Elex - frakcja Berserków: jak dołączyć

Berserkerzy - wszystko, co warto wiedzieć.

Berserkowie to jedna z trzech frakcji, do której można się przyłączyć w grze. Pomimo że decyzja o dołączeniu do nich wydaje się naturalnym wyborem - ze względu na to, że docieramy do nich już na samym początku przygody - to gra pozostawia nam wybór, do jakiego ugrupowania chcemy się zaciągnąć.

Berserkowie nie tolerują technologii, co widać nawet, gdy wyciągniemy przy nich adjutor. Poproszą nas wtedy, byśmy go nie używali. Wszystko, co jest związane z technologią, składują w Dziupli po to, by nikt nie mógł korzystać z wynalazków starego świata.

Są związani z naturalnym porządkiem, dlatego do walki wykorzystują broń białą oraz magię. Uważają, że elex jest przyczyną wszelkich problemów na Magalanie. Ich celem jest pozbycie się tego minerału z planety, choć wykorzystują go do produkcji many, niezbędnej do rzucania zaklęć.

Ponad wszystko cenią sobie przestrzeganie praw i obowiązków. Złamanie zasad skutkuje wysokimi karami, a nawet wygnaniem z ich szeregów. Są związani z Edanem, jedną z krain na Magalanie, która charakteryzuje się lekko pagórkowatym terenem pełnym drzew i zieleni.

Najważniejsze postacie frakcji Berserków

W Goliet spotkasz kilkunastu Berserków, z którymi będziesz mógł porozmawiać w celu uzyskania ważnych informacji, otrzymać od nich zadanie, pohandlować i zdobyć nowe umiejętności podczas szkolenia.

  • Ragnar - naczelnik Berserków w zastępstwie Pielgrzyma. Pozytywne i negatywne głosy - w kwestii twoich starań przystąpienia do frakcji - będą przekazywane właśnie do niego. Przywódca Goliet będzie decydował, czy możesz do nich dołączyć.
  • Angrim - naczelnik klanu Żelaza. Odpowiada za przestrzegania prawa Berserków.
  • Cormag - naczelnik klanu Młota. Zajmuje się magią oraz szkoleniem.
  • Caldrim - dogląda świątyni many: pilnuje, by elex zamienił się manę. Można z nim handlować oraz wymienić elex na manę.
  • Duras - towarzysz i pierwsza postać niezależna, którą spotkamy w grze.
  • Oran - właściciel tawerny, sprzedaje trunki.
  • Born - odpowiada za sadzonki, zajmuje się również szkoleniem.
  • Alrik - sprzedawca i nauczyciel.
  • Jora - zajmuje się Dziuplą, czyli składowiskiem wszystkiego co jest związane z technologią.
  • Sinda - sprzedawca i nauczyciel.
  • Rijka - żona Ragnara.
  • Akira - miejscowa uzdrowicielka.

Mapa Goliet, na której znajdziesz powyższe postacie.

Jak dołączyć do Berserków

Aby dołączyć do Berserków należy porozmawiać z Ragnarem - tymczasowym naczelnikiem frakcji. To on będzie oceniał nasze starania i pracę, którą wykonamy na rzecz mieszkańców Goliet i nie tylko. Ragnar wyjaśni nam, że chcąc przyłączyć się do frakcji, zostaniemy poddani próbie, która polega na wykonaniu zadań, które tworzą grupę misji: Prawo Berserków.

Zadania te należy wykonywać tak, aby rozwiązać problemy mieszkańców i uzyskać od nich rekomendację, która przełoży się pozytywnie na opinię Ragnara. Cześć z tych misji może zakończyć się w sposób korzystny dla nas, ale w końcowym rozrachunku nie zdobędziemy głosu zleceniodawcy.

012
Ragnara spotkasz w opuszczonym hotelu w Goliet.

Przykładowo, w jednej z misji przyjdzie nam dostarczyć prowiant do grupy pracowników, którzy znajdują się poza miastem. Można rozwiązać ten problem przynosząc spleśniały chleb, co zakończy zadanie. Jednak późniejsze problemy żołądkowe pracowników nie przyniosą nam pozytywnej rekomendacji u Ragnara.

Dlatego nie warto iść na skróty podczas wypełniania zadań i robić wszystko, aby przysłużyć się mieszkańcom Goliet. Szczegóły, w jaki sposób realizować zadania, by uzyskać aprobatę Ragnara, zostały opisane na stronie: Prawo Berserków.

Po wykonaniu kilku zadań Prawa Berserków, warto odwiedzić Ragnara i zapytać o postępy w kwestii przyłączenia się do frakcji. Naczelnik powie wtedy nam, co zrobiliśmy dobrze, a co źle, a na końcu dowiemy się czy pierwsza część próby została pozytywnie rozpatrzona.

Kiedy uzyskamy minimum siedem głosów mieszkańców, Ragnar stwierdzi, że jesteśmy gotowi przystąpić do drugiej części próby, w której musimy zrobić rekonesans i dostarczyć mu sprawozdanie z miast Kleryków i Banitów (misja: Podróż na nieznane ziemie). Wystarczy, że odwiedzimy tylko dwa z trzech miast (Miasto pod kopułą, Hort i Fort), by zostać Berserkiem.

Zobacz też:

Gdy wykonamy misje: Podróż na nieznane ziemie możemy poprosić Ragnara o możliwość przystąpienia do frakcji Berserków. Uwaga! Gdy przystąpisz do jakiekolwiek frakcji, zablokujesz sobie możliwość przystąpienia do innej. Decyzja jest nieodwołalna.

Zgadzając się na dołączenie do Berserków, misje: Na skrzydłach wolności oraz Przywłaszczenie cudzej własności zostaną wykonane. Od teraz jesteś pełnoprawnym członkiem frakcji, który może korzystać z inwentarza, umiejętności i magii Berserków.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami