HZD: The Frozen Wilds - Ścieżka Szamanów

W poszukiwaniu Ourei.

Poniżej opisywana misja zaprowadzi cię do szamanki Ourei, która rzuci światło na aktualne wydarzenia. Droga do niej jest długa i pełna niebezpieczeństw. W pierwszym etapie podróży spotkasz Naltuka oraz wieżę sterowania. Następnie czeka cię długa wędrówka Ścieżką Szamanów, na końcu której przyjdzie ci zmierzyć się z lodowym pazurem. Ostatnim fazą zadania będzie dotarcie do kryjówki Ourei.

Poniżej opisywana misja składa się z kolejno następujących po sobie etapów:

Po ukończeniu rozmowy z Burgrendem, która również zakończy zadanie: Do mroźnych odstępów, porozmawiaj z Aratakiem (opcjonalny dialog). Możesz zadać mu kilka pytań, ale jego odpowiedzi będą lakoniczne. Następnie opuść wioskę i kieruj się w stronę Naltuka, który będzie mógł rozświetlić bieżące sprawy.

Zanim się do niego udasz, warto najpierw odkryć mapę krainy, w której toczy się akcja The Frozen Wilds. W tym celu musisz naprawić Żyrafa (aktywność - Żyraf: Zmroziny), który znajduje się niedaleko osady Pieśni kres.

Podchodząc bliżej Naltuka, dostrzeżesz w oddali nową maszynę - wieżę sterowania. Porozmawiaj z Banukiem na temat Ourei, wieży i Demona. Nie będzie chciał ci zdradzić położenia szamanki. Dopiero gdy zniszczysz wieżę sterowania lub ją zdominujesz, wtedy Naltuk powie ci, gdzie znajduje się Ourea.

Wieża sterowania

Wokół wieży kręcą się demoniczne maszyny. Najlepiej byłoby rozprawić się z nimi najpierw, a dopiero potem zająć się głównym przeciwnikiem. Problem w tym, że wieża wysyła co jakiś czas impuls, który naprawia mechaniczne zwierzęta, które są w jego zasięgu.

Spróbuj pojedynczo zwabić maszyny w zarośla i eliminować je Bezszelestnym ciosem. Jeśli wdasz się w otwartą walka, staraj się zniszczyć przeciwników zanim wieża wyśle impuls. Możesz również ominąć wrogie maszyny, i zakraść się do wieży sterowania, która nie jest agresywna (nie zaatakuje cię). Gdy podejdziesz bliżej, zdominuj ją lub zniszcz. Następnie wróć do Naltuka i porozmawiaj z nim. Wyjawi ci miejsce, gdzie znajdziesz Oureę.

010
Podejdź do wieży sterowania i zdominuj ją, by wyłączyć impuls leczące pobliskie maszyny. Strzałką zaznaczono punkt, do którego należy podejść, by zdominować wieżę.

Ścieżka Szamanów

Udaj się w stronę Ścieżki Szamanów. Przejdź przez most, za którym aktywujesz ognisko. Dalej idź pod górę, aż dotrzesz do kolejnego ogniska oraz jaskini, w której rozpoczyna się Ścieżka Szamanów. Gdy wejdziesz głębiej, zobaczysz Rytualny znacznik. Aktywuj go, a wskaże ci dalszą drogę do kolejnego słupa (korytarz na lewo).

Po przebiegnięciu kilku kroków Aloy dostrzeże Dzwoneczek, który jest podwieszony do sufitu. Wykryj go fokusem, a wskażą ci drogę do celu. Jeśli się zgubisz, bohaterka nie omieszka cię o tym poinformować. Użyj fokusa, by wykryć kolejny Dzwoneczek, który zaprowadzi cię przez wąski korytarz do przepaści. Przejdź po linie na drugą stronę. Cały czas używaj fokusa do dostrzegania Dzwoneczków i Rytualnych znaczników, które przeprowadzą cię przez jaskinię.

011
Rytualne znaczniki i Dzwoneczki wskażą ci drogę do celu.

W drodze do Ourei natrafisz na nękacze. Walka z nimi może przysporzyć wiele problemów, ze względu na małą przestrzeń, jaką będziesz dysponował podczas potyczki. Postaraj się je ominąć lub przebiegnij, zostawiając je za sobą. Wcześniej jednak zlokalizuj Dzwoneczki, aby wiedzieć, gdzie podążyć.

Gdy miniesz nękacze, na końcu groty, znajdziesz skalną ścianę, po której się wespnij. W ten sposób odnajdziesz wyjście z jaskini. Idź dalej ścieżką wzdłuż urwiska. Natrafisz na kolejny znacznik rytualny. Dotrzesz do przepaści z ruchomym mostem, który jest w zasadzie drewnianą kładką.

012
Na końcu jaskini, gdy pokonasz lub ominiesz nękacze, znajdziesz wyjście na zewnątrz - po półce skalnej.

Zwróć uwagę, że woda z wodospadu napełnia i przechyla ją pod ciężarem wody. Wskocz na kładkę, gdy ta będzie ustawiona pod kątem w twoją stronę. Kiedy będziesz stał na niej, poczekaj aż delikatnie się przechyli. Wówczas podejdź bliżej drugiej krawędzi, i przeskocz na skalną drogę w momencie, gdy kładka będzie w najwyższym punkcie.

Jeśli spadniesz z mostu-kładki, będziesz mógł wdrapać się po skałach na górę i ponownie rozpocząć skoki po przechylającym się moście.

013
Wybierz dogodny moment do skoku na przechylający się pomost.

Idź dalej. Za pomocą liny przedostań się na drugą stronę skał. Dotrzyj do krawędzi urwiska i spuść drabinę na dół. Zejdź po niej. Będąc na dole, po lewej stronie, zobaczysz wysoką skałę. Wespnij się po niej, używając drabiny, którą znajdziesz, obchodząc ją. Obok będzie zwisał Dzwoneczek.

Na szczycie skał pociągnij za linę. W ten sposób uruchomisz kolejny most-kładkę, który będzie przechylał się pod ciężarem wody. Wróć do miejsca, z którego będziesz mógł wskoczysz na przechylający się most, i przeskocz na drugą stronę urwiska.

014
Po lewej stronie znajduje się drabina, którą zszedłeś na dół, a po prawej - drabina, którą dostaniesz się na szczyt skały, gdzie uruchomisz przechylający się pomost.

Idź dalej. Przejdź po linie, a następnie przejdź przez kolejny przechylający się most. Następnie idź tak, jak prowadzi ścieżka, nie zapominając o wyszukiwaniu Dzwoneczków za pomocą fokusa. Droga będzie prowadziła pod górę, a dalej po półce skalnej. Odkryjesz ognisko, a w oddali zobaczysz wieżę sterującą. Zbierz łupy, które leżą wokół ciebie, w tym wywar odporności na mróz, a następnie aktywuj znacznik rytualny. Zeskocz na śnieżną polanę.

Demoniczny lodowy pazur i Wieża sterowania

Po obejrzeniu krótkiego filmu przerywnikowego, obok wieży pojawi się demoniczny lodowy pazur. Maszyny będą stać na skale. Możesz je ominąć, zostawiając je za sobą, i nie podejmując się walki z nimi. Pojedynek z lodowym pazurem i wieżą sterowania jest opcjonalny. Trzymając się prawej strony, idź wzdłuż skały, na której stoją. Kiedy obejdziesz głaz, zobaczysz półkę skalną. Wejdź po niej na górę, i dalej kieruj się w stronę kaplicy.

015
Gdy zeskoczysz na półkę, pojawi się lodowy pazur, z którym podejmij walkę lub omiń go.

Możesz również podjąć walkę z maszynami. W tym celu zakradnij się bliżej wieży sterowania - trzymaj się lewej strony skały, na której stoją przeciwnicy. Kluczem do sukcesu jest zdominowanie wieży w pierwszej kolejności, gdyż pozbawisz ją wysyłania leczącego impulsu. Dlatego oznacz demonicznego lodowego pazura i poczekaj, aż obróci się tyłem do ciebie.

Wówczas wskocz na skałę, wybierając mniej strome miejsce. Podejdź szybko do wieży, by ją zdominować. Gdy zakończysz ten proces, lodowy pazur na chwilę upadnie. Podbiegnij do niego i zadaj krytyczny cios, który co prawda nie zabije maszyny, ale zmniejszy jej pasek życia.

016
Zakradnij się do wieży sterowania od lewej strony skały, i wskocz na nią, aby zdominować maszynę.

W walce z pazurem przydadzą się ogniste oraz wzmocnione strzały. Te pierwsze będą zadawać obrażenia mechanicznemu zwierzęciu, gdziekolwiek trafisz, a zwłaszcza w korpus. Do tego będą odbierać punkty życia pazurowi jeszcze długo po trafieniu. Wzmocnionych strzał używaj do usuwania części maszyny.

Jeśli maszyna sprawia ci trudność, korzystaj z ognistych strzał. Uciekając przed maszyną, co jakiś czas ostrzelaj ją, trafiając w korpus. Jest to dłuższa metoda (dla tych bardziej cierpliwych) na zabicie przeciwnika, ale równie skuteczna. Przed samą walką możesz też zastawić pułapki.

Dotarcie do kaplicy i kryjówki Ourei; węzeł źródłowy

Po pokonaniu maszyn lub ich ominięciu rusz w dalszą drogę w kierunku kaplicy, gdzie znajdziesz Oureę. Czeka cię wspinaczka po półkach skalnych. Trzymając się znacznika, wespnij się na szczyt skały, z której przedostań się na drugą stronę góry, za pomocą liny. Zbierz Niebieskierkę, którą znajdziesz po lewej stronie, gdy tylko zejdziesz z liny. Dalej idź pod górę po schodach. Dotrzesz do pradawnych drzwi. Przejdź przez nie.

Wejdziesz do kompleksu pamiętającego jeszcze czasy starego świata. Korytarzami przejdź do dużego pomieszczenia, w którym znajdziesz zamknięte drzwi do bunkra, które zbadaj fokusem. Odwróć się i idź w kierunku wejścia, którym tu dotarłeś. Po prawej stronie zobaczysz przejście do bocznego pomieszczenia oznaczone literką B. Udaj się tam. Odnajdź właz i przejdź nim do niedostępnego wcześniej pomieszczenia.

017
Gdy dotrzesz do pomieszczenia, gdzie znajdują się drzwi bunkra, skręć w lewo - do pokoju B.

Odnajdziesz w nim węzeł źródłowy - zdominuj go. Musisz odpowiednio ustawić pokrętła tak, aby światło przepływała przez wszystkie elementy węzła. Wróć do pomieszczenia, gdzie znajdują się drzwi bunkra, które teraz będziesz mógł otworzyć. Następnie wespnij się po ścianie do wejścia włazu. Korytarzem wyjdziesz na zewnątrz. Przedostań się do ogniska, które mieści się po drugiej stronie zabudowań. Następnie idź po schodach w kierunku drzwi.

Wejdź do środka. Korytarzem dotrzesz do kolejnych drzwi. Za nimi odnajdziesz szamankę. Po krótkiej rozmowie aktywuj węzeł źródłowy, i ustaw pokrętła w odpowiedniej kolejności. Tak jak w poprzednim węźle, należy przestawić pokrętła, by przez wszystkie przepływało światło (czerwone elementy omiń).

018
Na obrazku zaznaczono prawidłową kolejność pokręteł w węźle źródłowym.

Porozmawiaj z Oureą. Po zakończeniu dialogu zabierz nową broń - burzomiot - z pojemnika, co zakończy misję i rozpocznie kolejną: Dla weraku.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami