Elex - Tavar: misje poboczne, cz. 1

Zadania: Mechaniczny strażnik, Wypchane usta, Kryjówka złodzieja, Sprawdzian odwagi.

Poniżej opisane misje umożliwią ci zdobycie Kryształków oraz dodatkowego doświadczenia. W głównej mierze zadania rozpoczynają się w Forcie, choć wymagają wędrówek do Tavarze. Dobrze przystąpić do nich z przynajmniej kilkupoziomową postacią, gdyż questy oparte są nie tylko na dialogach, lecz także na walce.

Przyjdzie ci walczyć ze stworami zamieszkujące pustynie, a także z Albami i innymi ludzkimi przeciwnikami.

Misja: Mechaniczny strażnik

  • Zlecający: Cienki.
  • Cel: pomóc Cienkiemu przygotować drona, który go zastąpi w pracy strażnika.
  • Doświadczenie: 200 (za zabranie modułu SI) + 200 (za pokazanie Cienkiemu modułu Si) + 100 (za naprawienie modułu SI) + 400 (za doprowadzenie drona do Cienkiego) + 1000 (za ukończenie zadania) + 200 (za obejrzenie scenki, podczas której dron zabija Banintę) ; nagroda: 250 Kryształków.

Zaproponuj Cienkiemu, strażnikowi stojącemu przy wejściu od południowej strony do Fortu (1 na mapie misji: Mechaniczny strażnik), pomoc w sprawie robota, który mógłby go zastąpić w pracy. Ucieszy się i wskaże, gdzie znajduje się moduł SI - część niezbędna do zbudowania maszyny. Udaj się tam (2 na mapie misji: Mechaniczny strażnik). Po drodze nie powinieneś trafić na żadnych przeciwników. Uważaj jednak na miny, porozstawiane na pustyni.

123
Mapa misji: Mechaniczny strażnik (I).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Twoim zadaniem będzie zabranie modułu SI z drona, który będzie do ciebie wrogo nastawiony, gdy się zbliżysz. Jednak jego zabicie nie powinno być problematyczne. Zabierz część z resztek drona i wróć do Cienkiego. Odeślę cię do Elmara (3 na mapie misji: Mechaniczny strażnik), który może ją naprawić. Jeśli znasz minimum dziesięć umiejętności z kategorii: Rzemiosło będziesz mógł sam zreperować część.

Z racji tego, że za naprawę modułu Si trzeba będzie zapłacić Elmarowi, możesz wymusić na Cienkim, aby dał ci Kryształki na ten cel (86 elexitu). Udaj się do osoby, która ma zreperować część. Elmar nie będzie chętny do pomocy. Możesz nakłonić go na kilka sposobów: płacąc mu 100 Kryształków, zastraszając (wzrost Oziębłości) oraz przekonując go - jeśli ilość umiejętności Rzemiosła wynosi minimum 3.

124
Mapa misji: Mechaniczny strażnik (II).

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Mając moduł, udaj się do Cienkiego. Ten poprosi cię, abyś udał się do Hort, do fabryki ( na mapie misji: Mechaniczny strażnik), gdzie znajduje się dron, który - po zainstalowaniu modułu SI - mógłby zastąpić Banitę w pracy. Gdy będziesz już na miejscu (najlepiej wykorzystaj do przemieszczenia się teleport przed miastem, a odkryjesz go, kiedy aktywujesz punkt teleportacyjny pod Miastem pod Kopułą), wszczep część do drona. Nie musisz się przejmować Klerykami, którzy będą się obok przechadzać.

Następnie, używając teleportu, wróć do Fortu. Udaj się do Cienkiego. Przekaż mu drona, co praktycznie zakończy misję. Banita podziękuję ci i wręczy nagrodę, po czym odejdzie. Zaczekaj chwilę, aż nadejdzie jeden z mieszkańców miasta. Dron spróbuje go zidentyfikować. Po nieudanej próbie - zabije Banitę, a ty otrzymasz dodatkowe doświadczenie.

125
Dron, którego znajdziesz w Hort.

Misja: Wypchane usta

  • Zlecający: Hank.
  • Cel: odzyskać zapasy z karawany.
  • Doświadczenie: 200 (za zabicie Młodego) lub 100 (za przekonanie Młodego, aby odszedł) lub 400 (za przyprowadzenie do Fortu Młodego) + 200 (za zebranie skrzyń) + 1000 (za oddanie Hankowi skrzyń); nagroda: 300-500 Kryształków.

Hanka znajdziesz w barze (7 na mapie Fortu). Poprosi cię o dostarczenie zapasów (pięciu skrzyń), które miała dostarczyć karawana. Udaj się na miejsce zadania, które znajduje się na wschód od konwertera w Tavarze. Tam spotkasz Młodego. Porozmawiaj z nim, po czym zbierz pięć skrzyń z zapasami. Zadanie możesz rozwiązać na trzy sposoby:

  • zabij Młodego (podczas dialogu pojawi się opcja: „zaatakuj Młodego”) - zachowując w ten sposób dyskrecję, co doceni Hank, wręczając ci 500 Kryształków;
  • nakłoń go, aby odszedł (przekupując go albo przekonując za pomocą umiejętności: Sugestia lub mając minimum dziesięć zdolności przetrwania) - otrzymasz od Hanka 500 Kryształków;
  • pomóż Młodemu przedostać się do Fortu - otrzymasz od niego 300 Kryształków, ale Hank nie będzie zadowolony, i nie wręczy ci żadnej nagrody. Gdy wrócisz do baru za jakiś czas, będziesz świadkiem kłótni pomiędzy Młodym a Hankiem, która zakończy się tragicznie dla tego pierwszego.
126
Z całej karawany przetrwał jedynie Młody.

Misja: Kryjówka złodzieja

  • Zlecający: Cindy.
  • Cel: odnaleźć torby z elexitem.
  • Doświadczenie: 800 (za pokonanie Łupieżców) + 100 (za porozmawianie z Jackiem o Albach) + 400 (za dostanie się na szczyt latarni i zakończenie zadania); nagroda: 400 Kryształków.
128
Mapa misji: Kryjówka złodzieja.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Porozmawiaj z Cindy, która zleci ci ciekawe zadanie, ale wcześniej musisz jej zapłacić 100 Kryształków, by zdradziła ci lokalizację skarbu. Udaj się do latarni (1 na mapie misji: Kryjówka złodzieja), gdzie rozgrywa się misja. Na miejscu spotkasz Hopkinsa, który wraz z trzema zbirami zaatakuje cię. Jeśli masz problemy z walką, ucieknij za linowy most i stamtąd wywabiaj pojedynczo przeciwników.

Obok latarni zobaczysz mały budynek, w którym znajdziesz Jacka. Porozmawiaj z nim. Podziękuje ci za pomoc w uwolnieniu go. Rozmawiając z nim o Albach, otrzymasz dodatkowe punkty doświadczenia. Następnie udaj się na tyły latarni. Zobaczysz przymocowane do ściany kładki, które wykorzystaj do wspięcia się na szczyt budowli. Wspomóż się plecakiem odrzutowym. Gdy będziesz na górze, misja zakończy się. Nie zapomnij zebrać torb z elexitem oraz otworzyć sejf (kod: 8954).

127
Wspinając się po kładkach, używając plecaka odrzutowego, dostaniesz się na szczyt.

Misja: Sprawdzian odwagi

  • Zlecający: Roger.
  • Cel: zdobyć wzmacniacz energii.
  • Doświadczenie: 400 (za zabranie wzmacniacza energii) + 700 (za ukończenie zadania); nagroda: 120 Kryształków.

Rogera spotkasz na moście (1 na mapie misji: Sprawdzian odwagi), na zachód od konwertera w Tavarze. Opowie ci o tym, jak zanieczyścił gazem jedno ze skrzydeł budynku. Twoim zadaniem jest zdobyć wzmacniacz energii, który znajduje się w konwerterze (2 na mapie misji: Sprawdzian odwagi). Przed budowlą (3 na mapie misji: Sprawdzian odwagi) znajduje się dwóch Albów (jeden przy wejściu). Zlikwiduj ich pojedynczo.

Wchodząc do środka musisz uważać. Przy windzie znajduje się dwóch albskich przeciwników, z czego jeden z nich strzela ognistymi pociskami, które odbierają sporo punktów życia. Dlatego lepiej najpierw wywab jednego z nich, zlikwiduj, a następnie zajmij się kolejnym.

Wjedź windą na wyższy poziom. Tam znajdować się będzie kolejna, którą dostań się jeszcze wyżej. Korytarzem przedostań się do pomieszczenia przypominającego laboratorium, w którym spotkasz dwa, raczej niegroźne. drony. Na końcu pokoju znajdują się drzwi zabezpieczone kodem. Zhakuj je (kod: 3729). Wejdź szybko do środka (uważaj na promieniowanie) i zabierz wzmacniacz energii (leży na stole po prawej stronie).

Zobacz też:

Wróć do Rogera (4 na mapie misji: Sprawdzian odwagi), którego znajdziesz niedaleko mostu, w chatce. Porozmawiaj z nim i odbierz nagrodę. Misja zakończona.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami