Jezioro Mareotis to niewielka lokacja położona na północny wschód od pierwszego regionu, w którym się znaleźliśmy, czyli Siwy. To miejsce, które graniczy bezpośrednio z Aleksandrią, do której wybierzemy się niedługo po rozpoczęciu głównego wątku fabularnego gry. Jak na tak niewielki region, znajduje się tam całkiem dużo pobocznych zadań. Na tej stronie opisaliśmy następujące:

  • Ukryty podatek (1)
  • Księga Umarłych (2)
  • Zasadzka w świątyni (3).
120

Misja: Ukryty podatek

Udajemy się na południowy wschód od świątyni Sechmet w Yamu, gdzie rozpoczynamy dialog z rozpaczającą kobietą, która prosi nas o pomoc w odnalezieniu męża, imieniem Klaudios. Okazuje się, że mężczyzna popłynął łodzią obejrzeć ruiny po drugiej stronie jeziora, ale nie wrócił.

Pędzimy więc w kierunku wody i przejmujemy którąś ze znajdujących się tam łodzi. Płyń w stronę znacznika, a gdy pojawi się stosowny komunikat, użyj Senu, czyli oswojonego orła, aby namierzyć cel. Znajduje się on przy ruinach, ale problemem okazuje się co innego.

121
Senu, oswojony orzeł, jak zwykle okazuje się pomocny.

W okolicy znajduje się całkiem sporo krokodylów, które powinniśmy zgładzić zanim pormawiamy z Klaudiosem. Ten, jak się okazuje, jest kompletnie pijany i zdradza nam, że jego małżeństwo to fikcja i został do niego zmuszony przez braci panny młodej. Bierzemy mężczyznę na łódkę, po czym wracamy do jego żony.

Po rozmowie z kobietą zostajemy zaatakowani przez bandytów, którzy okazują się być braćmi kobiety. Zabijamy dwóch napastników, po czym upewniamy się, że mężczyzna jest bezpieczny. Wraz z końcowym dialogiem misja zakończy się.

Misja: Księga Umarłych

Zadanie rozpoczniemy niedaleko od punktu startowego poprzedniej misji. Rozmowa ze starszym mężczyzną wyjawi, że stracił tajemniczą Księgę Umarłych. W trakcie wtrąca się także jego córka, ale obiecujemy pomóc w odzyskaniu przedmiotu. W tym celu udajemy się niecały kilometr na południe, gdzie swój obóz stworzyli bandyci.

Używamy Senu, aby zlokalizować przedmiot, a następnie wkraczamy do wspomnianego obozu. Musisz pozbyć się wszystkich bandytów, którzy w większości mogą pochwalić się szóstym poziomem doświadczenia. Gdy uporasz się z zagrożeniem, zejdź do niższego poziomu ruin, gdzie znajdziesz tytułową księgę.

122
Księga znajduje się w niższym poziomie kryjówki bandytów.

Po odzyskaniu przedmiotu wracamy do miejsca, gdzie rozpoczęliśmy zadanie. Likwidujemy także ścigającego nas bandytę. Po dotarciu na miejsce okazuje się jednak, że mężczyzna zmarł. Zanosimy księgę do miejsca, gdzie spoczywa jego ciało, kończąc tym samym trwające zadanie.

Misja: Zasadzka w świątyni

W świątyni znajdującej się w wiosce Yamu spotykamy się ze starym przyjacielem, Menehetem. Po krótkiej rozmowie z nim podążamy za mężczyzną, po czym podczas scenki przerywnikowej zostajemy wciągnięci w zabawę w chowanego.

Naszym celem jest odnalezienie czwórki dzieci. Nie będzie to zbyt trudne, gdy posiadamy Senu, oswojonego orła. Skanujemy nim teren, po czym podchodzimy do każdego z dzieciaków. Jeden z nich, Keba, znajduje się w studni.

123
Zejdź do studni, po czym uderz w osłonę na ścianie, aby odblokować przejście.

Zeskakujemy do chłopca, po czym rozbijamy bronią bambusową osłonę. W ten sposób wydostajemy się z potrzasku. Jeśli odkryłeś już wszystkie dzieci, udaj się do Menehetema znajdującego się w świątyni. Po rozmowie z mężczyzną misja dobiegnie końca.

Ancestors Legacy w Polsce z Edycją Mieszka I

Książę Polski nadciąga z zastępami wojów.

PS Plus: maj 2018 - pełna oferta

Beyond: Dwie Dusze i Rayman Legends.