Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

EA o kampaniach: Gracze nie lubią liniowych gier tak, jak kiedyś

Przyczyny zamknięcia Visceral.

Przedstawiciel Electronic Arts ponownie poruszył temat zamknięcia studia Visceral Games i gruntownego przeprojektowania powstającej w tej firmie gry w świecie Star Wars.

Jak informowaliśmy w październiku, produkcja - nadzorowana dotychczas przez Amy Hennig, byłą dyrektor kreatywną serii Uncharted - w znacznym stopniu zmieni założenia, a być może nawet gatunek.

Jedyne spojrzenia na anulowany projekt

„W obecnej formie gra zapowiadała się na narracyjną, liniową przygodę. Podczas prac testowaliśmy koncept z graczami, wsłuchując się w to, jak chcą się bawić, blisko śledząc też fundamentalne zmiany na rynku” - wyjaśniano wtedy.

Takie stanowisko EA wywołało małą burzę w świecie gier wideo oraz rozpoczęło trwającą do teraz debatę na temat tego, czy na rynku wysokobudżetowych tytułów „AAA” jest jeszcze miejsce na zamknięte, liniowe przygody dla pojedynczego gracza.

Blake Jorgensen, menedżer odpowiedzialny w Electronic Arts za finanse, powtórzył podobne stanowisko podczas niedawnej konferencji Credit Suisse Technology, Media & Telecom.

- Podczas analizowania postępów w pracach, tytuł wyglądał coraz bardziej na liniową pozycję, których gracze dzisiaj nie lubią już w takim samym stopniu, jak pięć czy dziesięć lat temu - wyjaśnił menedżer.

Jorgensen dodał, że koncept Hennig był bardzo ambitny i obejmował „rewolucyjne” rozwiązania. To sprawiało jednocześnie, że był bardzo drogi, na co wydawca nie mógł sobie pozwolić.

- Ostatecznie była to decyzja ekonomiczna - zapewnił.

Cover image for YouTube videoDead Space 3 Launch Trailer - Take Down the Terror
Just Dead Space 3 od Visceral wprowadziło kooperację

Wkrótce po ogłoszeniu wspominanej decyzji na światło dzienne wydostały się informacje zza kulis zamknięcia studia i anulowania gry, która niemal od samego początku miała borykać się ze sporymi problemami.

Tytuł ciągle tkwił podobno w cieniu serii Uncharted i był trawiony słabnącymi morale członków Visceral Games. Zbyt powolne postępy w produkcji oraz trudny do przewidzenia potencjał marketingowy wzbudzały niepokój EA.

Projekt - o kodowej nazwie Ragtag - miał być grą przygodową z wydarzeniami przedstawionymi w perspektywie trzeciej osoby. Tytuł koncentrował się na postaci znanej jako Dodger - kosmicznym piracie określanym mianem „zwariowanej” wersji Hana Solo.

Nowym projektem, wykorzystującym elementy anulowanej gry, zajmie się EA Worldwide Studios (zbiór wszystkich wewnętrznych oddziałów Electronic Arts), pod kierownictwem EA Vancouver, które i tak pracowało nad tytułem.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze