Pomysłodawca i producent sieciowego PUBG - Brendan Greene - oznajmił, że wbrew wcześniejszym obietnicom na wszystkich modelach Xbox One produkcja zadziała w 30 klatkach na sekundę. Mowa także o najmocniejszej wersji konsoli - X.

„Ciągle modyfikujemy grę i sprawdzamy możliwości, by zwiększyć liczbę FPS, ale to wciąż wczesna wersja i nie możemy niczego potwierdzić” - wyjaśnił deweloper we wpisie opublikowanym na Twitterze.

01
W poszukiwaniu wrogów

W jednym z niedawnych wywiadów Greene zapewniał, że PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One X „zdecydowanie” osiągnie 60 klatek na sekundę. Wtedy na słabszych modelach konsoli było nieco gorzej - między 30 a 40.

Producent podkreślał wówczas, że twórcy starają się, by na wszystkich urządzeniach Microsoftu strzelanka działała ostatecznie w 60 FPS. Trudno powiedzieć, skąd nieoczekiwana zmiana, ale niewykluczone, że twórcy natknęli się na jakiś problem techniczny.

Gra stawia na rozgrywkę w tak zwanej formule battle royale. Setka uczestników zmagań trafia na ogromną wyspę - wygrywa osoba, która jako ostatnia pozostanie przy życiu. Jest też opcja rywalizacji grupowej.

PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One zadebiutuje - we wczesnej wersji - 12 grudnia.

W międzyczasie okazało się, że produkcja doczeka się nie jednej, a dwóch odsłon mobilnych przygotowywanych z myślą o Chinach. Poza ujawnionym kilka dni temu tytułem, który zachowa podstawowe elementy rozgrywki znane z PC, powstaje jeszcze jeden.

Analityk Daniel Ahmad wyjaśnia na Twitterze, że nad nowym projektem dla smartfonów i tabletów pracuje studio Timi. Gra zaoferuje bardziej zręcznościową zabawę niż oryginał oraz walki na morzu z wykorzystaniem motorówek i łodzi.

Starcia wodne dostrzec można w zwiastunie strzelanki. Nagranie jest jedynie animacją, ale najprawdopodobniej przybliża kluczowe cechy tworzonego tytułu.

Ahmad sprecyzował również, że za pierwszą grę mobilną odpowiada zespół Lightspeed & Quantum, a nie autorzy pierwowzoru z Bluehole. Do sieci trafił także trailer prezentujący fragmenty gameplayu.

Materiał potwierdza, że pod względem mechanizmów rozgrywki produkcja zbliżona jest do wydania komputerowego. Pojawi się możliwość pływania, ukrywania w trawie oraz oczywiście strzelania do przeciwników.

Oba projekty powstają z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 4. Na razie nie wiadomo, czy ukażą się na rynkach zachodnich.

Za wersjami mobilnymi stoi Tencent, który niedawno pozyskał prawa do dystrybucji PUBG w Chinach. Medialny gigant mocno inwestuje w gatunek battle royale - w Państwie Środka zamierza wydać jeszcze grę Europa, która mocno przypomina tytuł studia Bluehole.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki

Komentarze (10)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały