Dostęp do tej przygody otrzymasz dopiero po ukończeniu dwóch misji wątku fabularnego na planecie Nessus. Chodzi tu o zadania Zapętlony oraz Sześć, w których ratowaliśmy Cayde'a-6. Opis tych misji głównych znajdziesz na następujących stronach:

Dostępne od:

  • poziom: b. d.
  • moc: 90

Zobacz też: Destiny 2 - jak szybko zdobywać doświadczenie, poziomy i Moc

Gdzie zacząć:

076
Nessus: Czarny Exodus, Dolina Arkadyjska.

Zaraz po aktywacji zadania w miejscu widocznym na powyższej mapie, zostaniesz poinformowany o konieczności odnalezienia zamaskowanego zwiadowcy. Nie musisz odchodzić zbyt daleko, aby zrealizować tą wytyczną - po prostu przebijaj się przez kolejne grupy nieprzyjaciół, aż natkniesz się na wroga z żółtym paskiem zdrowia.

077
Szturmowy zwiadowca będzie korzystał z czasowej niewidzialności, ale nie będzie wymagającym przeciwnikiem.

Gdy go zlikwidujesz, podnieś upuszczony przez niego przedmiot, a więc zwiadowcze meldunki. Doprowadzą cię one do Czarnego Exodusu, ale zanim wedrzesz się do środka, będziesz musiał zlikwidować opór stawiany przed wielką bramą. Musisz przetrwać oblężenie Upadłych, zabijając odpowiednią liczbę nieprzyjaciół, a także niszcząc oznaczoną znacznikiem bombę stacjonarną. Możesz to zrobić jakąkolwiek bronią.

Następnie podążaj za sygnałem Upadłych, czyli w stronę kolejnych znaczników misji. Dotrzesz tym samym do Czarnego Exodusu, gdzie za wąskimi, skalnymi tunelami skorzystasz z jasno-niebieskiego teleportu. Po znalezieniu się w większej jaskini musisz odpierać ataki nieprzyjaciół, w międzyczasie dezaktywując osłonę energetyczną. Zrobisz to niszcząc Serwitor, a więc unoszącą się, fioletową kulę.

078
Po zniszczeniu Serwitorów maszyny upuszczają kule, które musisz umieścić w dwóch wskazanych znacznikiem miejscach.

Maszyna upuści przedmiot, który musisz podnieść i manualnie przenieść do wskazanego panelu. W tym momencie twoją jedyną możliwością obrony jest atak wręcz, więc zrób to szybko. Teraz musisz przeciążyć cały system, a więc wykonać jeszcze dwa razy ten sam schemat - zniszczenie Serwitora i umieszczenie upuszczonego przedmiotu w przeznaczonym do tego miejscu.

Na końcu czeka cię jeszcze walka z mini-bossem, który choć jest dosyć ruchliwy, preferuje walkę na dystans i jest w tym naprawdę niezły. Nie oznacza to też, że w walce w zwarciu sobie nie radzi - wręcz przeciwnie, jest wówczas bardzo niebezpieczny.

Największe wrażenie na Elyksulu robią ataki z wykorzystaniem superzdolności, granaty oraz ciężki uzbrojenie. Warto też uporać się z pomagającymi mu jednostkami, gdyż oczyszczenie całego terenu wymagane jest do zakończenia tej misji. Na końcu wskocz do znajdującego się tam teleportu.