Elex - oziębłość i rozmowy

Wpływ umiejętności na dialogi i dodatkowe opcje rozmowy. Poziomy oziębłości.

Prowadzenie konwersacji z postaciami niezależnymi w grach RPG to jeden z kluczowych elementów. Nie inaczej jest w Elex. Główny bohater gry - Jax - może prowadzić rozmowy z wieloma osobami w formie dialogu. Tym sposobem, uzyskując od nich sporo informacji dotyczących obecnej sytuacji politycznej oraz postaci, które zamieszkują Magalan.

Rozmawiając z Berserkami, Klerykami, Banitami, Albami czy z wolnymi ludźmi możemy otrzymać nowe zadania do wykonania, a także rozwinąć główny wątek fabularny. Dowiemy się również więcej o przeszłości Jaxa, motywacjach jego wrogów oraz o zagrożeniach, które czekają na niego w najbliższym czasie.

Poprzez użycie odpowiednich umiejętności możemy w mniejszym lub większym stopniu wpływać na odpowiedzi w dialogach, których my jako Jax możemy użyć. Poniższe elementy mają znaczenie w przypadku dostępności dodatkowych kwestii podczas rozmowy:

  • łączna ilość umiejętności danej kategorii zdolności,
  • oziębłość,
  • umiejętność: Sugestia.

Ilość umiejętności danej kategorii zdolności

Podczas niektórych konwersacji z postaciami niezależnymi pojawia się dodatkowa opcja dialogowa, dzięki której możemy uzyskać dodatkowe punkty doświadczenia, przedmioty czy Kryształki (elexit). Aby skorzystać z tej możliwości, należy posiadać wystarczającą ilość umiejętności danej kategorii zdolności.

Dla przykładu: gdy podczas dialogu pojawi się opcja opisana w nawiasie jako kategoria umiejętności wraz z wartością liczbową, znaczy to, że należy znać przynajmniej tyle talentów danej grupy zdolności, ile wynosi owa wartość. Jeśli spełnimy te warunki, to będziemy mogli skorzystać z tej linii dialogowej. Jeśli nie, to opcja ta pozostanie widoczna, ale nie będzie można jej użyć.

105
Na przykładzie zdjęcia z gry - widzimy, że musimy posiadać przynajmniej cztery umiejętności z kategorii: Postać (charyzma), aby skorzystać z dodatkowej opcji dialogowej.

Oziębłość

Oziębłość to parametr opisujący relacje między nami a innymi postaciami. Wyróżnia się trzy stopnie tego współczynnika: niski, neutralny i wysoki. Grę rozpoczynamy z neutralnym poziomem oziębłości.

Zwracanie się do postaci niezależnych w niemiły sposób lub podejmując działania, które wprawiają je w niezadowolenie, wpływa na wyższy poziom oziębłości. Analogicznie sytuacja wygląda z niskim współczynnikiem tego parametru: odpowiadając w przyjazny sposób i zachowując się w sposób odpowiadający charakterowi rozmówcy - możemy liczyć na obniżenie stanu oziębłości.

Odpowiedni poziom oziębłości pozwala na uzyskać odpowiedni stan emocjonalny, który możemy wykorzystać w niektórych dialogach. Zazwyczaj tyczy się to kluczowych postaci oraz rozmów, które będziemy przeprowadzać (zwłaszcza w dalszej części gry).

Co prawda, decyzje, które możemy podjąć pod wpływem stanu emocjonalnego nie będą mieć ogromnego przełożenia na przyszłe wydarzenia. Jednak mogą sprawić, że uzyskamy dodatkowe informacje, wymusimy na rozmówcy pożądane zachowanie czy da nam to dodatkową możliwość wsparcia podczas przebiegu danej misji.

Niski, wysoki lub neutralny parametr oziębłości - determinujący poziom emocjonalny - sprawia, że z jednej strony daje nam dodatkowe możliwości podczas rozmowy (odpowiedni stan oziębłości), ale też uniemożliwia wykorzystanie innej opcji dialogowej ze względu na nieodpowiedni poziom tego współczynnika.

Zatem nigdy nie znajdziemy się w takiej sytuacji, że będziemy mogli skorzystać z każdej kwestii dialogowej, jeśli dotyczy ona stanu emocjonalnego.

Aktualny poziom oziębłości można sprawdzić w zakładce: Atrybut w adjutorze.

106
Przykład rozmowy, podczas której możemy użyć pierwszej i drugiej linii dialogowej (poziom oziębłości na to pozwala). Czwarta opcja dialogowa jest niedostępna, ze względu na nieodpowiedni poziom współczynnika oziębłości.

Umiejętność: Sugestia

Zdolność ta jest zarezerwowana tylko dla Kleryków. Jej znajomość pozwala Jaxowi wpływać na inne postacie - podczas dialogów - za pomocą kontroli umysłu. Odblokowuje nowe odpowiedzi, które wykorzystać można podczas niektórych konwersacji.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami