Śródziemie: Cień Wojny - Ostrze w ciemnościach, Ziemia niczyja, Deszcz Strzał

Akt I. Misje i zadania główne w Cirith Ungol.

Poniżej znajdziecie opis kolejnych w pierwszym akcie gry misji fabularnych, tym razem mających miejsce w Cirith Ungol. Na tej stronie zawarliśmy opisy następujących zadań, należących do grupy misji głównych:

  • Ostrze w ciemnościach (1)
  • Ziemia niczyja (2)
  • Deszcz strzał (3)
018

Misja: Ostrze w ciemnościach

Czas na pierwsze zadanie dla Szeloby. Jest to kontynuacja wątku rozpoczętego jeszcze w pierwszej lokacji. Udajemy się we wskazane na powyższej mapie miejsce (1) i aktywujemy misję. Po animacji wprowadzającej natrafiamy od razu na nowy rodzaj potężnego przeciwnika.

Będzie to Olog-hai, wojenny troll. Walka z nim polega na wykonywaniu uników za pomocą X/A, gdy ikona tych przycisków wyświetli się na ekranie. Ogłuszamy wroga lub kontrujemy jego ogłuszenie, zabiegamy przeciwnika od tyłu i używamy R1/RB, aby wspiąć się na jego plecy. Następnie atakujemy kilka razy, po czym walka powinna dobiec końca. Warto też celnie strzelać z łuku w jego głowę.

019
Gdy spróbujemy wdrapać się na wroga od frontu, ten błyskawicznie nas zrzuci.

Po zakończeniu walki spotykamy Golluma, za którym musimy podążać. Stworzenie doprowadza nas na spotkanie z Szelobą, a następnie do ciała pierwszej ofiary. Zanim jednak to nastąpi, musimy uporać się z czterema urukami, którzy zasłaniają drogę. Za pomocą L1/LB wchodzimy w tryb upiora i po śladach docieramy do pierwszych zwłok. Badamy je, po czym powtarzamy cały proces.

020
Przed rozpoczęciem właściwej walki strzel w gniazdo znajdujące się nad głową wroga.

W końcu ślady prowadzą nas do skrytobójcy. Musimy wykorzystać jego lęk przed muchami z Morgai. W tym celu strzelamy z łuku do gniazda znajdującego się nad postacią, tak jak na powyższym obrazku. Po zabiciu kapitana i animacji kończącej misja dobiegnie końca. Odblokujemy też umiejętność specjalną, groźbę śmierci.

Misja: Ziemia niczyja

Po rozpoczęciu zadania okaże się, że armia orków przypuszcza swoje ataki z Cirith Ungol. Musimy dołączyć do Baranora, razem z którym przenieść mamy walkę do Mordoru. Na spotkaniu dowiemy się o wodzach, potężnych orkach przebywających w towarzystwie kapitanów.

Otwieramy menu armii, po czym klikamy na podświetlonego wodza. Najpierw musimy znaleźć przybocznego wodza. Jeśli go pokonamy, walka z samym wodzem będzie znacznie prostsza.

Naszym celem jest znalezienie tropu przybocznego, ale zanim to nastąpi, musisz pozwolić Baranorowi na pięć zabójstw z ukrycia. Aby to zrobić, wystarczy wycelować w przeciwnika i nacisnąć krzyżak na padzie w prawą stronę. Po wydanych rozkazach schodzimy w dół ścieżki, do żółtego znacznika, gdzie badamy wskazówkę. Wyostrzamy trop za pomocą gałek analogowych i wędrujemy za śladami.

021
Walka z przybocznym nie powinna sprawić wiele trudności, zwłaszcza że mamy towarzysza.

Przyboczny dosiada dzikie zwierzę i ma cechę niezdarności, przez co łatwo go strącić i chwycić. Ranią go również ataki z dystansu. Po jego pokonaniu uruchomi się przerywnik, po którym misja dobiegnie końca.

Odblokujemy w ten sposób umiejętność wezwanie popleczników, dzięki któremu po naciśnięciu krzyżaka na padzie w prawo wezwiemy posiłki w postaci Gondorczyka. Koniecznie też podnieś przedmiot po zabiciu kapitana!

Misja: Deszcz strzał

Po rozpoczęciu zadania w jaskiniach, musimy wrócić do Szeloby z odpowiednimi informacjami. Zostajemy więc automatycznie przeniesieni na spotkanie, po którym udajemy się na spotkanie z Baranorem, którego mieliśmy okazję poznać w poprzedniej misji. Znajduje się on po drugiej stronie jaskiń, wraz z żołnierzami przybocznymi.

Naszym zadaniem jest zabicie dziesięciu kuszników bez wywoływania alarmu. Dodatkowy bonus czeka nas za zabicie czterech z nich z ukrycia, czyli zakradając się za ich plecy i dokonując cichego zabójstwa. Po zlikwidowaniu pierwszego, znajdującego się na pobliskiej wieży, wejdź na konstrukcję, skąd będziesz miał lepszy widok na okolicę.

022
Najpierw zajmij się tymi przeciwnikami, którzy znajdują się po zewnętrznej części jaskini.

Jeśli skończą ci się strzały w łuku, przekradaj się za plecami grup nieprzyjaciół, okrążając całe pomieszczenie i stopniowo likwidując pozostałych wrogów oznaczonych żółtymi znacznikami. Gdy już ci się to uda, musisz dotrzeć do punktu obserwacyjnego, również bez wywoływania alarmu. Dobierz więc taką ścieżkę, gdzie znajduje się jak najmniejsza liczba przeciwników.

Powinno ci się to udać bez większych problemów. Gdy wdrapiesz się na wieżę, naciśnij krzyżak na padzie w prawą stronę, dzięki czemu przywołasz Gondorczyków. Uruchomi się wówczas krótka animacja, a na arenie pojawi się kapitan Pug Bezduszniak. Rozpocznie się zasadzka, podczas której i tak musisz zeskoczyć na dół, aby zabić głównego przeciwnika.

Jeśli w pierwszej lokacji nie uciekałeś od przeciwników tego typu, szybko zauważysz, że obecny kapitan jest dość łatwy do pokonania, głównie ze względu na jego niski, dwunasty poziom doświadczenia. Podczas walki staraj się jednak, aby inni, słabsi kapitanowie, nie okrążyli cię. Wraz z zabiciem głównego przeciwnika, misja dobiegnie końca.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami