Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War - premiera i najważniejsze informacje

Wszystko, co wiemy o grze.

God of War (2018) to najnowsza odsłona znanego cyklu od Sony i studia Santa Monica, tym razem na konsolę PS4. Chociaż tytuł - bez żadnej cyfry czy podtytułu - może sugerować, że mamy do czynienia z restartem serii, to twórcy nie zdecydowali się na taki krok.

Jest to jednak zupełnie nowa przygoda, wyróżniająca się na tle innych odsłon jak żadna do tej pory. Kratos pozostaje głównym bohaterem, ale prawie wszystkie pozostałe aspekty gry są w jakimś stopniu odmienione. Koniec końców, nadal mamy do czynienia z brutalną grą akcji, a właśnie tego oczekujemy od God of War.

Poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje na temat gry i przedstawiamy je poniżej. O God of War na PS4 wiemy już naprawdę dużo, a premiera gry zbliża się wielkimi krokami.

  • Premiera: 20 kwietnia 2018 roku
  • Wersja językowa: pełna polska wersja (dubbing)
  • Producent: Santa Monica Studio
  • Wydawca: Sony Interactive Entertainment

God of War - premiera, edycje

Konkretna data premiery God of War to 20 kwietnia 2018 roku. Gra trafi oczywiście tylko na PS4, z szeregiem usprawnień oprawy na PS4 Pro - choćby skalowaną rozdzielczością 4K.

Wydawca przygotował kilka różnorodnych edycji gry.

  • Wydanie standardowe. Koszt: ok. 240 zł. Przy zakupie przed premierą otrzymamy zestaw Day One: specjalną grafikę, dynamiczny motyw do menu konsoli oraz trzy wzory tarczy Kratosa.
  • Edycja Cyfrowa Deluxe. Koszt: 299 zł. Oprócz dodatkowych tarcz i zbroi dla postaci, otrzymujemy cyfrowe komiksy God of War.
  • Edycja Limitowana. Koszt: ok. 290 zł. Otrzymujemy steelbook, album z grafikami, zestaw zbroi i tarczę dla postaci, a także motyw dynamiczny na PS4.
  • Edycja kolekcjonerska. Koszt: ok. 500 zł. Poza cyfrowymi dodatkami otrzymujemy litografię, małe figurki bohaterów wystrugane z drewna, większą figurę Kratosa z Atreusem, a także płócienną mapę świata gry.
Pora na zmianę krajobrazu

God of War - fabuła i świat

Nowy God of War zabiera graczy do krainy prosto z nordyckiej mitologii, co oznacza zupełną zmianę otoczenia i klimatu w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Otrzymujemy więc sporo śniegu i lodu, oszronione lasy i jeziora.

Najciekawszy wydaje się fakt, że gra nie resetuje historii serii i bohatera. Twórcy potwierdzili, że akcja rozgrywa się po wydarzeniach z God of War 3. Jak więc Kratos trafił do nowej krainy i jaki jest cel jego przeprowadzki? Dowiemy się w trakcie przygody.

Nie tylko słowa twórców potwierdzają, że wszystkie wydarzenia w greckich rejonach z przeszłości wojownika miały miejsce - na jego ciele widzimy charakterystyczne tatuaże, specjalna zdolność nazywa się Spartański Gniew, a podczas eksploracji znajdziemy między innymi grecką wazę z wizerunkiem Boga Wojny. Jedna z postaci nazywa też wyraźnie Kratosa przybyszem z zewnątrz.

Zgodnie z tradycją serii, można się spodziewać, że bohater spotka się z różnymi bóstwami nordyckiej mitologii - jednak nie wiadomo, czy ponownie chodzi o zemstę.

Ważnym elementem fabuły jest więź między Kratosem a jego synem, czyli niespotykaną wcześniej w serii postacią. Chłopak towarzyszy ojcu podczas wędrówek po mroźnej krainie.

Twórcy podkreślają, że choć gra będzie nieco mniej liniowa od poprzednich części cyklu, to nadal nie mamy do czynienia z otwartym światem. Nie ma też aspektu multiplayer. Jest to gra tworzona z myślą o opowieści dla jednego gracza.


God of War - gameplay, rozgrywka

Pod względem rozgrywki God of War z 2018 roku zrywa z tradycją. Kamera umiejscowiona jest tym razem za plecami bohatera, sprawiając wrażenie bliższego kontaktu z walką i otoczeniem.

Podstawowym orężem Kratosa jest topór, którym możemy także rzucić - wtedy przez chwilę wojownik może używać po prostu pięści. Użyjemy też między innymi tarczy, także po to, by uderzać nią wrogów.

Topór zdecydowanie pasuje do nordyckiej otoczki

W grze pojawią się też inne rodzaje broni, ale nie wiadomo jeszcze, czy powrócą charakterystyczne ostrza na łańcuchach z poprzednich części serii.

Od czasu do czasu wykorzystamy też elementy otoczenia lub specjalne akcje. Jeżeli na ekranie zobaczymy stosowną instrukcję, będziemy mogli na przykład rzucić przeciwnikiem w innego. Zestrzelimy też sople, by spadły na oponentów.

Poza bronią ręczną wykorzystamy także zdolności magiczne. Jedną z nich jest potężny cios w ziemię, który wywoła uderzeniową falę odpychającą wrogów, co przyda się szczególnie na skraju przepaści.

W walce pomoże także syn Kratosa. Korzysta on z łuku, a czasem może nawet zakląć swoje strzały. Jeżeli trafi wroga strzałą elektryczną, to cel na moment zostanie sparaliżowany.

Podstawowi wrogowie przypominają zombie w zbrojach, czy też Draugry ze Skyrima. Tacy przeciwnicy często atakują w dużych grupach, a więc nie zabraknie efektownych starć z wieloma potworami.

Pojawią się też potyczki z dużymi monstrami. Potrwają dłużej i zmuszą do poznania różnych ataków i zachowań wroga, by odpowiednio na nie reagować. Do tego wszystkiego powracają brutalne ciosy wykańczające.

Co ciekawe, w nowym God of War na PS4 zabraknie możliwości skakania. Kratos nie umie też pływać - ale w razie potrzeby skorzysta z łodzi.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

God of War

PS4, PS2, PC

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze