Po ukończeniu zadania Kłamstwa Skarebusza, w którym zabiliśmy jeden z głównych celów tej części kampanii, czas na tytułową Hienę. W tym celu musimy udać się do Gizy. Jest to kraina położona w środkowo-wschodniej części Egiptu.

Okazuje się, że tytułowa Hiena kontroluje cały handel w mieście, dlatego udajemy się w wyznaczone miejsce, aby spotkać się z kupcem Meredem. Mężczyzna zbiera informacje na temat Hieny. Dotrzyj zatem na targ i porozmawiaj z kupcem. Ten jednak nie będzie zbyt skory do rozmów, dlatego musimy mu zapłacić.

Po uiszczeniu opłaty w wysokości 100 drachm handlarzowi rozwiązuje się język. Naszym zadaniem jest odbicie konia, który znajduje się na wzgórzach na południe od targowiska. Otrzymujemy także obstawę, która może okazać się przydatna podczas walki. Udajemy się zatem do wskazanego obozu, gdzie u jego bram korzystamy z Senu (1).

117
Zlokalizuj swój cel (1), a następnie oczyść obóz i przejmij konia (2).

Wkrocz na teren obozu, po czym rozpocznij eksterminację znajdujących się tam żołnierzy. Ich poziom doświadczenia oscyluje w okolicy dwudziestego, lecz dobrze, abyś przed tą misją posiadał kilka oczek wyżej. Gdy oczyścisz teren, udaj się do oznaczonego wcześniej konia (2) i podążaj nim we wskazane miejsce.

Po odwiezieniu konia do prawowitego właściciela, musisz udać się na zachód od piramid, gdzie znajduje się kryjówka. Po zbliżeniu się do niej, przywołaj oswojonego orła, aby w łatwiejszy sposó zlokalizować swój cel. Znajdziesz się w legowisku hieny. Rozpraw się z dzikimi zwierzętami, najlepiej z bezpiecznej odległości na górze. Następnie zeskocz i rozpocznij śledztwo. W tym celu najlepiej jest wypuścić impuls Animusa i sprawdzić wszystkie elementy oznaczone na żółto. Przeszukaj zatem jaskinię (3), , gdzie pozyskasz wiadomość od Khaliste oraz sprawdzisz, gdzie postać spała.

118
Misja Hiena - odniesienia do oznaczeń znajdziesz w tekście.

Następnie udaj się do głównej części obozu, gdzie zauważysz klatkę z hieną (4). Otwórz ją, po czym pozbaw zwierzęcia życia i odsuń znajdujący się w środku kamień, odkrywając tym samym wskazówkę zawartą na rysunku Khaliset. Przedstawia on Wielką Piramidę Chufu i to właśnie do niej kierujemy swoje kroki.

U podnóży północnej części piramidy z punktem szybkiej podróży odnajdziesz wejście do grobowca. Wchodzimy do środka i trzymamy się prawej strony na rozwidleniu, wchodząc przez wąską szczelinę. Zmierzamy przed siebie jedyną możliwą ścieżką i zeskakujemy niżej przez wielki otwór w ziemi.

Po chwili dotrzemy do wielkiej komnaty, będącej jednocześnie terenem śledztwa. Wyślij impul Animusa, aby zauważyć wszystkie wskazówki, które należy zbadać. Na samym końcu zajmij się mumią (5). Wówczas uruchomi się animacja, po której otwórz wskazany sarkofag.

119
Zbadaj wszystkie poszlaki i zabij Khaliset - Hienę.

Na terenie grobowca pojawi się Hiena w towarzystwie zwierząt. Zmierzaj ku oznaczonemu wyjściu, którym kobieta wydostała się na zewnątrz. Wykonaj interakcję na kamieniu, na którym widać sporo karaluchów. Biegnij przed siebie zygzakiem, gdyż będziesz atakowany. Na końcu korytarza wespnij się na górę i rozpocznij walkę z Hieną (6), czyli Khaliset.

Twój cel będzie bardzo szybki i zwinny, co znacznie utrudni całą potyczkę. Dodatkowo, szaleć wtedy będzie burza piaskowa, co ograniczy widoczność. Pozostawaj cały czas w ruchu i wypatruj zmieniającej pozycję Hieny.

Możesz atakować ją z dystansu przy użyciu łuku lub spróbować dogonić i walczyć wręcz - będzie to jednak znacznie trudniejsze. Po znacznym osłabieniu przeciwnika dobij go, a po scence przerywnikowej misja zakończy się.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały