Dosłownie na kilka godzin przed premierą EA zdecydowało, że strzelanka Star Wars Battlefront 2 ukaże się dzisiaj bez transakcji cyfrowych. Mikro-płatności w tej grze wywołały w ostatnich tygodniach ogromną falę krytyki ze strony graczy.

„Słyszeliśmy zastrzeżenia o potencjalnym oferowaniu graczom nieuczciwej przewagi” - wyjaśnia menedżer generalny w DICE, Oskar Gabrielson. „Słyszeliśmy, że kwestie te przyćmiewają świetną grę. To nie było naszym celem. Przepraszamy, że nie zrealizowaliśmy tego elementu w odpowiedni sposób”.

1
Niespodziewana zmiana zdania

Wszystkie transakcje cyfrowe zostały więc tymczasowo usunięte ze Star Wars Battlefront 2, a postępy graczy uzależnione są na obecną chwilę tylko i wyłącznie od rozgrywki.

Płatności powrócą „w późniejszym terminie”, gdy deweloperzy wprowadzą zmiany. Nie ujawniono jeszcze, o jakich modyfikacjach mowa.

„Słyszeliśmy was głośno i wyraźnie, więc wyłączamy wszystkie opcje zakupów w grze. Spędzimy teraz więcej czasu na słuchaniu, zmienianiu, balansowaniu i szlifowaniu” - dodaje Gabrielson.

Serwis VentureBeat dodaje, że dyrektor generalny firmy Disney, kontrolującej licencję Star Wars - Bob Iger - miał rozmawiać ze swoim odpowiednikiem w EA na kilka godzin przed opisywanym ogłoszeniem. Nie jest jednak jasne, czego dotyczyła rozmowa i czy miała jakikolwiek związek z Battlefront 2.

Problemy produkcji z płatnościami cyfrowymi rozpoczęły się już podczas testów beta, gdy wyszło na jaw, że płacące osoby mogą szybciej i łatwiej pozyskać karty z umiejętnościami specjalnymi.

Po krytyce twórcy wprowadzili pewne zmiany, lecz kontrowersje spotęgowały się w ostatnich dniach, gdy gracz ujawnił, że odblokowanie jednej postaci bez wydawania pieniędzy może zająć nawet 40 godzin.

Wkrótce potem przedstawiciel EA został autorem najczęściej „minusowanej” wypowiedzi w historii serwisu Reddit, gdy napisał, że „celem jest wywołanie poczucia dumy i satysfakcji po odblokowaniu różnych herosów”.

Ceny szybko obniżono, lecz jednocześnie zmniejszono otrzymywane w grze nagrody, na przykład za kończenie kampanii fabularnej. To wywołało jeszcze większy gniew u graczy, Electronic Arts apelowało o cierpliwość, a DICE było „zasmucone” negatywnymi reakcjami.

Star Wars Battlefront 2 debiutuje dzisiaj - 17 listopada - na PC, PS4 i Xbox One.

Reklama

Komentarze (13)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały