Jak co roku, tak i w przypadku FIFA 18 twórcy gry oddali nam do dyspozycji mnóstwo różnorodnych gier treningowych. To krótkie minigry, które mają na celu nauczenie gracza podstawowych ruchów oraz polepszanie swojego warsztatu.

Wszystkie z nich dostępne są z poziomu głównego menu gry i podzielone na kilka podstawowych kategorii. Znajdziemy wśród nich poruszanie się, strzelanie, drybling, podania, wykonywanie rzutów wolnych oraz karnych i wiele, wiele innych.

Zaznaczyć trzeba, że każdy kolejny poziom (dostępnych jest cztery: brązowy, srebrny, złoty i wyzwanie) dostępny jest dopiero po ukończeniu wcześniejszego. Podchodzić do każdego można jednak nieograniczoną ilość razy, a jeśli wśród znajomych mamy także grających w FIFĘ 18, możliwe jest porównywanie wyników punktowych w automatycznie generowanych rankingach.

Na kolejnych stronach poradnika będziemy zapoznawać cię z kolejnymi grami treningowymi, ale zanim do nich przejdziesz, warto jest przypomnieć sobie lub poznać podstawowe zasady sterowania i ruchy wirtualnego piłkarza.

Dostępne treningi w grze:

Poruszanie się - podstawy

Twoim celem jest dotarcie do mety przed upływem czasu bez opuszczania wyznaczonego toru. W pewnym momencie do wyścigu dołączy kolega z zespołu - gdy uwiniesz się przed nim, otrzymasz premię punktową.

011
Na zakrętach staraj się obierać jak najkrótszą drogę do przebiegnięcia.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch piłkarza), RT/R2 (sprint)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: szybkość biegu

Drybling - podstawy

Tym razem chodzi o bieg z piłką przy nodze. Tutaj również nie wolno ci wybiec poza wyznaczony tor i tak samo jak w przypadku poruszania się, w pewnym momencie do zabawy dołączy kolega z zespołu. Gdy go pokonasz, otrzymasz premię.

012
Na samym końcu toru czeka cię kilka przeszkód. Uderzenie w nie poskutkuje odjęciem punktów.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch piłkarza), RT/R2 (sprint)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: drybling, panowanie nad piłką, przyspieszenie

Podania po ziemi - podstawy

To bardzo prosta i przyjemna gra treningowa. Nauczy cię dokładnego podawania piłki po ziemi do kolegów z drużyny. Ustawieni będziecie w trójkącie, a gra będzie przyznawać punkty tylko za te podania, które są wskazane aktualnie żółtą strzałką.

013
Za błędne podanie gra nie zabierze ci punktów, ale nie wolno wybiegać piłkarzem za prostokątne oznaczenie.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch piłkarza i celowanie), A/X (podanie)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: Krótkie podania, panowanie nad piłką

Strzelanie - podstawy

W końcu czas na coś bardziej zaawansowanego, czyli strzały na bramkę. Twoim zadaniem, zaraz po przyjęciu piłki podawanej przez kolegę, jest oddanie celnego strzału w podświetloną część bramki. Z każdym kolejnym strzałem w bramce pojawiać się będą przeszkody utrudniające celny strzał. Pamiętaj także, że im dłużej przytrzymasz przycisk strzału, tym piłka poleci wyżej, ale w ten sposób możesz również przestrzelić nad bramką.

014
Prostokąt na ziemi oznacza miejsce, z którego możesz oddać strzał.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch piłkarza i celowanie), B/○ (strzał)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: siła strzału, strzał z daleka

Dośrodkowania - podstawy

Podawaliśmy już po ziemi, teraz czas na dośrodkowania górą. Twoim zadaniem jest przerzucenie piłki górą z jednego zaznaczonego obszaru w drugi. Tam czeka kolega, który finalnie musi mieć możliwość oddania strzału.

015
Na tym etapie kolega, który otrzymuje dośrodkowanie, jest sterowany przez sztuczną inteligencję.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (drybling), X/□ (dośrodkowanie)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: dośrodkowanie

Odbiór tradycyjny - podstawy

W tym ćwiczeniu poznajemy podstawy sterowania obrońcami. Biegnij w stronę przeciwnika, by na samym końcu nieco zwolnić i w odpowiednim momencie wcisnąć przycisk odbioru piłki. Jest to klasyczny sposób na zatrzymanie nacierającego napastnika z przeciwnej drużyny. Jeśli jesteś początkującym graczem, może to na początku sprawiać trochę trudności, ale przecież od tego jest ten trening, prawda?

016
Piłkę musisz odebrać w wyznaczonym przerywanymi liniami polu. W niektórych przypadkach będziesz musiał także dogonić przeciwnika.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch), B/○ (odbiór tradycyjny)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: odbiór piłki

Wślizg - podstawy

Tutaj poznamy nieco agresywniejszy sposób na odebranie piłki rozpędzonemu przeciwnikowi. Ćwiczenie bardzo przypomina poprzednie, ale tym razem będziemy wślizgiwać się pod nogi rywala, starając się celować w prowadzoną przez niego piłkę.

017
Wykonując wślizgi staraj się to robić maksymalnie od frontu nacierającego piłkarza, minimalizując tym samym ryzyko sfaulowania go po wejściu w nogi.

Wymagane użycie przycisków: L. analog (ruch), X/□ (wślizg)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: wślizgi

Wznowienie gry - podstawy

Tym razem będziesz współpracował z kolegą. Sterowanie odbywa się tu na zasadzie kierowania tym piłkarzem, który aktualnie ma piłkę. Twoim celem jest wykorzystanie wcześniej nauczonych podań po ziemi, uniemożliwienie obrońcom odebrania piłki i finalnie strzeleniem bramki. Za każde celne podanie i zdobycie bramki otrzymasz punkty, zaś odejmowane będą za przejęcie piłki przez rywali.

018
Nie spiesz się ze strzałem na bramkę. Lepiej wykonać kilka mądrych podań i wypracować sobie dogodniejszą sytuację.

Wymagane użycie przycisków: LB/L1 (zmiana zawodnika), B/○ (strzał), A/X (podanie)

Statystyki możliwe do rozwinięcia: wykończenie

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaFIFA 18 - Recenzja

Bezapelacyjny lider tabeli.

Fakty i mity - jak zmieniły się laptopy do gier

Karty graficzne, design i technologie.

Destiny 2: Strategos zabierze graczy w lodowe rejony Marsa

Dodatek wprowadzi też tryb hordy i szereg innych nowości.

H1Z1 w maju trafi na PS4

W zmodyfikowanej wersji.