Po zakończeniu prologu, czyli pierwszego etapu w grze, w którym ratowaliśmy Hepzefę, dosiadamy wierzchowca i udajemy się do pierwszego miasteczka. Podróżując przez wydmy nie musisz się niczego obawiać. Podczas przejażdżki będzie po prostu trwał dialog.

Po dotarciu na wzgórze ze wspaniałym widokiem, gra poinformuje cię o odblokowaniu nowego miejsca. Będzie to Siwa, w której spędzisz pierwsze chwile. W ramach tej lokacji możesz wykonać tu kilka zadań pobocznych, a także misje główne. Warto jednak zacząć od synchronizacji, czyli wspięciu się na trzy wieże widokowe, gdzie taki proces można ukończyć.

W ten sposób - podobnie jak w poprzednich częściach gry - odkryjesz istotne elementy na mapie, czyli zadania, dodatkowe aktywności, cenne przedmioty i wiele innych. Tym samym odblokujesz także szybką podróż, z której będziesz mógł korzystać przy większości etapów gry. Na razie jednak ruszamy za naszym kompanem, aż docieramy do jego domu.

004
Bardzo proste zadanie, mające na celu nauczyć cię strzelać z łuku.

Gdy zejdziesz ze swojego wierzchowca i pójdziesz za Hepfezą, uruchomi się przerywnik filmowy, w którym spotkasz się z Rabią. Po zakończonej scence przejdziesz podstawowe szkolenie z obsługi broni dystansowej. W tym przypadku będzie to łuk.

Twoim zadaniem jest zniszczenie dwóch kukieł. Strzelaj w głowy, aby zadawać większe obrażenia, co będzie miało też znaczenia podczas normalnych walk z żywymi przeciwnikami. Gdy ukończysz tą prostą część samouczka, okaże się, że nadciągają wrogo nastawieni żołnierze. Otrzymają polecenie zabić wszystkich domowników.

Nie pozwolimy im jednak na to, dlatego musimy rozprawić się z nimi w dowolny sposób. Możesz to zrobić po cichu, przekradając się pomiędzy krzakami i wdrapując się na dachy budynków, a możesz też zdecydować się na standardową potyczkę. Szóstka nieprzyjaciół nie jest jednak na tyle mocna, aby było to duże wyzwanie.

005
Skradaj się, strzelaj z łuku, atakuj z zaskoczenia - pomimo liczebności wroga, jest to bardzo prosta potyczka. Gra nauczy cię wszystkiego krok po kroku.
  • Eksterminację rozpoczniesz poniekąd automatycznie, pozwalając pierwszemu wrogowi cię wykryć.
  • W ten sposób gra przeprowadzi cię przez proces ukrywania się i obalania przeciwnika zaalarmowanego, ale jeszcze nie znajdującego się w momencie walki.
  • Kolejnego wroga zauważysz przy głównym wejściu. Możesz go zabić przy użyciu łuku.

Następnie wdrap się na najbliższy dach po lewej stronie i przeczesuj kolejne pomieszczenia oraz okolicę w poszukiwaniu kolejnych nieprzyjaciół. Gdy uda ci się zlikwidować wszystkich, uruchomi się kolejny przerywnik filmowy, w którym przedstawiony będzie ci twój pierwszy poważniejszy przeciwnik.

Będzie to Medunamun, Ibis. Po przedstawieniu wrogiej postaci odblokujesz też kolejne główne zadanie o nazwie Fałszywa wyrocznia. Prowadzi ono do zabicia wspomnianego osobnika, który jednak posiada piąty poziom doświadczenia. W tym momencie misja kończy się, a my otrzymujemy pierwszy awans, do zaledwie drugiego poziomu.

Nie gwarantuje on potężnych umiejętności, wysokiego poziomu zdrowia czy wytrzymałości, dlatego zanim rozpoczniesz kolejną główną misję, dobrze jest wykonać dostępne zadania dodatkowe, dzięki którym podwyższysz swój poziom. Przy każdym zadaniu sugerowany jest poziom, który powinieneś posiadać, aby misja nie była zbyt dużym utrapieniem.

Dalszą zabawę powinieneś więc skierować na pierwsze zadanie poboczne o nazwie Ulepszanie wyposażenia. Następnie wykonaj inne dostępne misje tego typu, a gdy osiągniesz piąty poziom doświadczenia, powróć do głównego wątku fabularnego.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały