Twórcy chwalą się postępami w pracach nad Psychonauts 2
Platformówka od Double Fine.
Seria Psychonauts wróciła do świata aktywnych licencji za sprawą kampanii społecznościowego finansowania w serwisie Fig. Do premiery jeszcze daleko, lecz Double Fine pochwaliło się postępami w pracach.
Jak wynika z wpisu na oficjalnym blogu, otrzymujemy spojrzenie na poziom pod nazwą „First Playable”. Nie jest to jednak pierwszy etap, jaki odwiedzimy w grze, lecz - jak wyjaśnia Tim Schafer - pierwsze kompletne podejście do lokacji.
„Pierwsza większa próba stworzenia pełnoprawnego wycinka zabawy, w pełni uzupełnionego o tektury, z wszystkimi systemami, grafiką i rozgrywką, działającymi jednocześnie” - napisał twórca.
Deweloper ostrzega jednak, by nie traktować prezentowanych treści jako wyznacznika ostatecznej jakości gry.
To raczej „obszar, który posiada wszystkie wymagane elementy: poruszanie się postaci, walkę, zadania, punkty doświadczenia, interfejs. Działają razem z tymczasowymi dialogami i dźwiękami, wstępnymi efektami, teksturami, oświetleniem czy nawet przerywnikiem”.
Jak wyjaśnia Schafer, takie podejście pozwoli teraz odpowiednio dopracować wszystkie obszary, by zamienić obserwowany kamieniołom w ostateczną wersję poziomu.
Psychonauts 2 widzieliśmy ostatnio w lutym tego roku i należy chyba przyznać, że postępy w pracach wyglądają całkiem imponująco.
Psychonauts 2 ukaże się w przyszłym roku na PC (Windows, Mac, Linux), PS4 oraz Xbox One.
Pierwsza odsłona platformówki ukazała się w 2005 roku. Akcję obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby, wcielając się w Raza. W toku rozgrywki zdobywaliśmy szereg specjalnych mocy, takich jak telekineza, lewitacja czy niewidzialność.
W nowej produkcji postawiono na podobne założenia oraz kontynuację tych wątków. Wraca Razputin, odwiedzający siedzibę grupy Psychonautów. Bohater szybko odkrywa, że coś jest nie tak i przystępuje do działania, szukając rozwiązania tajemnicy.