Śródziemie: Cień Wojny - misja oblężnicza: Etten (podbój twierdzy Nurnen)

Akt II. Misje i zadania główne w Nurnen.

Rozwinięcie drugiego aktu wiąże się z pierwszą szansą na podbicie twierdzy. Chodzi tu o fort w Nurnen, który dowodzony jest przez nieznanego naczelnika. Jeśli nie przejdziesz tego fragmentu gry, nie odblokujesz dalszej części historii, a więc i kolejnych zadań głównych.

Przejęcie twierdzy nie jest jednak proste, gdy postanowimy podejść do misji oblężniczej od razu, gdy ta tylko pojawi się na naszej mapie. Musisz wiedzieć, że przejmowanie fortów wiąże się z koniecznością skompletowania własnej armii z kapitanów orków. Musisz zatem zapoznać się z bardzo ważnym aspektem gry:

Po skompletowaniu armii, zanim ruszymy na podbój fortecy, warto jest uporać się wcześniej z dwoma przybocznymi głównego naczelnika, o ile nie zrobiłeś tego wcześniej. Są to kapitanowie na wysokich poziomach doświadczenia, których zabicie spowoduje znaczne obniżenie ogólnej oceny wrogiego bastionu.

062
Przed rozpoczęciem zadania, warto jest zlikwidować dwóch przybocznych naczelnika.

Co ciekawe, zlikwidowanie dwóch wskazanych kapitanów obniży poziom fortecy ze 138 na zaledwie 60 poziom, co znacznie ułatwi nam rozgrywkę oraz pozbawi fortu dodatkowych umocnień, które utrudniałyby nam misję oblężniczą. Warto więc zająć się dwoma kapitanami, są to:

  • Nazu Spalacz (1) na 21 poziomie doświadczenia, którego pokonanie sprawi, że nasze machiny oblężnicze będą niezagrożone podczas szturmu
  • Lorm Bezduszniak (2) na 27 poziomie doświadczenia, w którego pułapkę musimy wpaść, jeśli chcemy, aby kapitan pojawił się przed naszymi oczami.

Gdy już jesteśmy gotowi do akcji po zlikwidowaniu kapitanów, zmierzamy w stronę znacznika misji (3 na powyższym obrazku) i aktywujemy zadanie. Po animacji wprowadzającej, na której możemy podziwiać naszą bardzo dużą armię, ruszamy bezpośrednio w stronę pierwszego z dwóch punktów zwycięstwa.

Zbliżając się do murów fortecy możemy oczywiście od razu przez nie przeskoczyć i rozpocząć walkę, ale lepiej jest zaczekać, aż umocnienia zostaną zniszczone dzięki wybranym wcześniej ulepszeniom oblężniczym. Dzięki temu:

  • pierwsza faza walki będzie znacznie prostsza i krótsza
  • w dużo szybszy sposób przejmiemy pierwszy z dwóch punktów, odnosząc tym samym mniejsze obrażenia i nie narażając naszych popleczników.
063
W punkcie zwycięstwa roi się od przeciwników.

W punkcie zwycięstwa musisz utrzymywać się w wyznaczonym na ziemi okręgu, aż pasek przejmowania zostanie całkowicie napełniony. W tym czasie musisz oczywiście odpierać ataki znajdujących się tam nieprzyjaciół. Pamiętaj, że gdy wyjdziesz poza obręb wyznaczonego miejsca, ale któryś z twoich dowódców wciąż w nim pozostaje, przejmowanie będzie trwało.

Gdy pasek przejmowania naładuje się w pełni, naciśnij krzyżak na padzie w dół, aby przejąć miejsce, po czym zmierzaj do kolejnego, w jeszcze głębszym rejonie fortecy. Proces jest dokładnie taki sam i dopiero po przejęciu Wartowni i Dziedzińca będziesz mógł udać się do naczelnika fortecy.

064
Po przejęciu fortecy musisz wybrać naczelnika. Dostępni są wszyscy kapitanowie, których zdominowałeś wcześniej podczas rozgrywki.

Podejdź do drzwi z żółtym znacznikiem i otwórz je. Uruchomi się animacja, po której - czysto teoretycznie - powinna nastąpić walka z bossem. Co ciekawe, będziesz świadkiem czegoś niespodziewanego i forteca zostanie zdobyta automatycznie, bez konieczności pokonywania naczelnika.

Teraz czeka nas jeszcze tylko przemówienie Taliona w ramach kolejnego przerywnika filmowego, a także mianowanie na nowego naczelnika któregoś z kapitanów, których zdominowaliśmy w trakcie trwania drugiego aktu gry.

Na tym stanowisku warto jest umieścić jednego z silniejszych popleczników, gdyż od jego jakości będzie zależeć przebieg ewentualnej obrony fortecy.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami