Śródziemie: Cień Wojny - znajdźki i sekrety: mapa Nurnen

Gondorskie artefakty, haediry, ithildiny, pomniki i wspomnienia Szeloby na mapie Nurnen.

Trzeci region w grze Śródziemie: Cień Wojny, to następna szansa do poszukiwania znajdziek i sekretów. Podobnie jak w przypadku dwóch pierwszych lokacji, tak tutaj wśród różnych tahemnic znajdziemy artefakty, wspomnienia, a także ithildiny, które posłużą później do otwarcia specjalnych drzwi, przy których uzupełnimy brakujące słowa części wiersza.

Poniżej przedstawiamy pełną mapę regionu Nurnen, trzeciej już dużej lokacji w grze. Cechą charakterystyczną tego miejsca jest dużo pogodniejszy klimat, dużo zieleni i otwartych przestrzeni. Nie oznacza to, że będzie tu trudno przeprowadzać zasadzki na kapitanów. Nie zaznaczaliśmy ich na mapie, gdyż cały czas zmieniają swoje położenia.

Mapa Nurnen - haediry, artefakty, ithildiny, wspomnienia Szeloby, pomniki

Jak zawsze na początku eksploracji nowego regionu, tak i tym razem warto wspiąć się na trzy haediry, czyli wieże różnego typu, z których przeskanujemy trzy części mapy w poszukiwaniu kolejnych sekretów - po zmniejszającym się okręgu poznasz, gdzie umiejscowiony jest dany rodzaj sekretu, umieszczając tym samym stosowną ikonę na mapie.

044
Śródziemie: Cień Wojny - mapa Nurnen

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Proponujemy zacząć poszukiwania od Gondorskich artefaktów. Zawsze znajdziesz je w łatwo dostępnych miejscach, a skolekcjonowanie wszystkich jedenastu dla danego regionu spowoduje odblokowanie nowej umiejętności.

Zdobycie sześciu ithildinów ma miejsce nieco inaczej. W wyznaczonym ikoną fragmencie mapy musisz przejść do świata upiorów (naciśnij po prostu L1/LB) i wykonać interakcję w oznaczonym miejscu. Rozmazany znak, który zauważysz, wyostrzysz kręcąc odpowiednio analogi na padzie.

Po zebraniu wszystkich sześciu słów, musimy zmierzać do drzwi ithildinu. Tam uzupełnimy słowa brakujące w poemacie. Prawidłowe rozwiązanie zagadki i uzupełnienie wiersza ithildin wygląda następująco:

Niechaj wrogów kryje ŻELAZO i kamień
Niech przyzywają oślizgłe WĘŻE i dzikie bestie
POMOC to dla nich nijaka. Przez wieki nikt
Nie zebrał armii, która niosłaby taką broń, takie CIERPIENIE
Ściągnie ona zagładę na mroczne HORDY ośmielające się
Rościć sobie PRAWO do Mordoru, który wkrótce zapłonie jasnością.

Prawdopodobnie jeden z legendarnych przedmiotów będzie nagrodą za rozwikłanie zagadki z drzwiami ithildinu. Zaraz po jego zebraniu warto zająć się także wspomnieniami Szeloby, które w tej lokacji działają w ten sam sposób. Obracaj kawałki szkła, aby złożyć obraz i odtworzyć jedno z trzech dostępnych wspomnień.

W międzyczasie, gdy odkrywać będziesz wszystkie opisane wyżej znajdźki, możesz i powinieneś też zająć się pomnikami, których zniszczenie udostępni ci nowe klejnoty. Można i trzeba je wykorzystywać do ulepszania przedmiotów zgodnie z naszą strategią i stylem gry. Uzyskanie wszystkich sekretów na tej mapie nie powinno ci zająć więcej, niż godzinę i kilka minut.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami