Elex - misje Berserków: Prawo Berserków, cz. 1

Zadania: Atak mutantów, Zgubiona broń i trupy, Czas zbiorów, Zakazana technologia, Wyjątkowy kawałek, Elex do świątyni many, Tajemnicza aura, Zawsze jest coś do zrobienia.

Prawo Berserków to grupa zadań, które wykonasz głównie w Goliet i okolicy. Niektóre misje będziesz jednak wypełniał poza miastem, co stanowi już niemałe wyzwanie. Wpis w adjutorze o Prawie Berserków pojawi się, gdy spotkasz Ragnara po raz pierwszy przed schodami do górnej części Goliet.

Wypełnianie kolejnych zadań w ramach Prawa Berserków sprawi, że przybliżysz się do przyłączenia do frakcji. Pomożesz lokalnej ludności w drobnych pracach, a także w bardziej rozbudowanych misjach.

Twoje starania na pewno doceni Ragnar, jeśli wykonasz je tak, aby jak najbardziej przysłużyć się Berserkom, nie szukając drogi na skróty. W opisach przejścia misji zostały zawarte szczegółowe informacje, co należy zrobić, by uzyskać głosy poszczególnych zlecających.

Zadania zostały uszeregowane w kolejności od najłatwiejszego do wykonania, tak abyś najpierw mógł zająć sprawami mieszkańców Goliet, które są najmniej wymagające. Należy zwrócić uwagę, że na początku przygody twoja postać jest słaba i nie poradzi sobie w walce z większością przeciwników. Dlatego na początku skup się na najprostszych misjach.

Za ukończenie misji: Prawo Berserków otrzymasz 1000 Kryształków oraz 500 punktów doświadczenia

Szczegółowe informacje jak dołączyć do frakcji Berserków znajdziesz na stronie: Elex - frakcja Berserków: jak dołączyć

004
Mapa Goliet - Prawo Berserków.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Misja: Atak mutantów

  • Zlecający: Born.
  • Cel: Zabić 5 Osłabionych szakali.
  • Doświadczenie: 800; nagroda: Bochenek ogrodnika (x5).

Zadanie zacznie się, gdy podejdziesz bliżej sadzonek. Born (1 na mapie Goliet) wtedy poprosi cię o pomoc przy zabiciu mutantów, które niszczą sadzonki. Pobiegnij za nami i przyłącz się do walki (2 na mapie Goliet). Po ich pokonaniu otrzymasz nagrodę, a Born doniesie Ragnarowi o twoim wyczynie.

Misja: Zgubiona broń i trupy

  • Zlecający: Rijka.
  • Cel: Dostarczyć Broń Kleryka.
  • Doświadczenie: 200; nagroda: 100-200 Kryształków.

Jeżeli przeszukałeś z Durasem ruiny w drodze do Goliet (misja główna: Przetrwanie), to praktycznie zadanie jest wykonane. W innym przypadku musisz udać się do wspomnianych ruin, i odnaleźć pięć części Broni Kleryka - znajdziesz je przy ciałach członków frakcji. Oręż ten możesz również odsprzedać Bertramowi (3 na mapie Goliet) przy pierwszym spotkaniu, ale jeżeli oddasz broń Rijce (4 na mapie Goliet), to zdobędziesz jej głos.

Mając Broń Kleryka, udaj się do Rijki, która urzęduje w zrujnowanym hotelu. Odeśle cię do Jory (5 na mapie Goliet), który wręczy ci 100 Kryształków. Wróć do Rijki i odbierz kolejne 100 Kryształków. Misja zakończona.

Misja: Czas zbiorów

  • Zlecający: Born.
  • Cel: Zerwać osiem dojrzałych korzeni leczniczych.
  • Doświadczenie: 400; nagroda: Bochenek ogrodnika (x5).

Born (4 na mapie Goliet) poprosi cię o zerwanie ośmiu korzeni leczniczych. Znajdują się one na wyspie na jeziorze, które położone jest na zachód od miasta. Do celu najlepiej dopłynąć od zachodniej strony brzegu lądu. Ominiesz w ten sposób przeciwników i skrócisz sobie drogę.

Na miejscu dostrzeżesz Bestiobija (skrzydlate stworzenie). Walka na niskim poziomie postaci raczej zakończy się klęską, więc staraj się go unikać. Korzeń, który położony jest najbliżej bestii zostaw sobie na koniec, a najpierw zbierz pozostałe rośliny. Kiedy zbierzesz ostatni korzeń, Besttiobij najpewniej cię zauważy - ucieknij w stronę Goliet, przepływając wzdłuż jeziora. Idź do Borna po nagrodę.

005
Mapa misji: Czas zbiorów.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Misja: Zakazana technologia

  • Zlecający: Angrim (6 na mapie Goliet).
  • Cel: przynieść z Dziupli uszkodzoną broń zasilaną elexem.
  • Doświadczenie: 0-100; nagroda: 0-100 Kryształków.

To zadanie to podstęp, i możesz je wykonać na dwa sposoby. Najpierw idź do Jory (5 na mapie Goliet) i poproś go o wydanie broni. Jeżeli zapytasz, czy możesz zabrać broń, okaże się, że to był test dla ciebie. Zadanie zostanie anulowane, a ty wróć do Angrima - dostaniesz 100 Kryształków oraz uzyskasz przychylność Ragnara, ale otrzymasz 0 punktów doświadczenia.

