Wraz z zakończeniem misji Fałszywa wyrocznia, a tym samym zabiciem Medunamuna, możemy opuścić Siwę. Oczywiście, mogłeś to zrobić w każdym momencie, ale tym razem ścieżka ta jest uzasadniona głównym wątkiem gry.

Zanim jednak udasz się na spotkanie z Hepfezą, co spowoduje ruszenie fabuły do przodu, proponujemy wykonać wszelkie możliwe aktywności w tej lokacji. Zyskasz w ten sposób dodatkowe punkty doświadczenia i rozwiniesz postać, co przyda się już niedługo, bo niebawem zmierzać będziesz do Aleksandrii.

Ukończenie jednego z poniższych zadań wymaga od nas wykonania dwóch pozostałych, jednak poinformujemy o tym wyraźnie w tekście. Na poniższej stronie znajdziesz opisy następujących zadań głównych:

  • Niech Amon kroczy z tobą
  • Aya.

Misja: Niech Amon kroczy z tobą

Gdy już dokonałeś wyczyszczenia lokacji Siwa i chcesz pchnąć główną oś fabularną do przodu, udaj się na spotkanie z Hepfezą. Po krótkim dialogu zostaniesz zapytany, czy aby na pewno chcesz opuścić obecną lokację. Wybieramy opcję „tak”.

Oczywiście w każdym momencie będziemy mogli wrócić do początkowego regionu, jednak na razie nasza droga prowadzi do zupełnie innego miejsca. Musimy spotkać się z Ayą w Aleksandrii. Hepfeza przekazuje nam przydatne informacje.

049
Jako Layla podnieś cyklosporynę ze skrzynki.

Okazuje się, że żona Bayeka miała spotkać się ze swoim kuzynem, który naucza w Wielkiej Bibliotece właśnie w Aleksandrii. Na razie jednak, wzorem poprzednich części gry, wychodzimy z Animusa i wcielamy się w postać Layli, która steruje wspomnieniami Bayeka. Po krótkiej scence przerywnikowej wykonaj interakcję na przedmiocie leżącym na stoliku.

Następnie musimy wrócić do Animusa. W tym celu wykonaj interakcję na kapsule podświetlonej na niebiesko. Wracamy do Bayeka, rozpoczynając tym samym kolejne zadanie główne.

Misja: Aya

Po opuszczeniu Siwy zmierzamy do Aleksandrii, gdzie mamy spotkać się z małżonką Bayeka. Po animacji kończącej poprzednie zadanie zostajemy automatycznie przerzuceni przez wielką pustynię, czyli Depresję Kattara. Znajdujemy się w regionie Nom Iment.

Chociaż nasze kroki powinny zmierzać ku Północy, gdzie znajduje się Aleksandria, sugerujemy cofnąć się nieco i skorzystać z punktu widokowego, dzięki czemu wykonamy synchronizację i odblokujemy nowy punkt podróży. Przemierzając przez Jezioro Mareotis, również polecamy skorzystanie z takiej opcji. Uczyni to podróżowanie w dalszej fazie rozgrywki znacznie przyjemniejszym i szybszym.

Warto pamiętać, że w bezpośrednim sąsiedztwie masztu starego statku, który jest właśnie punktem szybkiej podróży w Nomie Iment, znajduje się rozwiązanie papirusu Morze piasku. Zmierzamy jednak do Aleksandrii, gdzie naszym głównym celem jest dotarcie do Biblioteki Aleksandryjskiej.

050
Podążaj za Fanosem, aby spotkać się z Ayą.

W środku pomieszczenia wchodzimy na górny poziom po głównych schodach i na półpiętrze wykonujemy interakcję na posągu Serapisa, spotykając się tym samym z nieznanym mężczyzną. Po cichu przekazuje ci informację, że Aya już na ciebie czeka. Fanos, bo takie jest imię mężczyzny, okazuje się jej kuzynem. Podążaj za nim, aby spotkać się z kobietą.

Gdy wyjdziecie na zewnątrz i przebiegniecie przez ulicę, Fanos doprowadzi cię do pewnego monumentu. Nie da się jednak wejść do niego z poziomu ziemi, dlatego musisz wdrapać się na jego wyższy poziom. Stamtąd wykonaj skok wiary wprost w studnię, po czym zmierzaj jedyną możliwą drogą.

W końcu spotkasz się z Ayą. Obejrzysz dłuższą scenkę przerywnikową, w której Bayek zostanie ostrzyżony i ogolony, a także dowie się o dwóch celach do zlikwidowania w ramach zadań Gwardzista Gennadios oraz Koniec Węża. Dopiero wtedy będziesz mógł ukończyć obecnie trwające zadanie. Miej na uwadze fakt, że sugerowane poziomy doświadczenia dla tych misji to odpowiednio 11 i 12. Link do opisu przejścia tych zadań znajduje się powyżej.

Po ich ukończeniu wracamy do Aya'i, a następnie po przerywniku wcielamy się w Laylę. Przechodzimy na niższy poziom jaskini i zmierzamy w kierunku ducha. Wykonujemy skok wiary do wody, aby znaleźć się w krypcie z mumią żony Bayeka. Wykonujemy na niej interakcję, po czym przeciskamy się przez wąskie przejście i podążamy przed siebie jedyną możliwą ścieżką.

Wspinamy się na półki, przeskakujemy pomiędzy nimi, a następnie przechodzimy przez pajęczyny zasłaniające kolejne przejście. Dotrzesz w końcu do znajomej części jaskini, po czym wykonujemy interakcję na kapsule, wracając tym samym do Animusa i kończąc misję Aya. Odblokowane tym samym zostaje zadanie główne Medżaj Egiptu.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Najnowsze

Fakty i mity - jak zmieniły się laptopy do gier

Karty graficzne, design i technologie.

Destiny 2: Strategos zabierze graczy w lodowe rejony Marsa

Dodatek wprowadzi też tryb hordy i szereg innych nowości.

H1Z1 w maju trafi na PS4

W zmodyfikowanej wersji.

Aktualizacja God of War pozwala zwiększyć rozmiar wyświetlanego tekstu

Czytelniejsze informacje z kodeksu i opisy zadań.

Reklama