Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - Arx: zadania dodatkowe cz. 1

Misje poboczne: Battle at the Gates, The Execution, The Vault of Linder Kemm, Finding Lord Arhu, Old means Gold.

Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu w Arx, czyli ostatniej większej lokacji przed finałem. Są to w większości misje opcjonalne, którym warto poświęcić nieco czasu, co umożliwia zdobycie punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów. Niektóre mogą być ponadto związane z wątkiem głównym.

Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę. Zwróć też uwagę, że wykonanie niektórych zadań uniemożliwia ukończenie innych.


Zadania dodatkowe na tej stronie:

  • Battle at the Gates
  • The Execution
  • The Vault of Linder Kemm
  • Finding Lord Arhu
  • Old means Gold

Battle at the Gates

Zadanie rozpocznie się automatycznie w momencie, kiedy dotrzesz do miejsca (1 na obrazku poniżej), gdzie paladyni toczą walkę z grupą wampirzych Voidwokenów. Dołącz do bitwy i pomóż ludziom pokonać potwory.

Miejsce bitwy paladynów z Voidwokenami.

W miarę możliwości staraj się atakować przeciwników z dystansu lub np. z pomocą przywołanych istot. Pamiętaj bowiem, że podczas bezpośrednich ataków rywale odzyskują sporą część zdrowia. Paladyni również będą nieźle radzić sobie w bitwie, więc nie powinna ona być szczególnie ciężka. Po jej zakończeniu porozmawiaj z panią kapitan, która podaruje drużynie nagrodę.


The Vault of Linder Kemm

Zadanie możesz rozpocząć po udaniu się do posiadłości Lindera Kemma i porozmawianiu z kobietą nazywaną Cat the Appraiser (1 na mapie poniżej). Dowiesz się od niej o tajemniczej krypcie Kemma - kobieta poprosi, abyś się do niej dostał.

Sposób dotarcia do tajnej krypty Kemma.

Możesz również porozmawiać z lokalnym malarzem o imieniu Ramn Oak (2 na mapie powyżej), a także z duchem jego ojca, jeśli skorzystasz z umiejętności Spirit Vision. Dzięki temu dowiesz się, że w krypcie Kemma znajduje się cenny obraz o nazwie „The Second Passion of Lucian".

Skieruj się teraz do ogrodu na zachodzie. Przy pompie ręcznej znajdziesz ukrytą w krzakach dźwignię (3 na mapie powyżej).

W ogrodzie zlokalizuj dźwignię (1), przestaw ją, a potem wejdź do podziemi przez właz (2).

Odblokuj ją korzystając z umiejętności lockpick, a następnie ją przestaw (1 na obrazku powyżej). Spowoduje to opróżnienie z wody pobliskiego stawu, co odkryje właz (2 na obrazku powyżej) prowadzący do podziemi.

W ten sposób dotrzesz na pierwszy poziom krypty Kemma. Uważaj, ponieważ jest ona pilnowana przez strazników nazywanych Lucianami.

Aby pozbyć się Lucianów trzeba skorzystać z umiejętności Source Vampirism.

Rywale patrolują teren i możesz próbować ich omijać i przekradać się obok nich lub stawać do walki. W drugim przypadku dobrze jest atakować pojedynczych rywali z zaskoczenia np. przy pomocy przyzwanych istot. Rywale są dość silni, dlatego postaraj się skupić na nich ataki wszystkich w drużynie.

Po zabraniu przeciwnjikowi całego paska życia jego postać zacznie świecić na zielono (obrazek powyżej). Szybko podejdź wtedy odpowiedniego blisko rywala i skorzystaj z umiejętności Source Vampirism. Dopiero to spowoduje, że rywal naprawdę zginie. Jeśli tego nie uczynisz, to po chwili odnowi się z pełnym zapasem życia i paskami ochrony.

Porozmawiaj z duchem krasnoluda (1), a potem skorzystaj z magicznego przejścia (2).

Po oczyszczeniu drogi przejdź na drugi koniec krypty i skorzystaj ze zdolności Spirit Vision. Dzięki temu zobaczysz ducha krasnoluda złodzieja (1 na obrazku powyżej), z którym porozmawiaj. Kiedy skończysz wejdź w interakcję z magicznym przejściem (2 na obrazku powyżej).

Aby się aktywowało musisz użyć na nim obrazu o nazwie An Unusal Painting. Znajdziesz go na drugim poziomie kanałów (Sewers), do których możesz dostać się m.in. z więziennej celi lub korzystając z przejścia na plaży (4 na mapie powyżej).

Tajne przejście (1), Big Tomorrah (2) oraz obraz o nazwie An Unusal Painting (3).

Kiedy się do nich dostaniesz omiń punkt szybkiej podróży i wejdź do pomieszczenia z drabiną, po której zejdź na dół. Następnie przejdź przez bramę z prawej - trafisz do pomieszczenia z martwym krasnoludem i dużą ilością skrzyń. Przy jednej ze ścian natkniesz się na tajne przejście (1 na obrazku powyżej).

Skorzystaj z niego, a dotrzesz do zamieszkanej części kanałów. To właśnie tu znajdziesz poszukiwany obraz (3 na obrazku powyżej). Przy pomocy perswazji możesz przekonać Big Tomorrah (2 na obrazku powyżej), aby go sprzedał, jednak zarząda za niego 10 tysięcy złota.

Możesz teraz postąpić na kila sposobów:

  • Zapłacić chłopakowi pełną sumę.
  • Wykraść obraz, kiedy nikt nie patrzy. Jeśli masz słabo rozwinięte umiejętności skradania, to możesz skorzystać z czaru teleportacji, aby przemieścić obraz do sąsiedniego pomieszczenia i tam go podnieść.
  • Stanąć do walki z pilnującymi go trollami i po ich zabiciu zabrać go. W przypadku walki klikaj na każdym trollu prawym przyciskiem myszy i wybieraj opcję Examine, aby sprawdzić, na co jest podatny. Jeśli będziesz używał na nich żywiołów, na które mają odporność, to będą się błyskawicznie leczyć.
Pociągnij za książkę (1), aby otworzyć kolejne przejście (2).

Po zdobyciu obrazu wróć do krypty Kemma i użyj go na magicznym przejściu, które odkryłeś przy duchu krasnoluda. Aktywujesz w ten sposób przejście do kolejnego pomieszczenia, które wypełnione jest złotem. Weź, co chcesz, a potem wejdź w interakcję z książką (1 na obrazku powyżej) z lewej strony regału.

W ten sposób otworzysz przejście do kolejnej komnaty (2 na obrazku powyżej), gdzie znajdziesz właz. Zanim przez niego przejdziesz weź do ekwipunku jakiś ciężki przedmiot, na przykład skrzynię stojącą między górami złota.

Aby uwolnić Arhu (1) wessaj energię z trzech duchów (2).

W nowej lokacji rusz przed siebie. Po dotarciu do figury odbędzie się rozmowa. Po jej zakończeniu połóż ciężki przedmiot (np. wspomnianą wcześniej skrzynię) na kamiennym ołtarzu, co spowoduje odblokowanie kolejnego włazu. Przejdź przez niego, a trafisz do pomieszczenia z Lordem Arhu (1 na obrazku powyżej).

Skorzystaj ze zdolności Spirit Vision, aby zobaczyć, że Arhu jest więziony przez trzy duchy (2 na obrazku powyżej). Wejdź w interakcję z każdym z nich, po czym wessaj jego energię. W ten sposób uwolnisz Arhu, ale sprowokujesz też do ataku grupę Black Ring - kilku jej cżłonków zaatakuje bohaterów znienacka.

Ważne postacie i miejsca w walce o Arhu.

Poniżej prezentujemy informacje, które mogą się okazać przydatne podczas walki po uwolnieniu Arhu.

  • Po uwolnieniu od duchów Arhu (1 na obrazku powyżej) będzie mógł zostać zabity. Jeśli chcesz go utrzymać przy życiu, to skoncentruj na nim czary obronne oraz regenacyjne lub użyj teleportacji, aby przenieść go do któregoś z narożników oddalonych od pola bitwy.
  • Jeśli Arhu zginie, to po walce będziesz mógł skorzystać ze zdolności Spirit Vision, żeby porozmawiać z jego duchem i zdobyć informacje, które otrzymałbyś od żywej postaci.
  • Po uwolnieniu Arhu na polu bitwy pojawi się czterech wrogów - dwóch wojowników (2 na obrazku powyżej) oraz dwóch magów (3 na obrazku powyżej). Dobrze jest w pierwszej kolejności wyeliminować tych drugich, ponieważ dysponują silnymi czarami obszarowymi oraz mogą obracać bohaterów drużyny na swoją stronę. W drugiej turze bitwy na szczycie schodów (4 na obrazku powyżej) pojawi się Lord Kemm z dużą ilością życia oraz pancerza fizycznego i magicznego. Należy uważać zwłaszcza na jego pierwszy atak, w którym po pdobiegnięciu do drużyny będzie starał się wykonać zabójczy obrót zadający duże obrażenia bohaterom. Przy okazji może mocno ranić, a nawet zabić Arhu.
  • Jeśli nie chcesz narażać Arhu i w miarę szybko pozbyć się magów, to możesz rozstawić drużynę na podwyższeniu lub podwyższeniach (3 na obrazku powyżej), a na dół zejść tylko jedną postacią z umiejętnością Tactical Retreat. Następnie pochłoń nią ostatniego ducha, teleportuj Arhu do któregoś z narożników, a potem dołącz postacią do drużyny na podwyższeniu. W ten sposób znajdziesz się blisko magów, a Kemm nie zejdzie na dół, tylko skupi się na atakowaniu drużyny.
  • W walce dobrze spisują się też przyzwańce, które mogą nie tylko ranić wrogów, ale również absorbować ich od bohaterów w drużynie.
  • W trakcie starcia dobrze jest wspomagać się umiejętnościami i czarami, które zapewnią przewagę w walce. Chodzi np. o powalenie (knock down) czy porażenie prądem (stunned). Uważaj natomiast na korzystanie z ognia, ponieważ większość rywali posiada na niego sporą odporność.
  • Inną taktyką ułatwiającą starcie jest wyeliminowanie Kemma w mieście. Należy się jednak liczyć z tym, że wtedy będziesz musiał stanąć do walki z miastowymi strażnikami.

Po zabiciu Kemma oraz wyeliminowaniu pozostałych wrogów zadanie zakończy się. Porozmawiaj z Arhu lub jego duchem (skorzystaj ze Spirit Vision), a następnie przeszukaj ciała poległych, przy których znajdziesz sporo cennych przedmiotów.


Finding Lord Arhu

Zadanie to można rozpocząć na kilka sposobów, jednak w znacznej części pokrywa się z misją o nazwie The Vault of Linder Kemm i to właśnie tam znajdziesz większość informacji związanych z tym zadaniem.

W skrócie Arhu jest przetrzymywany w krypcie Lindera Kemma, do której trafisz po małym śledztwie. Na jej najniższym piętrze odnajdziesz poszukiwaną osobę, jednak to czy przeżyje czy też nie zależy od tego, w jaki sposób potoczy się pojedynek z Kemmem. Po jego śmierci zadanie zostanie zaliczone.


The Execution

Zadanie będziesz mógł rozpocząć po dotarciu do miasta Arx, a konkretnie na teren baraków na wschód od wejścia (1 na obrazku poniżej). Okaże się, że na placu ma zostać stracona kobieta.

Miejsce, gdzie ma odbyć się egzekucja (1).

Kiedy wejdziesz na plac do drużyny podejdzie kobieta o imieniu Marie. Dowiesz się od niej, że skazana jest jej żoną (paladyn DeSelby) i została oskarżona niesłusznie. Marie poprosi, abyś powstrzymał wykonanie wyroku.

Udaj się do stojącego nieopodal lorda Kemma i rozpocznij z nim rozmowę. Skorzystaj z perswazji, aby przekonać go do anulowania wyroku. Jeśli zadanie to się powiedzie, to wróć do Marie po nagrodę. W innym przypadku oskarżona zostanie stracona, a zadanie zakończy się niepowodzeniem.


Old means Gold

Zadanie rozpoczyna się podobnie, jak misja poboczna o nazwie The Vault of Linder Kemm, czyli podczas rozmowy z Cat the Appraiser (1 na mapie poniżej). W trakcie dialogu wykaż się perswazją, a dowiesz się, że kobieta pragnie otrzymać z krypty trzy przedmioty.

Cat the Appraiser (1) i wejście do krypty (2).

Aby wejść do krypty udaj się do ogrodu i zlokalizuj dźwignię w krzakach przy pompie (2 na mapie powyżej). Włam się do niej i pociągnij, dzięki czemu odblokujesz właz w pobliskim basenie. Więcej na temat wejścia oraz eksploracji (w tym walki z Lucianami) krypty znajdziesz w opisie zadania The Vault of Linder Kemm.



Dla bieżącego zadania kluczowe jest odnalezienie trzech przedmiotów. Oto one:

  • Scrolls of Eternity - na lewo od wejścia na pierwszym poziomie krypty. Zwój jest przy figurach kamiennych krasnali (teren ten jest patrolowany przez jednego ze strażników).
  • Painting of the Divine - na lewo od krasnali, przy których jest Scrolls of Eternity znajdziesz tajne przejście w ścianie, a za nim kolejne. Prowadzi do tajnej lokacji, gdzie na ścianie wisi poszukiwany obraz.
  • The cup of Kings - z prawej części pierwszego poziomu krypty. Kubek stoi na stole wraz ze sporą ilością zwykłej zastawy.

Po zebraniu wszystkich przedmiotów wróć do zleceniodawczyni i przekaż jej przedmioty, co spowoduje zakończenie zadania.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Divinity: Original Sin 2

PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze