Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Elex - misje Kleryków: Pod wpływem substancji, Przysługa

Wykonujemy zadania, dzięki którym dołączymy do Kleryków.

Klerycy to najbardziej zaawansowana technologicznie frakcja. Jeśli wolisz strzelać z karabinów energetycznych niż z łuków czy strzelb - to dobrze trafiłeś. Chcąc dołączyć do tego ugrupowania, w pierwszej kolejności, powinieneś udać się do Katedry w mieście Hort. Znajdziesz Tam Reinholda, przywódcę Kleryków. Zapytaj go o możliwość przystąpienia do frakcji, którą reprezentuje.

Zleci ci misję: Pod wpływem substancji. Ukończenie tego wieloetapowego zadania, otworzy ci drogę do zaciągnięcia się do frakcji Kleryków. Na tej stronie został umieszczony opis jeszcze jednego zadania - Przysługa.. Jego zakończenie nie wpływu na decyzję Rainholda, ale jest związane z wyborami, które podjąłeś w queście: Pod wpływem substancji.

Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań:

  • Pod wpływem substancji.
  • Przysługa.

Misja: Pod wpływem substancji

  • Zlecający: Reinhold.
  • Cel: odnaleźć dilera handlującego dopalaczami.
  • Doświadczenie: 200 (za przesłuchanie i zebranie wszystkich raportów) + 100 (za przeszukanie sejfu Karstena) + 200 (za wejście w układ z Karstenem) lub 325 (za zabicie Karstena) + 500 (za przekazanie informacji Dietrichowi o handlarzu dopalaczami) + 500 (za wskazanie winnego) + 3000 (za ukończenie misji); nagroda: 75 Kryształków (tylko jeśli zgodziłeś się współpracować z Karstenem) + 50 Kryształków (od Dietricha, jeśli współpracujesz z Kartstenem) + 250 od Dietricha, jeśli go zabiłeś) + 83 Kryształków (od Reinholda) + 400 Kryształków (od Reinholda, jeśli oskarżyłeś Oswalda; nagroda zostanie wypłacona po jakimś czasie po zakończeniu zadania).

Zadanie, które zleci ci Reinhold (1), przywódca Kleryków, umożliwi ci dołączenie do frakcji. Twoim celem jest odnalezienie osoby, która sprzedaje narkotyki. Do tej pory sprawą zajmował się Dietrich, który wytypował trzy osoby (Oswald, Hagen i Zygfryd) - jedna z nich jest dilerem. W każdej chwili, rozmawiając z Reinholdem, będziesz mógł oskarżyć jedną z tych osób, pomimo że nie zakończyłeś śledztwa.

Mapa misji: Pod wpływem substancji (I).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Zebranie raportów z monitoringu - ustalenie winnego (Nocny interes)

Quest składa się z kilku etapów. W pierwszej kolejności udaj się do Dietricha (2) i porozmawiaj z nim na temat dilera. Wręczy ci nakaz przeszukania posterunku znajdującego się na południowy zachód od miasta. Zanim tam pójdziesz przesłuchaj trzech strażników:

  • Strażnik Dziupli (3) - przekaże ci Raport z monitoringu 1;
  • Strażnik fabryki (4) - przekaże ci Raport z monitoringu 2;
  • Xander (5) - przekaże ci Raport z monitoringu 3. Będzie starał się przekonać ciebie, że to Zygfryd jest winny. Jeśli Xander wpuścił cię do Hort w zamian za przysługę, teraz będzie chciał to wykorzystać, i nakaże ci oskarżyć Zygfryda. W dzienniku pojawi się nowe zadanie: Przysługa, które zostało opisane poniżej.

Przeczytaj raporty. Z racji poznanych faktów oraz wiedząc, że diler działał w nocy, to winna może być tylko jedna osoba - Oswald. Tylko on nie ma alibi. Pozostali byli obserwowani w nocy, i nic podejrzanego w tym czasie nie robili.

Mapa misji: Pod wpływem substancji (II).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Przeszukanie posterunku w ruinach zamku w zachodnim Ignadonie - ustalenie winnego (Dostawca)

Następnie udaj się do ruin zamku w zachodnim Ignadonie, znajdującego się na południowy-zachód od Hort, by skontrolować klerycki posterunek. Niezbędny do tego będzie nakaz, który wręczył ci Dietrich (2). Pozmawiaj z trzema osobami:

  • Gerd (6) - to strażnik pilnujący północnego wejścia do ruin. Porozmawiaj z nim, ale nic ciekawego ci nie powie. Nie przekaże ci kodu do swojego sejfu, który znajduje się niedaleko (9). Kod składa się z kombinacji cyfr: 4785. Możesz otworzyć go również przy pomocy umiejętności: Hakowanie. W sejfie nie znajdziesz nic wartego uwagi. Rozmawiając z Gerdem, możesz odblokować zadanie: Kłopoty z sąsiadami.
  • Dirk (7) - znajdziesz go w budynku w zachodniej części kompleksu, siedzi za biurkiem. Gdy powiesz mu, że przybyłeś do bazy Kleryków po to, by ich skontrolować, nie będzie zachwycony. Przekaże ci kod do sejfu (4979), dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić jego zwartość. Skrzynia znajduje się w tym samym pomieszczeniu, gdzie przebywa Dirk (w rogu, obok łóżka). Podobnie, jak w przypadku Gera, w środku nie będzie nic, co by wzbudzało podejrzenia. Rozmawiając z Dirkiem, możesz odblokować zadanie: Kurierzy.
  • Karsten (8) - znajduje się niedaleko teleportu, stoi przy wschodnim wejściu do kompleksu. Porozmawiaj z nim na temat rewizji (kiedy skończy rozmowę, zaczep go ponownie), przekaże ci kod do sejfu (8195), znajdujący się tuż obok niego (w prowizorycznej sypialni). W środku znajdziesz ubranie Banity - zabierz je.
Mapa misji: Pod wpływem substancji (III).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Zakończenie misji - wskazanie winnych

Mając przy sobie ubranie Banity, porozmawiaj z Karstenem, który okaże się, że jest zamieszany w handel dopalaczami. Zaproponuje ci układ w ramach, którego otrzymasz część zysków pochodzących ze sprzedaży używek. Oczywiście nie musisz się zgodzić na to, ale zaowocuje to atakiem ze strony Banity przebranego za Kleryka. W konsekwencji - zabijesz go. Jeśli chcesz dołączyć do Kleryków, wybór drugiej opcji jest bardziej wskazany.

Jakąkolwiek decyzję podjąłeś, wróć do Dietricha. Nagroda będzie zależała od tego czy współpracujesz z Karstenem (50 Kryształków), czy zdecydowałeś się go zabić (250 Kryształków). Następnie udaj się do Reinholda i powiedz mu, że pomogłeś Dietrichowi - otrzymasz kolejną nagrodę.

Aby zakończyć misję należy donieść Reinholdowi, kto jest odpowiedzialny za handel dopalaczami w Hort. Możesz wskazać obojętnie kogo (Oswala, Hagena lub Zygfryda), a misja zakończy się.

Jednak to Oswald jest prawdziwym winowajcą. Twoja decyzja nie będzie miała wpływu na to, czy Reinhold przyjmie cię w szeregi Kleryków, ale w późniejszym etapie gry prawda wyjdzie na jaw. W zależności od tego jaką decyzję podjąłeś, to albo otrzymasz dodatkową nagrodę (za wskazanie Oswalda), albo naganę od przywódcy Kleryków (za nieprawidłowe wskazanie winnego).

Od tej pory możesz dołączyć do frakcji Kleryków. Porozmawiaj z Reinholdem na ten temat, i podejmij decyzję. Uwaga! Wybór frakcji jest nieodwołalny. Decydując się na przystąpienie do Kleryków, nie będziesz mógł dołączyć do Berserków lub Banitów.

Faktyczne zakończenie misji będzie miało miejsce dopiero po jakimś czasie, gdy oskarżony przez ciebie Oswald, zostanie uznany winnym. Gdy porozmawiasz z Reinholdem, wręczy ci 400 Kryształków jako nagrodę.


Misja: Przysługa

  • Zlecający: Xander.
  • Cel: oskarżyć Zygfryda za handel dopalaczami.
  • Doświadczenie: 200 (za przekonanie Xandera, by sprzedawcy z Hort ponownie z tobą handlowali, jeśli nie oskarżyłeś Zygfryda) + 200 (za ukończenie zadanie); nagroda: Szpon Xandera (tylko jeśli zdecydowałeś się oskarżyć Zygfryda).


Zadanie to jest powiązane z zakończeniem misji: Pod wpływem substancji . Decyzję podjęte wcześniej (wskazanie winnego za handel dopalaczami), będą miały swoje konsekwencje w tym queście. Xander (5) zleci ci to zadanie, kiedy przyjdziesz do niego po Raport z monitoringu.

Jeżeli wskazałeś Zygfryda jako odpowiedzialnego za sprzedaż narkotyków, porozmawiaj z Xanderem. Ucieszy się i wręczy ci Szpon Xandera. W przypadku gdy zdecydowałeś oskarżyć inną osobę niż Zygfryd, to Xander zemści się. Zakaże wszystkim sprzedawcom z Hort z tobą handlować. Ten stan rzeczy możesz zmienić płacąc mu 400 Kryształków lub przekonując go do zmiany decyzji (wymagana znajomość sześciu umiejętności postaci).

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

ELEX

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Editor

Marcin jest koordynatorem działu poradników.

Komentarze