Elex - Hort: misje poboczne

Zadania: Ostateczne ustalenia, Prośba o pomoc, Kwestia wiary.

Poniżej opisane misje rozgrywają się w Hort. Wykonanie ich, przyniesie ci dodatkowe doświadczenie oraz nagrody w postaci Kryształków. Nie jest konieczne wypełnianie celów zadań pobocznych, lecz pomoc mieszkańcom może przynieść ci wiele korzyści.

Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań:

  • Ostateczne ustalenia,
  • Prośba o pomoc,
  • Kwestia wiary.
154
Mapa misji pobocznych w Hort.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Misja: Ostateczne ustalenia, Prośba o pomoc

  • Zlecający: Wilk / Eli.
  • Cel: zabić Eliego / pomóc w ucieczce Eliemu.
  • Doświadczenie: 100 (za skompletowanie rzeczy dla Eliego) + 200 (za przekazanie rzeczy Eliemu) + 325 (jeśli zabijesz Eliego) lub 200 (gdy doprowadzisz do spotkania pomiędzy Eli'm a Wilkiem); nagroda: 130 Kryształków (niezależnie od zakończenia zadania).

Zadania: Ostateczne ustalenia oraz Prośba o pomoc są ze sobą powiązane, choć w dzienniku zostaną podzielone na dwie osobne misje. Porozmawiaj z Wilkiem (1). Spotkasz do przed wejściem do kopalni (budynek: Mina). Poprosi cię o zabicie Banity Eliego, który nie uległ wpływom sugestii Kleryków. Udaj się do budynku opisanego jako Strażnik. W jednym z pomieszczeń spotkasz Eliego (2). Porozmawiaj z nim - poprosi cię o pomoc w ucieczce.

W teorii możesz zabić od razu więźnia, ale zadanie nie będzie wykonane w całości i ominie cię wątek związany z ucieczką Eliego. Eli opowie ci swoją wersję, dzięki której dowiesz się, że Wilk to jego kolega i tak jak on - był kiedyś Banitą. Twoim zadaniem będzie odnalezienie ubrań i broni, które umożliwią mu ucieczkę z Hort.

  • Ubranie możesz zakupić u Ferdynanda (3 - budynek: Sklep wielobranżowy) - sprzeda ci pancerz za 100 Kryształków (nie kupuj go poprzez okno handlu, tylko za pomocą odpowiedniej kwestii dialogowej).
  • Broń Eliego znajdziesz w budynku Siedziby Sugestorów (4 - pierwszy poziom) - należy wykraść oręż z pomieszczenia, do którego dostać się można z biura Baldera lub przeskakując niski murek w głównej sali. Wykorzystaj tryb skradania, aby nikt cię nie zauważył.
155
Broń Eliego znajdziesz w Siedzibie Sugestorów. Zakradnij się i zabierz broń, ale tak aby nikt cię nie zauważył.

Jeśli masz przy sobie Broń Eliego i przebranie, udaj się do więźnia, i przekaż mu rzeczy. Podczas rozmowy z Eli'm musisz zdecydować się na jedno z dwóch rozwiązań:

  • wybierz kwestię dialogową: „Poczekaj za mną przed bramą…” - Eli wyjdzie z miasta i będzie czekać za tobą niedaleko teleportu: Hort (5). Gdy z nim porozmawiasz, wyczuje, że coś jest nie tak, i zaatakuje cię. Zabij go i udaj się do Wilka po nagrodę.
  • wybierz kwestię dialogową: „Nie. Trzymamy się twojego planu.” - udaj się za Eli'm, który podąży w stronę Wilka. Kiedy się spotkają, wywiąże się pomiędzy nimi walka. Nie dołączaj się do niej, tylko obserwuj. Potyczka pomiędzy byłymi Banitami zakończy się zwycięstwem Wilka, od którego odbierz nagrodę.

Niezależnie co postanowisz, zadanie zakończy się śmiercią Eliego. Jeśli po jakimś czasie porozmawiasz Balderem, ten zażąda od ciebie 300 Kryształków za śmierć więźnia. Nie będziesz miał wyboru - musisz zapłacić Klerykom.

Misja: Kwestia wiary

  • Zlecający: Ewa.
  • Cel: wykraść księgę z Archiwum.
  • Doświadczenie: 100 (za zabranie księgi) + 200 (za ukończenie zadania); nagroda: 55 Kryształków.

Ewa zaczepi cię podczas przechadzania się po Hort (najczęściej, gdy będziesz w pobliżu punktu: 6). Chce pogłębić wiedzę na temat religii Kleryków. W tym celu potrzebuję księgi, która znajduje się w Archiwum. Twoim zadaniem będzie przedostanie się do tego dobrze strzeżonego miejsca, i wykraść księgę.

Zejście po schodach do Archiwum znajduje się na prawo, po wejściu do Katedry. Strażnik Karl (7), który pilnuje przejścia nie pozwoli ci wejść. Do Archiwum możesz dostać się na kilka sposobów:

  • znając przynajmniej trzy umiejętności kategorii Rzemiosła będziesz mógł dodać siebie na listę osób, które mogą wejść do Archiwum. Wykorzystaj do tego Konsolę bezpieczeństwa, która znajduje się obok zejścia do Archiwum. Od tej pory będziesz mógł swobodnie wchodzić do wcześniej strzeżonego miejsca przez Karla.
  • W nocy Karl idzie pomodlić się, więc możesz to wykorzystać. Prześpij się do północy. Następnie idź do Katedry i poczekaj, aż Karl uda się na modlitwę (przejdzie w pobliże miejsca, gdzie stoi Reinhold). Droga do Archiwum stanie otworem.
  • możesz wykorzystać małą sztuczkę, dzięki której będziesz mógł ominąć Karla. Poczekaj, aż strażnik przyjdzie z Archiwum i stanie przy drzwiach. Wespnij się na jedną ze szklanych ścian (spójrz na obrazek), a Kleryk podejdzie bliżej. Wtedy, używając plecaka odrzutowego, przeleć nad nim i szybko pobiegnij w dół korytarza.
092
Gdy wespniesz się na murek, poczekaj, aż Karl podejdzie bliżej. Wtedy omiń go za pomocą plecaka odrzutowego.

Zobacz też:

Gdy dostaniesz się już do Archiwum, zejdź po schodach i przejdź korytarzem do głównej sali, gdzie znajdują się różne księgi. Poszukiwana przez ciebie książka: „Nauki Arvida” leży na specjalnym podeście w jednym z bocznych pomieszczeń. Zabierz ją i wyjdź. Wróć do Ewy. Kryształki otrzymasz tylko wtedy, gdy wymusisz na niej nagrodę.

Jeśli po jakimś czasie wrócisz do Ewy, zleci ci kolejną misję Droga do Calaana - pierwsza wskazówka, związaną z naukami Avida.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami