Divinity: Original Sin 2 - Fort Joy: zadania dodatkowe cz. 2

Misje poboczne: The Burning Pigs, The Voices, Nothing But Child's Play, Signs Of Resistance, The Shriekers, Most Dangerous When Cornered, The Eternal Worshipper, Healing Touch, Artefacts of the Tyrant, The Cursed Ring, The Purged Dragon.

Poniżej przedstawiamy opisy zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie pobytu w Foty Joy, głównie w lokacji Hollow Marshes, ale nie tylko. Są to w większości misje opcjonalne, co oznacza, że nie musisz się nimi zajmować. Warto jednak poświęcić im nieco czasu, ponieważ możesz w ten sposób zdobyć sporo punktów doświadczenia, a także cennych przedmiotów.

Pamiętaj, że w grze niemal każde z zadań można ukończyć na kilka sposobów. Nie zawsze rozwiązanie najszybsze jest najlepsze. Czasami lepiej nieco się pomęczyć, ale otrzymać w zamian bardziej wartościową nagrodę.

Zadania dodatkowe na tej stronie:

  • The Burning Pigs
  • The Voices
  • Nothing But Child's Play
  • Signs Of Resistance
  • The Shriekers
  • Most Dangerous When Cornered
  • The Eternal Worshipper
  • Healing Touch
  • Artefacts of the Tyrant
  • The Cursed Ring
  • The Purged Dragon

The Burning Pigs

Zadanie rozpocznie się automatycznie, kiedy zbliżysz się do stada palących się świń (4 na mapie Hollow Marshes). Okaże się, że zwierzęta stoją w płomieniach, ale normalnie funkcjonują, a ogień nie wyrządza im żadnej szkody.

045
Teren z płonącymi świniami (1), Feder (2) oraz Sanctuary of Amadia (3).

Po zdobyciu czaru Bless (zdobędziesz go w trakcie pobytu w Dark Caverns, np. podczas wykonywania zadania The Vault of Braccus Rex) użyj go na jednej ze świń. W ten sposób ją wyleczysz, ale nagle pojawi się nieumarły o imieniu Scapor, z którym będziesz musiał stoczyć walkę.

Po jej wygraniu przeszukaj ciało przeciwnika, przy którym znajdziesz sporo cennych rzeczy. Następnie wylecz czarem Bless kolejne zwierzęta. Do skorzystania z niego potrzebujesz punktów źródła (Source Point) - możesz je zdobyć wchodząc w okoliczne, zielone kałuże.

Następnie udaj się na wschód, gdzie natkniesz się na świnię imieniem Feder (2 na mapie powyżej). Porozmawiaj z nim postacią posiadającą talent Pet Pal, po czym wyślij ją do Sanctuary of Amadia (3 na mapie powyżej). Udaj się tam, odnajdź Federa i powiedz, żeby wszedł do źródła z wodą. Kiedy to uczyni wróci do postaci człowieka, a zadanie się zakończy.

The Voices

Po dotarciu na wyspę usłyszysz tajemnicze głosy, a zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie. Kolejne wskazówki z nim związane będą pojawiały się w trakcie eksploracji fortu i wyspy.

043
Ruiny z Vodlingami (1), salamandry (2) oraz wejście do Dark Cavern (3).

Po przejściu przez fort trafisz do lokacji o nazwie Hollow Marshes. Na południowy wschód od zawalonego mostu, przy którym spotkasz kupca, natkniesz się na palące się ruiny (1 na mapie powyżej). Kiedy się do nich zbliżysz rozpocznie się walka ze sporą ilością Voidlingów, a zadanie w dzienniku zostanie zaktualizowane.

Skieruj się na plażę na południowym wschodzie, gdzie natkniesz się na grupę salamander (2 na mapie powyżej). Rozpraw się z nimi, a głos przemówi ponownie. Następnie udaj się do Dark Cavern (3 na mapie powyżej), z którym jest związane zadanie dodatkowe o nazwie The Vault of Braccus Rex.

044
Kamienny posąg przenoszący bohatera do Hall of Echoes.

Po dotarciu do skarbca przejdź przez niego i wejdź do lokacji z kamiennym posągiem (obrazek powyżej). Wejdź z nim w interakcję, a zostaniesz przeniesiony do Hall of Echoes. W nowej lokacji odszukaj Amadię, z którą porozmawiaj o głównym bohaterze. Po powrocie do rzeczywistości zadanie zostanie zakończone.

Nothing But Child's Play

Jest to krótkie zadanie, które pojawi się w momencie dotarcia do więzienia w forcie. Natkniesz się tam na dwóch Magistrów (Carin i Goa), którzy przyłapali na włamaniu Hana.

Jeśli rozprawisz się z przeciwnikami (lub podasz hasło, które mogłeś zdobyć od uratowanego Delarusa w Holding Cells - poziom niżej od więzienia, w którym przebywasz) i porozmawiasz z Hanem, to ten w nagrodę zabierze drużynę łodzią poza fort do kryjówki o nazwie Sanctuary of Amadia.

Signs Of Resistance

Zadanie to rozpocznie się po dotarciu do Fort Joy Ghetto, a konkretnie w momencie egzekucji Magister Atusa tuż przed wejściem do fortu (1 na mapie poniżej). Jeśli posiadasz w drużynie elfa, to możesz przeszukać ciało zabitego i z jego nogi dowiedzieć się, że Magister zginął, ponieważ próbowała wyprowadzić z fortu niejakiego Verdasa.

041
Wejście do Fort Joy (1), twierdza (2), Sanctuary of Amadia (3), Gareth (4) oraz wejście do Dark Cavern.

Kolejne informacje na temat osób próbujących uciekać z Fort Joy Ghetto znajdziesz w celach więziennych (Holding Cells - 2 na mapie powyżej) fortu. W podziemnych pomieszczeniach natkniesz się na trzy osoby próbujące potajemnie stawiać opór Magistrom.

Są to: Vasyna (musisz dobrze przeprowadzić rozmowę, żeby cię nie zaatakowała), umierający Verdas (powie bohaterowi, że jest ważną postacią) oraz Delarus (nie dopuść do jego śmierci po walce z Houndmasterem i ulecz go, a dowiesz się o możliwości ucieczki z fortu z wykorzystaniem łodzi).

Poziom wyżej, w więzieniu natkniesz się z kolei na Hana związanego z zadaniem Nothing But Child's Play. Jeżeli mu pomożesz (zabijesz Magistrów lub podasz hasło, jakie mógł zdradzić ci Delarus), to otrzymasz możliwość opuszczenia fortu łodzią i dotarcia do Sanctuary of Amadia (3 na mapie powyżej).

042
Pomóż Garethowi w walce z Magistrami.

Do Sanctuary of Amadia możesz również dotrzeć na inne sposoby związane z wątkiem głównym. Porozmawiaj z mieszkańcami, a dowiesz się o zaginionym przywódcy Garethcie, z którym jest związane zadanie Most Dangerous When Cornered.

W trakcie jego wykonywania dotrzesz do ruin (4 na mapie powyżej), gdzie pomóż Garethowi stawić czoła Magistrom (obrazek powyżej). Kiedy to uczynisz porozmawiaj z wojownikiem. Dowiesz się o tajemniczej broni. Możesz ją zdobyć udając się do Dark Cavern (5 na mapie powyżej) i wykonując zadanie dodatkowe The Vault of Braccus Rex.

Za skarbcem znajdziesz statuę, która przeniesie bohatera do Hall of Echoes. Porozmawiaj tam z Amadią, a po powrocie do rzeczywistego świata wróć do Sanctuary of Amadia, gdzie rozpocznij rozmowę z uratowanym wcześniej Garethem.

The Shriekers

Zadanie możesz rozpocząć na dwa sposoby. Pierwszy to dotarcie do Garetha w ruinach zamku (1 na mapie poniżej), udzielenie mu pomocy w walce i porozmawianie z nim. Druga możliwość to przeprowadzenie dialogu z Gratianą, którą spotkasz przy Amadia's Sanctuary na południu (obok rzeki i kamiennego posągu w kształcie twarzy).

060
Ruiny z Garethem (1), Gratiana (2), jaskinia prowadząca do skarbca Braccusa (3), smok Slane (4) oraz jaskinia wiedźmy (5).

Każda z dwóch postaci powie o broniach, dzięki którym możesz niszczyć Shriekery. Informacje nie pokrywają się, dlatego warto przeprowadzić rozmowy zarówno z Garethem, jak i Gratianą. Same Shriekery to magiczni przeciwnicy przypominające nieco strachy na wróble. Kiedy się zbliżysz zaatakują czarami. Jednego z nich znajdziesz na zachód od ruin, gdzie ratowałeś Garetha.

Zdobyte informacje pozwolą ustalić, że do zniszczenia Shriekerów jest wymagany jeden z dwóch przedmiotów: Purging Wand lub Radeka's Purging Wand. Pierwszy z nich znajdziesz w skarbcu Braccusa (3 na mapie powyżej), do której dotrzesz w ramach zadaniach The Vault of Braccus Rex. Drugi zdobędziesz po zabiciu wiedźmy Radeki w jej jaskini (5 na mapie powyżej), co jest z kolei związane z zadanie The Purging Dragon. Jeśli oddasz Radeka's Purging Wand smokowi Slane'owi (4 na mapie powyżej), to obieca pomóc drużynie w przyszłości.

061
Zaklęcie Purge (1) jest w stanie zabić Shriekera (2).

Jeśli posiadasz różdżkę Purging Wand, to wystarczy skorzystać z czaru, jaki zapewnia (Purge), stanąć w bezpiecznej odległości od Shriekera i zaatakować go czarem (obrazek powyżej). Warto dodać, że czar ten pojawia się również u postaci, której uda się skompletować cały komplet zbroi Tyranta z zadania Artefacts of the Tyrant.

Bez względu na wybrany wariant głównym celem zadania jest pozbycie się Shriekerów (6 na mapie powyżej) na północnym wschodzie i oczyszczenie drogi do Alexandra, co jest związane z wątkiem głównym i misją Call to Arms. Jeśli pomogłeś smokowi, to wystarczy zbliżyć się do Shriekerów, a Sloan pozbędzie się ich. W innym przypadku zniszcz je samemu korzystając z czaru Purge. W obydwu przypadkach zadanie zakończy się.

Most Dangerous When Cornered

Misję tę możesz rozpocząć po rozmowie z jedną z czterech osób przebywających w Sanctuary of Amadia (1 na mapie poniżej). Chodzi o: Gratianę, Exter, Samadela lub Kerbana. Dowiesz się od nich, że ich lider Gareth wyruszył na północ na poszukiwanie cennej broni i do tej pory nie powrócił. Twoim celem będzie jego odnalezienie.

Uwaga - zadanie pojawi się w dzienniku również wtedy, gdy najpierw dotrzesz do Garetha przebywającego w ruinach (Braccus Armoury) na północy lokacji.

040
Sanctuary of Amadia (1) oraz ruiny z Garethem (2).

Skieruj się do ruin (2 na mapie) na północy, gdzie natkniesz się na grupę Magistrów. Możesz z nimi walczyć lub przy pomocy perswazji powiedzieć im, aby odeszli. Idąc dalej dotrzesz do drugiej grupy przeciwników, którzy walczą z Garethem. Możesz teraz postąpić na kilka sposobów.

Możesz dołączyć do Magistrów i pomóc im zabić Garetha (o ile wcześniej nie zaatakowałeś ich pobratymców) albo nie wdawać się w walkę i poczekać, aż rozprawią się z rycerzem. W ten sposób zablokujesz dostęp do misji Call to Arms.

Najlepszym wyjściem jest pomóc Garethowi w walce z Magistrami. Po bitwie porozmawiaj z nim, a dowiesz się o planie opuszczenia wyspy przy pomocy łodzi. Aby plan się powiódł należy zdobyć potężną broń, umożliwiającą pokonanie Aleksandra. Po wszystkim Gareth wróci do Sanctuary of Amadia, a w dzienniku zostanie odblokowana misja Call to Arms.

The Eternal Worshipper

Zadanie aktywuje się automatycznie po rozmowie z Gratianą przebywającą w Amadia's Sanctuary na południu lokacji. Kobieta, stojącego przy dużym, kamiennym posągu w kształcie głowy, poprosi, abyś przyniósł jej dzban duszy.

037
Dzban z duszą Gratiany (1).

Aby to uczynić udaj się do skarbca Braccusa Rexa, do którego trafisz w ramach zadania dodatkowego o nazwie The Vault of Braccus Rex. Po przejściu przez podziemia dotrzesz do skarbca, w którym znajdziesz dzban z duszą Gratiany (Gratiana's Soul Jar - 1 na obrazku powyżej).

Podnieś go i wróć do Amadia's Sanctuary, po czym zwróć dzban zleceniodawczyni. Następnie porozmawiaj z kobietą i odbierz nagrodę. Istnieje też druga możliwość ukończenia zadania. Zamiast przynosić dzban kobiecie po prostu go zniszcz, uwalniając przetrzymywaną w nim duszę.

Healing Touch

Przebywając w Amadia's Sanctuary w centrum obozu natkniesz się na kobietę o imieniu Simone (1 na obrazku poniżej). Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że stara się pomóc okolicznym mieszkańcom mających problemy ze zdrowiem. Okaże się przy tym, że jedynym rozwiązaniem jest magia, ponieważ eliksiry zdrowia nie przynoszą żadnych rezultatów w leczeniu.

033
Simone (1), Jules (2), Klaud (3) oraz Matis (4).

Aby wykonać zadanie skorzystaj z jakiegoś czaru leczącego (np. Restoration) i przy jego pomocy ulecz trzy osoby - Julesa, Klauda oraz Matisa (2-4 na obrazku powyżej). Kiedy to uczynisz porozmawiaj z Simone, co ukończy bieżące zadanie.

Artefacts of the Tyrant

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po znalezieniu któregokolwiek elementu składającego się na zbroję Tyranta. Twoim celem jest odnalezienie całej. Należy pamiętać, że zakładanie poszczególnych elementów bez posiadania całego kompletu jest ryzykowne, ponieważ u noszącego pojawią się klątwy. Poniżej znajdują się poszczególne elementy oraz miejsca, w których należy ich szukać.

059
Elementy zbroi Tyranta: Stride (1), Heart (2), Hands (3), Helm (4) oraz Tracks (5).
  • Tyrant's Stride (1 na mapie powyżej) - spodnie zbroi znajdziesz w Ancient Passage, do którego docierasz w trakcie zadania dodatkowego Withermoore's Soul Jar. Aby je zdobyć musisz posiadać postać z rozwiniętą zdolnością Wits. Wejdź nią w interakcję z posągiem na podwyższeniu na lewo od komnaty z dzbanami, dzięki czemu zdobędziesz przedmiot.
  • Heart of the Tyrant (2 na mapie powyżej)- w skarbcu Braccusa Rexa, do którego docierasz pod koniec zadania The Vault of Braccus Rex.
  • Hands of the Tyrant (3 na mapie powyżej) - rękawice znajdują się w wieży (Braccus Rex' Tower) do którego docierasz po wykonaniu zadania dodatkowego o nazwie The Gargoyle's Maze. Po dotarciu do dalszej części wieży (klucz zdobędziesz od jednego z nekromantów związanych z zadaniem A Fate Worse than Death) natkniesz się na magiczną barierę. Na lewo od niej jest kamienny przełącznik, na którym użyj punktu mocy. W ten sposób opuścisz barierę i dotrzesz do krypty z dwoma sarkofagami. W jednym z nich jest poszukiwany przedmiot.
  • Corrupted Tyrant's Helm (4 na mapie powyżej) - znajdziesz go w krypcie w ruinach zamku na północy Hollow Marshes. Do przedmiotu dotrzesz w trakcie wykonywania zadania dodatkowego o nazwie The Armoury.
  • Tracks of the Tyrant (5 na mapie powyżej) - w wieży na plaży. Dostaniesz się do niej korzystając np. z zaklęcia teleportacji.

The Cursed Ring

W trakcie wykonywania zadania dodatkowego o nazwie The Vault of Braccus Rex będziesz musiał stoczyć walkę z Trompdoyami. Przed wejściem do skarbca natkniesz się na prawdziwego przeciwnika tego typu (pozostałe to przyzwane iluzje).

039
Ciało Trompdoya (1) oraz pierścień Band of Braccus (2).

Kiedy przeszukasz jego ciało (1 na obrazku powyżej), to w ekwipunku znajdziesz pierścień o nazwie Band of Braccus (2 na obrazku powyżej). Kiedy go weźmiesz zadanie pojawi się w dzienniku. Możesz założyć go na palec dowolnego bohatera w drużynie, jednak licz się z tym, że na taką postać zostanie nałożona klątwa, a statystyki związane z precyzją, unikami oraz ochroną przed żywiołami zostaną mocno ograniczone.

Jeśli chcesz pozbyć się działania klątwy, to musisz na danej postaci użyć czaru Bless (Błogosławieństwo).

The Purged Dragon

Na wschodzie wyspy (1 na mapie poniżej) natkniesz się na ogromnego, lodowego smoka Slane'a. Kiedy się do niego zbliżysz okaże się, że jest w magicznych pętach, które krępują jego ruchy. Magia jest związana z dwoma totemami stojącymi po obydwu stronach gada. Podejdź do nich i zniszcz je zwykłymi atakami.

047
Smok Slane (1) oraz jaskinia Radeki (2).

Po uwolnieniu smoka rozpocznij z nim rozmowę, co spowoduje, że zadanie pojawi się w dzienniku. Przy okazji zwierzę opowie swoją historię (został uwięziony przez wiedźmę o imieniu Radeka), a na końcu dialogu będziesz mógł wyrazić chęć udzielenia pomocy Slane'owi.

Jeśli się na to zdecydujesz będziesz musiał udać się do jaskini Radeki (2 na mapie powyżej) i zdobyć od niej różdżkę Purging Wand. Po wejściu do środka okaże się, że cała jaskinia jest zastawiona pułapkami. Możesz je rozbrajać lub przechodzić przez nie, a następnie leczyć drużynę.

048
Zamiast rozmawiać z wiedźmą możesz ją zaatakować.

Na końcu dotrzesz do Radeki. Możesz z nią porozmawiać albo od razu zaatakować z dystansu (obrazek powyżej), co zapewni pewną przewagę. Uważaj, ponieważ wiedźma korzysta z czarów obszarowych mogących unieruchomić drużynę, a ponadto przyzywa na pomoc kilku nieumarłych i latające żuki.

Po walce przeszukaj teren i ciało wiedźmy i podnieś Radeka's Purging Wand. Następnie wróć z nią do smoka i zdecyduj czy zechcesz przekazać mu zdobyty przedmiot, aby wrócił do pełni sił czy też zatrzymać go dla siebie. W pierwszym przypadku otrzymasz nagrodę w postaci punktów doświadczenia, przedmiotów i zapewnienia smoka, że pomoże ci w trudnej chwili (chodzi o oczyszczenie ze Shriekerów przejścia na północnym wschodzie). W drugim będziesz musiał stoczyć ze Slanem walkę i go zabić.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami