Śródziemie: Cień Wojny - dominacja kapitanów, kompletowanie armii

Przygotowania do misji oblężniczych.

Interesującym aspektem w Śródziemie: Cień Wojny są misje oblężnicze, w których z pomocą zebranej armii pokonujemy naczelnika danej fortecy. Nie przyjdzie to nam jednak zbyt szybko, gdyż pierwsze zadanie tego typu pojawi się dopiero w Nurnen, a więc po rozpoczęciu II aktu gry.

Podstawą przed podejściem do pierwszej misji oblężniczej jest skompletowanie armii złożonej ze zdominowanych kapitanów. O ile standardowa dominacja mniejszych i słabszych jednostek jest dostępna niemal od początku gry, tak w przypadku wspomnianych kapitanów sprawa ma się nieco inaczej.

Do dominacji tych niebezpiecznych wrogów potrzebna jest umiejętność Zdominuj kapitana, która należy do grupy Historia. Są więc to takie ulepszenia, które odblokowywane są wraz z postępami głównego wątku opowieści lub wykonywaniem niektórych misji pobocznych.

059
Pierwsza dominacja kapitana jest związana z misją głównego wątku.

Wspomnianą umiejętność zdobywamy dopiero na początku II aktu, a dokładniej po ukończeniu misji Pierścień Władzy, w której gra uczy nas dominowania kapitanów. Taki proces polega po prostu na znacznym osłabieniu wroga, po czym użyciu przycisku dominacji. Wówczas pojawia się nam ekran podobny do tego z powyższego obrazka, gdzie decydujemy o losie kapitana.

Dobór kapitanów do armii

Możemy wybrać wcielenie go do naszej armii, wygnanie z niej (jeśli kapitan już do niej należy), rozkaz ucieczki (wówczas kapitan jest dostępny później) lub pozostanie przy boku i walka w bieżącej sesji, jako przyboczny.

  • Nie zawsze musimy werbować kapitana. Czasami możemy go po prostu pokonać ostatecznie, a wcześniej zhańbić go, obniżając tym samym poziom doświadczenia, co uczyni koniec walki znacznie prostszym.
  • Najlepiej zabijać kapitanów o niskim poziomie, którzy nie przydadzą się zbytnio w naszej armii. Powinniśmy w niej stawiać na kapitanów o poziomie w okolicy dwudziestego.
  • Jeśli przejdziesz na ekran armii, w łatwy sposób rozróżnisz przejętych kapitanów, którzy posiadają niebieskie oznaczenia.
060
Na ekranie armii przejęci kapitanowie mają błękitne kręgi u swoich nóg.

Domyślnie wszyscy przejęci kapitanowie będą nam pomagać w zdobywaniu twierdzy, czyli misji oblężniczej. Pierwsza taka sposobność pojawi się w drugim akcie w Nurnen, gdzie zdobywać będziemy Bastion Dziczy na 138 poziomie.

Misja ta, choć jej znacznik zauważysz już wcześniej, uaktywni się dopiero po zdominowaniu co najmniej trzech kapitanów. Będzie miało to miejsce w Nurnen. Pamiętaj jednak, że zanim rozpoczniesz zadanie, warto uporać się z silnymi kapitanami u stóp twierdzy - wskazaliśmy ich strzałkami na powyższym obrazku.

Wcielanie do armii i ulepszenia oblężnicze

Gdy jesteś pewny, kto ma walczyć u twojego boku, wchodzimy na ekran armii, a następnie wciskamy przycisk ulepszeń oblężniczych (R1 / RB). Powinieneś wówczas zobaczyć ekran podobny do tego widocznego na poniższym obrazku.

061
Nigdy nie żałuj monet na ulepszenia - nie jest to zbyt kosztowne, a okazuje się bardzo pomocne.

Na początku zawsze zwracaj uwagę na poziom twojego oddziału i wrogiej fortecy (1). Jeśli twój poziom będzie znacznie niższy od wrogiego, raczej nie warto próbować podchodzić do zadania, gdyż ryzyko porażki jest zbyt duże. Staraj się skompletować taką drużynę, która dzięki swojej jakości i poziomowi doświadczenia przewyższy ten wskaźnik.

Można go podbić, decydując się na zakup ulepszeń oblężniczych. Każdy z rodzajów kosztuje zwykle kilkaset mirianów, czyli białych monet. W oknie po lewej stronie (2) przypisujemy zdominowanych kapitanów. Kolejność jest niezbyt istotna, ale zwróć uwagę na znajdujące się przy nich dodatkowe ikony.

To właśnie te gniazda odpowiadają za ulepszenia oblężnicze, które nie tylko spowodują rozszerzenie twoich umiejętności bojowych, ale i podwyższą poziom oddziału szturmowego. Przeczytaj opisy i dokonaj wyboru, które ulepszenia będą zgodne z twoim stylem rozgrywki.

Pamiętaj też, że w każdym momencie możesz zmienić skład armii, choć nie dotyczy to przywódcy szturmu, czyli Bruza Siekacza, którego poznajemy w ramach głównego wątku fabularnego. Na tym etapie w armii może znajdować się do trzech popleczników, ale wraz ze zwiększaniem poziomu doświadczenia głównego bohatera, liczba to ulegać będzie rozszerzeniu.

Na ekranie armii możesz także podejrzeć aktualne siły wroga (3), co może okazać się pomocne przy tworzeniu taktyki na bitwę. Gdy w twojej armii znajduje się już trzech przywódców, możesz rozpocząć pierwszą misję oblężniczą.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami