Elex - misje towarzyszy: Duras

Zadania: Berserk wojownik, Ząb za ząb, Sąd, Poświęcenie pionka.

W Elex istnieje możliwość zwerbowania kompana, który będzie ci towarzyszył podczas podróży i wspomagał cię w walce. Mimo że spotkasz na swojej drodze wiele postaci, które można przyłączyć, jednocześnie możesz wędrować z maksymalnie jednym towarzyszem.

Jednak zanim będzie możliwe zwerbowanie kompana, należy wykonać misje z nim związane. Dopiero wtedy istnieje możliwość zaproponowanie takiej postaci wspólną przygodę. Towarzysz to nieoceniona pomoc, dlatego warto jak najszybciej poszukać kompana w świecie gry.

Nie ma obaw, że towarzysze często pochodzą z różnych frakcji. Na przykład z Klerykiem jako kompanem, będziesz przechadzał się po mieście Berserków. Każdy z nich posiada plecak odrzutowy, dlatego też będą podążali za tobą krok w krok, nie zostawiając cię na pastwę losu.

Pierwszym towarzyszem, którego spotkasz jest Berserk Duras. Pomoże ci przedostać się do Goliet. W mieście znajdziesz go przy schodach prowadzących do zrujnowanego hotelu, siedziby Ragnara. Porozmawiaj z nim, by rozpocząć misje: Berserk wojownik.

Misja: Berserk wojownik; Ząb za ząb

  • Zlecający: Duras.
  • Cel: przeprowadzić dochodzenie w sprawie śmierci Berserka Askora.
  • Doświadczenie: 200 (za każdą przepytaną osobę) + 500 (za złożeniu raportu Durasowi) + 500 (za przyłączenie Durasa) +200 (za odnalezienie Ukrytej szkatułki) + 200 (za otwarcie szkatułki) + 1000 (za zakończenie misji).

Duras poprosi cię, abyś pomógł mu znaleźć ewentualnego mordercę Askora. W tym celu będziesz musiał przesłuchać pięć osób, które przebywały w lesie, gdy Askor zginął. Z każdą z tych osób należy porozmawiać.

  • Irdor (1 na mapie misji: Ząb za ząb) - zajmuje się Wszechsercem. Udaj się do niego, przepytaj go i zbierz wszystkie dowody. Dowiesz się, że w nocy, kiedy zabito Askora, zniknęła sadzonka - ta informacja to poszlaka.
  • Geron (2 na mapie misji: Ząb za ząb) to myśliwy. Z racji tego, że używa łuku jako broni - oddala to podejrzenia od niego (Askora zabito mieczem)
  • Barin (3 na mapie misji: Ząb za ząb) to leniwy strażnik, którego spotkasz śpiącego niedaleko teleportu: Wielki podnośnik. Ma słabe alibi.
  • Thorgal (4 na mapie misji: Ząb za ząb) - znajdziesz go w obozie strażników, którzy pilnują Wszechserca. Dowiesz się od niego, że Askor był bardzo ambitny.
  • Rock (5 na mapie misji: Ząb za ząb) - znajduje się najdalej od Goliet. Podobnie jak pozostali posiada alibi. Dowiesz się od niego, że Askor potrafił czytać.
015
Mapa misji: Ząb za ząb.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Gdy przesłuchasz wszystkie osoby, wróć do Durasa, by złożyć mu raport. Od tej chwili będziesz mógł przyłączyć nowego towarzysza. Cień podejrzeń padnie na Barina, więc używając teleportu: Wielki podnośnik (T obok 6 na mapie misji: Ząb za ząb), przedostań się w pobliże znacznika misji. Docierając tam, odnajdziesz Ukrytą szkatułkę (6 na mapie misji: Ząb za ząb), którą możesz otworzyć (200 pkt. doświadczenia) lub przekazać ją Durasowi.

Niezależnie co postanowisz zrobić ze szkatułką, porozmawiaj z Durasem. Rozmawiając z nim dogłębnie - nie wierząc, że to Barin mógł zabić Askora - okaże się, że to on jest odpowiedzialny za śmierć Berserka. Misja zakończy się i automatycznie rozpocznie się kolejna (Sąd), związana bezpośrednio z Durasem, w której będziesz musiał podjąć decyzję, co zrobić z towarzyszem.

016
Szkatułka, w której znajduje się sadzonka.

Misja: Sąd

  • Zlecający: rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji: Ząb za ząb.
  • Cel: Zdecydować, co stanie się z Durasem.
  • Doświadczenie: 200; nagroda: 1000 Kryształki.

Idź do Ragnara, którego znajdziesz w zrujnowanym hotelu w Goliet. Możesz podjąć jedną z trzech decyzji: wydać Durasa bądź chronić go, okłamują naczelnika miasta na jeden z dwóch sposobów (skazując Barina lub mówiąc, że zrobił to ktoś z zewnątrz).

Niezależnie, którą decyzję podejmiesz, otrzymasz doświadczenie i Kryształki. Wydając Durasa, ten zaatakuję cię. Ten wybór spowoduje, że pozbawisz się jego towarzystwa. Gdy postanowisz chronić Durasa, będziesz mógł nadal korzystać z jego usług. Oskarżając Barina, będziesz musiał go zabić (misja: Poświęcenie pionka).

Zobacz też:

Misja: Poświęcenie pionka

  • Zlecający: Ragnar.
  • Cel: Zabić Barina.
  • Doświadczenie: 200; nagroda: 350 Kryształków (tylko w przypadku przekupstwa).

To zadanie zostanie dodane do twojego dziennika, jeżeli w misji: Sąd, zdecydowałeś się oskarżyć Barina o zabójstwo Askora. Udaj się do tego Berserka (3 na mapie misji: Ząb za ząb) i porozmawiaj z nim. Zaproponuje ci przekupstwo (350 Kryształków) - w ten sposób oszczędzić go i pozwolisz mu odejść. Gdy go zabijesz, otrzymasz tylko doświadczenie i łup z jego zwłok.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami