Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Od połowy czerwca na Steamie wydano ponad 1300 gier

Ale co z jakością?

Od czasu debiutu programu Steam Direct - 13 czerwca tego roku - w sklepie Valve wydano ponad 1,3 tysiąca nowych gier - wynika z analizy Daniela Ahmada z firmy Niko Partners.

Tym samym liczba produkcji, które ukazały się w tym roku przekracza już sumę tytułów opublikowanych w całym 2015 r., a prognozy wskazują, że ostateczny wynik będzie wyższy niż okres 2006 - 2014, liczony łącznie.

Tak nagły skok jest oczywiście pokłosiem zakończenia działalności programu Steam Greenlight. Na jego miejscu pojawił się wspomniany Steam Direct, znacznie upraszczający dostęp do sklepu.

Program Steam Greenlight wystartował 30 sierpnia 2012 roku, umożliwiając graczom głosowanie na tytuły, które ich zdaniem powinny trafić do sprzedaży w popularnym sklepie. Teraz podobne ograniczenie zniesiono - wystarczy wpłata 100 dolarów, zwracana ponadto, gdy wygenerowane przez grę przychody przekroczą tysiąc dolarów..

Liczba gier wydawanych na Steamie każdego roku. Źródło: Daniel Ahmad.

Jak można się domyślać, jednocześnie znacząco spadła jakość publikowanych gier. Dość powiedzieć, że najnowsze „hity” obejmują zabijanie emoji, symulator papierosów elektronicznych, symulator transakcji cyfrowych, symulator ISIS czy symulator samobójstwa.

„Nie jesteśmy do końca pewni, jak wpłynie to na całkowitą liczbę gier, lecz prawdopodobnym wydaje się początkowy wzrost, a następnie stabilizacja na mniej więcej wyższej częstotliwości, niż miało to miejsce w ramach Greenlight” - napisało Valve podczas startu programu Direct.

Pozostaje czekać na wspomnianą stabilizację. O ile kolejne kraje nie zdecydują się na blokowanie Steama, który z powodu braku kontroli nad premierami miał niedawno spore problemy w Malezji.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze