażenie, +35% skażenie).

055
Powyższe zdjęcie przedstawia prawidłowe ustawienie zaworów.

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Naprawa zbiornika retencyjnego

Wejdź po schodach i drabinie na górę pomieszczenia, tak jak prowadzi znacznik. Wrócisz do sterowni, gdzie wymień nadajnik w brakującym miejscu. Ustaw pokrętła w odpowiedniej kolejności (od lewej: lewo, góra, dół, góra, prawo) i przejdź przez drzwi prowadzące do magazynu.

Następnie porozmawiaj z Gildunem i zabierz ze skrzyni ogniwo, które należy zainstalować w wyświetlaczu w sterowni. Po obejrzeniu filmu przerywnikowego wyjdź na zewnątrz, opuszczając budynek. Udaj się w kierunku zbiornika retencyjnego. W drodze do celu usłyszysz charakterystyczne dźwięki, które będą się nasilały z każdym krokiem.

Zakończenie zadania

Gdy dotrzesz do zbiornika retencyjnego, spotkasz tam kilka kłapaków, które należy pokonać. Następnie zejdź po drabinie do jego wnętrza. Na dole przebywa Laulai. Rozmowa z tą postacią zakończy zadanie.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami