W weekend furorę w sieci zrobił wpis studia CD Projekt Red, w którym skomentowano głośne kontrowersje związane z transakcjami cyfrowymi i tworzeniem gier jako usług, do ciągłego aktualizowania.

„Czy CD Projekt rozważa podejście w stylu usługi dla Cyberpunk 2077, w ramach starań stworzenia gry o większej »doniosłości biznesowej«?” - zapytał jeden z fanów.

1
Cyberpunk 2077 postawi na kampanię

„Nie martw się” - napisano w odpowiedzi, z konta studia CD Projekt Red. „Zastanawiając się nad Cyberpunk 2077, myśl jak o Wiedźminie 3: wielka kampania fabularna dla pojedynczego gracza, otwarty świat, RPG napędzane fabułą”.

„Bez ukrytych haczyków. Otrzymujesz to, za co zapłaciłeś: bez bzdur, po prostu uczciwe granie, jak w Dzikim Gonie. Chciwość zostawiamy innym” - napisano dalej.

Pytanie fana o „doniosłości biznesowej” to cytat z niedawnego wywiadu, w którym prezes CD Projektu - Adam Kiciński - mówił o planach dla gry.

- Interesuje nas też, żeby Cyberpunk miał także większą doniosłość biznesową, bo Wiedźmin 3 jest niekwestionowanie grą bardzo dobrą, ale od strony komercyjnej? To wielki sukces, jesteśmy bardzo zadowoleni, ale do rekordów światowych brakuje jeszcze bardzo dużo - przyznał menedżer.

To nie zmienia jednak faktu, że Cyberpunk 2077 najpewniej otrzyma jakiś komponent sieciowy.

- [Tryb] online jest potrzebny, czy też bardzo wskazany, jeżeli chce się mieć długofalowy sukces. Swego czasu wspomnieliśmy, że w pewnym momencie będzie jakiś element sieciowy związany z Cyberpunkiem - mówił Kiciński w tym samym wywiadzie.

Pytanie - i odpowiedź - są najpewniej pokłosiem ostatnich kontrowersji związanych z transakcjami cyfrowymi w Star Wars Battlefront 2. To właśnie przykład „gry jako usługi”, czyli produktu rozwijanego i aktualizowanego przez lata, wspieranego ciągłymi zakupami.

CD Projekt także ma w ostatnich tygodniach pewne problemy wizerunkowe, po ujawnieniu licznych problemów studia przez byłych pracowników. Według nieoficjalnych informacji wydanie Cyberpunk 2077 w 2020 roku będzie ambitnym założeniem.

Takie doniesienia zdają się znajdować potwierdzenie w dziesiątkach ogłoszeń o prace, jakie widnieją na oficjalnej stronie polskiej firmy. Nie obsadzono wielu kluczowych ról, takich jak główny projekt rozgrywki i główny projektant lokacji.

Reklama