Jeżeli jednak wybierzesz opcję dialogową: „Tak, gdzie jest?”, to Jora wskaże ci położenie broni. Zabierz z jego domu Uszkodzoną broń zasilaną elexem. Wtedy Jora oskarży cię o kradzież i zaprowadzi do Angrima. Ten pozwoli ci się zrehabilitować, ale musisz wykonać dla niego zadanie: Leśna sadzonka.

Misja: Wyjątkowy kawałek

  • Zlecający: Alrik (7 na mapie Goliet).
  • Cel: kradzież Starodawnego miecza.
  • Doświadczenie: 100-200; nagroda: 200-1000 Kryształków.

Twoim zadaniem jest kradzież miecza. W tym celu idź do ruin hotelu (4 na mapie Goliet; tam gdzie przebywa Ragnar i Rijka), znajdującego się w południowo-wschodniej części miasta. W pokoju za jego tronem znajduje się miecz (wisi na belce). Najłatwiej go ukraść przedostając się do sypialni Ragnara od strony tarasu. Poczekaj na odpowiedni moment, gdy nie będzie strażników w środku i na zewnątrz i zabierz miecz.

Masz dwie możliwości: zanieść skradziony miecz do Alrika, za co dostaniesz 1000 Kryształków albo zwrócić miecz Ragnarowi (200 Kryształków), co wydaje się lepszym rozwiązaniem, bowiem zdobędziesz jego głos.

014
Wejście do sypialni Ragnara od strony tarasu. Miecz oznaczono strzałką.

Misja: Elex do świątyni many

  • Zlecający: Caldrim (8 na mapie Goliet).
  • Cel: odnalezienie dostaw elexu i Krala.
  • Doświadczenie i nagroda: w zależności od wybranej opcji.

Najpierw należy udać się ruin do hotelu w południowo-wschodniej części miasta. Na tarasie (9 na mapie Goliet), na jednym ze stołów znajdziesz dziennik Krala. Z informacjami w nim zdobytym wróć do Caldrima. Ten wyślę cię do krypty poza miastem (10 na mapie misji: Elex do świątyni many i Zawsze jest coś do zrobienia). Na miejscu odnajdziesz Krala i jego brata Grimara. Zadanie można wykonać na kilka sposobów.

Elex od Krala można zdobyć: odkupując go za 400 Kryształków; przekonać go do oddania elexu (jeżeli twoje umiejętności na to pozwalają) albo zabrać siłą go siłą, co wywoła walkę z nim i Grimarem. Możesz również pozwolić zatrzymać elex Kralowi. Po powrocie do Caldrima możesz go okłamać lub wydać byłego mieszkańca Goliet. Możliwości rozwiązania tego zadanie jest kilka i to od ciebie zależy jakiego wyboru dokonasz, ale mówiąc prawdę, zdobędziesz przychylność Ragnara w końcowym rozrachunku.

Większość podjętych przez ciebie decyzji sprawi, że Caldrim wyśle swoich ludzi do miejsca, w którym przebywał Kral. Kiedy tam wrócisz on i Grimar nie będą już żyć. Jeżeli będziesz krył Krala, po powrocie do krypty, ten nie będzie już żył - zabił go jego brat, Grimar, z którym będziesz musiał się zmierzyć.

013
Mapa misji: Elex do świątyni many i Zawsze jest coś do zrobienia.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Misja: Tajemnicza aura

  • Zlecający: Caldrim (8 na mapie Goliet).
  • Cel: sprawdzić, co ukrywa Orik.
  • Doświadczenie: 100; nagroda: 0-200 Kryształków.

To zadanie Caldrim zleci ci, gdy wykonasz misję: Elex do świątyni many. Musisz porozmawiać z Orikiem (2 na mapie Goliet), i wybadać, co go trapi. Jeżeli powiesz mu, że przysyła cię Cladrim (opcja: Poddaj się), zadanie zostanie anulowane. Dlatego chcąc wykonać to zadanie, drąż temat i nie ujawniaj się, a rozmówca wyjawi ci tajemnicę. Wróć do zleceniodawcy, i zdecyduj, czy chcesz wydać Orika i powiedzieć Caldrimowi prawdę (200 Kryształków), czy wolisz go chronić.

Misja: Zawsze jest coś do zrobienia

  • Zlecający: Ragnar (4 na mapie Goliet).
  • Cel: dostarczyć prowiant Irdorowi.
  • Doświadczenie: 800-1000; nagroda: 200-250 Kryształków.

Idź do Irdora (11 na mapie misji: Elex do świątyni many i Zawsze jest coś do zrobienia), który zajmuje się Wszechsercem. Znajdziesz go niedaleko miejsca, gdzie ukrył się Kral. Musisz mu dostarczyć zapasy żywności. Zadanie można wykonać na dwa sposoby.

Pierwszy: udaj się do Sindy; powie ci o spleśniałym chlebie, który znajdziesz za domem; następnie zanieś go do Irdora, a dostaniesz 200 Kryształków (+50, jeżeli go przyciśniesz). Jednak to rozwiązanie sprawy zakończy się problemami żołądkowymi pracowników, przez co Ragnar nie będzie zadowolony.

Drugi: uzbieraj 50 Bochenków ogrodnika, które można spotkać w różnych miejscach w Edanie (rośliny te występują najczęściej na brzegach rzek, jezior i innych miejsc, gdzie występuje woda). Przekaż je Irdorowi. Wróć do Ragnara, a otrzymasz: 200 Kryształków i jego aprobatę.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami