Po ukończeniu zadania Łuski Krokodyla, w którym odkryliśmy więcej szczegółów na temat prawdziwej tożsamości Krokodyla, zmierzamy do areny gladiatorów w Krokodilopolis, mieście mieszczącym się w regionie Oaza Fajum, w południowej części wirtualnego Egiptu.

Docieramy tam i przed wejściem badamy wskazówki na terenie śledztwa. Wypuść impuls Animusa, aby oznaczyć żółtymi ikonami wszystkie kluczowe elementy. Rozmawiamy zatem z kobietą, zapoznajemy się z dokumentami leżącymi na stolikach, a na końcu rozmawiamy z właścicielem stojącym przy wejściu.

Teraz, we wschodniej części Krokodilopolis przy obelisku, odnajdujemy gladiatora z Siwy, którym okazuje się nasza dawna znajoma, Kensa. Wracamy w towarzystwie do areny, gdzie Feliks Martialis, właściciel miejsca, oprowadza nas po obiekcie. Po dłuższym oprowadzaniu odbywamy krótki trening walki z naszą towarzyszką.

Kolejna część misji będzie polegać na trzech walkach na arenie. Każdą turę rozpoczniesz od rozmowy z Feliksem, po czym będziesz musiał udać się na arenę. Ta zmieniła się nieco od czasu oprowadzania przez właściciela.

146
Uważaj na kolumny najeżone kolcami.

Z dwóch stron, przez niewielkie drzwi, wbiegać będą kolejne grupy nieprzyjaciół, których musisz pokonać wraz z Kensą. Zwróć uwagę na kolumny z kolcami, które pojawiły się w niektórych miejscach. Zetknięcie z nimi oznaczać będzie odniesienie ran, ale warto wokół nich biegać - w ten sposób zwiększysz szansę na to, że wpadną na nie również twoi wrogowie.

Po uporaniu się z trzema turami przeciwników w ramach pierwszej rundy walki na arenie, zostaniesz przeniesiony do głównego pomieszczenia areny, gdzie przebywa właściciel obiektu. Rozmawiamy z Kensą, po czym zaczepiamy Feliksa, aby odblokować drugie starcie.

Tym razem, oprócz wspomnianych wcześniej kolumn, pojawią się także platformy z wystającymi kolcami i płomieniami. Możesz je także wykorzystać do swoich celów, ale pamiętaj, że przeciwnicy tym razem będą nieco silniejsi. Wypuszczony zostanie także lew, którym musisz się zająć w miarę szybko.

147
Tym razem walczymy sami, a przeszkadzać w pojedynku będą poruszające się kolumny (1) oraz otwory z kolcami (2).

Później przyjdzie czas na kolejny pojedynek, w którym tym razem będziemy uczestniczyć w pojedynkę. Czekają nas lepsi przeciwnicy oraz więcej „przeszkadzajek” na arenie. Po uporaniu się z kolejnymi grupami wrogów, raz jeszcze rozmawiamy z Feliksem. Po rozmowie czeka nas ostateczna walka, tym razem w towarzystwie Kensy.

Naszym celem jest pokonanie dwóch silnych kapitanów. Przeciwnicy to Werydowiks oraz Diowikos - obaj na 28 poziomie doświadczenia.

  • Walka koncentrować się będzie raczej w jednym miejscu, ale szczególną uwagę poświęć pierwszemu z wymienionych.
  • Staraj się trzymać Werydowiksa na dystans i tylko do niego doskakuj, gdyż swoim toporem może odrzucić cię na większą odległość.
148
Gdy twoja towarzyszka zostanie odrzucona, błyskawicznie doskocz do przeciwnika i zadaj ciężkie ciosy.
  • Diowikos z kolei lubi chwytać swoich przeciwników i przerzucać ich na chwilę oszałamiając.
  • Gdy padniesz ofiarą takiego ruchu, szybko wykonaj unik i skontruj jego działanie gradem ciosów.

Po pokonaniu przeciwników otrzymujemy informację o miejscu, gdzie przebywa Berenike, czyli tytułowy Krokodyl. Udajemy się więc na północ regionu Oaza Fajum i za pomocą Senu namierzamy cel. Chociaż teren jest chroniony przez strażników, zabicie celu będzie czystą formalnością. Nie unikniesz otwartego konfliktu, więc nie ma potrzeby zakradania się za plecy celu.

Misja: Ogień i piach

Wraz z dobiciem Berenike misja zakończy się i na chwilę wyjdziemy z Animusa. Layla będzie w niebezpieczeństwie. Naszym zadaniem jest zabicie czterech napastników znajdujących się w różnych miejscach jaskini. Na szczęście, wszyscy będą podświetleni. Pierwszego z nich (3) możesz przyciągnąć do środka i schować się za płachtą. Zabić możesz ich tylko wtedy, gdy się tego nie spodziewają.

149
Odniesienia do oznaczeń znajdziesz w tekście.

Zakradaj się powoli za plecy każdego z nieprzyjaciół i z bezpiecznej odległości odwracaj ich uwagę, po czym zachodź od tyłu (4), kiedy się tego nie spodziewają. Pamiętaj, że gdy zostaniesz wykryty, nie będziesz miał żadnych szans i zginiesz niemal od razu.

Po zlikwidowaniu ostatniego z czterech napastników zmierzaj przed siebie, a po zakończeniu monologu biegnij w kierunku znacznika misji. Wykonaj interakcję na kapsule, a następnie wybierz powrót do Animusa. Tym samym odblokowane zostanie kolejne zadanie główne, Droga Gabinian.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały