Jeśli chcesz aktywować kolejną misję, musisz najpierw znaleźć się na farmie, co opisywaliśmy na poprzedniej stronie naszego poradnika. Najpierw musimy porozmawiać z Tyrą Karn (1), która jest archiwistką Kryptarchów. Znajdziesz ją bardzo łatwo, gdyż będzie miała przy sobie czerwony znacznik.

Możesz zaopatrzyć się u niej we wstęgę, którą zamienisz z posiadaną, bardzo już zniszczoną. Kup posiadany przez kobietę przedmiot, a następnie przejdź na ekran postaci i zamień przedmioty. Stary fragment ubioru możesz rozmontować, zyskując tym samym walutę.

Możesz także zauważyć, że po zmianie wstęgi polepszyła się twoja Moc. Udajemy się do budynku obok, gdzie na jego piętrze porozmawiamy z Surayą Hawthorne (2), nadzorczynią Farmy. Poznałeś ją nieco wcześniej, jest to właścicielka pomocnego sokoła.

026
Tyra Karn i Suraya Hawthorne.

Co prawda nie stać cię na przedmioty, które posiada kobieta, jednak podaruje ci statek nadprzestrzenny o nazwie Wędrujące Skrzydło. Tym samym otrzymasz dostęp do kolejnych misji i możliwości podróżowania. W tym celu otwieramy Nawigatora, a następnie udajemy się na Ziemię, przenosząc się tym samym do Europejskiej Martwej Strefy.

Dotarcie do odłamka Wędrowca

Jest to pierwsza, większa lokacja, którą możesz eksplorować bez większych ograniczeń. Pamiętaj jednak, że w wielu miejscach - z racji tego, że jest to początek gry - trafisz na wielu silniejszych od siebie przeciwników. Na razie jednak zmierzamy przed siebie, w stronę starego, zniszczonego magazynu.

Podejdź do szczeliny w ścianie, przy której znajdują się porośnięte, stare i zardzewiałe samochody. Kucnij i skieruj się w prawo, tym samym przechodząc pod pojazdami. Znajdziesz się tym samym po drugiej stronie budynku. Idź dalej wzdłuż drogi, a gdy się urwie, weź rozpęd i przeskocz na drugą stronę, kierując się następnie przez jaskinię. W pewnym momencie zrobi się ciemno i bohater włączy latarkę. Zmierzamy dalej.

027
Walka z Upadłymi nie będzie wyzwaniem.

Przygotuj ciężką broń, gdyż gdy dotrzesz do jaskini z wodą na dole, natkniesz się na przeciwników. Będą to Upadli, którzy mają czasową zdolność do delikatnej niewidzialności. Nie są jednak wymagającymi przeciwnikami, więc gdy się z nimi uporasz po prostu wędruj dalej, aż dotrzesz do lokacji Poczerniały Las.

Przemierzaj przez rozświetlone tunele, aż w końcu dotrzesz do pierwszej skrzyni z łupem. Otwórz ją, aby pozyskać nową broń podstawową. Przejdź na ekran postaci, aby wyposażyć się w nowe znalezisko. Stary oręż możesz od razu rozmontować. Warto wyrobić w sobie nawyk rozmontowywania niepotrzebnych przedmiotów już na samym początku zabawy.

Idziemy dalej i wchodzimy po schodach z lewej strony. Gdy wychodzimy na zewnątrz, zeskakujemy niżej z prawej strony, kierując się do lasu po prawej. Gdy zauważysz fragment statku widoczny na poniższym obrazku, przygotuj się na atak grupy Mętów. Stworzenia preferują walkę na odległość i mogą również wykorzystywać granaty.

028
Walki z przeciwnikami oznaczonymi na żółto zawsze wymagają więcej uwagi.

Po uporaniu się z przeciwnikami przechodzimy dalej, gdzie trafiamy na Parszywców - szybkich i uzbrojonych w broń przypominającą halabardy, wrogów. Jeśli podbiegną nas zbyt blisko, stosuj uderzenie ręką. Kieruj się cały czas w stronę światła, aż dotrzesz do celu misji, czyli odłamka Wędrowca.

Tam czeka cię walka z mini-bossem, który dysponuje całkiem groźnym atakiem z dystansu. Jeśli uszkodzi cię mocno, szybko wycofaj się i poczekaj za jakąś osłoną, aż zdrowie zregeneruje się na tyle, aby móc kontynuować walkę. Po pokonaniu wszystkich wokół, w tym dwóch mini-bossów, uruchomi się animacja, w której Duch zaprowadzi cię do odłamka.

Tym samym odzyskasz również swoją Moc, a także możliwość wykorzystania superzdolności oraz granatów. Odblokujesz również pierwszą podklasę. Podejdź do białego, pionowego snopu światła, dzięki czemu błyskawicznie naładujesz superzdolność. Czeka cię teraz walka z wieloma przeciwnikami w jednym momencie, więc wchodź za każdym razem w snop światła, aby odblokowywać możliwość skorzystania z superzdolności.

029
Mini-bossowie nie są aż tak straszni, gdy dysponujemy superzdolnością.

Po kilku turach nieprzyjaciół musisz też zniszczyć mini-bossa. Wystarczy na niego seria ciosów ręcznych przy wykorzuystaniu super-zdolności, a następnie wykończenie go celną serią z broni lub ponownym naładowaniu zdolności. Po walce prawdopodobnie też awansujesz na drugi poziom i będziesz mógł wykorzystać swój pierwszy punkt ulepszeń.

Tym samym zakończysz pierwszą część tego zadania. Aby ruszyć Kampanię do przodu, musisz ponownie porozmawiać z Hawthorne na farmie.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały