Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Magia ognia (Pyrokinetic), Przywołania (Summonig), Łajdactwo (Scoundrel)

Umiejętności i czary związane z żywiołem ognia, przywoływaniem istot oraz niecnymi uczynkami.

Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.

Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.

Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.

Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).

umiejetnosci
Opis umiejętności pojawia się po najechaniu na jej ikonę na dole ekranu.

Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.

Pyrokinetic (Magia ognia)

Burn my eyes (zapalenia oczu) - umiejętność powodująca zwiększenie atrybutów celu oraz usunięcie negatywnych efektów klątwy (cure) i oślepienia (blind).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Haste (pośpiech) - cel tej umiejętności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera. Umiejętność przydatna zwłaszcza, gdy jesteś otoczony przez przeciwników.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 2
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Spontaneus combustion (nagły samozapłon) - zadaje obrażenia od ognia wszystkim celom wokół bohatera. Jeśli wybrany cel jest już podpalony (burning), to efekty obrażeń będą jeszcze większe.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Fireball (kula ognia) - postać przywołuje ognistą kulę, która po eksplozji zadaje obrażenia od ognia.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Fireblood (ognista krew) - ognisty atak przyczyniający się do wywoływania u celów krwawienia (bleeding) oraz podpalania pod nimi powierzchni, na której stoją.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Summon flaming totem (przywołanie ognistego totemu) - na 10 tur postać przywołuje totem atakujący cele ognistymi pociskami. Jednocześnie można przywołać tylko jeden taki twór naraz.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Summonig (przywołania)

Conjure incarnate (przywołanie inkarnacji) - przywołuje sobowtóra bohatera, która wspomaga go w walce przez 10 tur.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Dimensional bolt (wymiarowy piorun) - wystrzeliwuje piorun zadający obrażenia losowego typu. Ich siła jest zależna od inteligencji postaci.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 1 tura

Elemental totem (totem żywiołu) - w wybranym miejscu przywołuje totem (jego rodzaj jest zależny od powierzchni, na której zostanie przywołany), ostrzeliwujący przeciwników w zasięgu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 1 tura

Farsight infusion - ulepsza magiczny pancerz oraz sprawia, że przywołana inkarnacja może atakować z dystansu.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Scoundrel (łajdactwo)

Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz dwa dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.

  • Punkty akcji: 0
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Sawtooth knife (ząbkowany nóż) - przebija fizyczny pancerz przeciwnika, zadając mu obrażenia. Jeśli cel nie posiada pancerza, to wywołuje efekt krwawienia (bleeding). Wymaga korzystania ze sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy. Umiejętność nie powoduje utraty trzymanego w ręku noża lub sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Cloak and dagger (peleryna i sztylet) - umożliwia teleportowanie postaci bez usuwania efektu skradania się (sneaking).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Fatality (śmiertelność) - skorzystanie z umiejętności dubluje zadawane obrażenia, a w przypadku atakowania z zaskoczenia (sneaking) lub podczas korzystania z niewidzialności (invisible) siła ataku jest pięciokrotnie większa. Umiejętność wymaga trzymania przez bohatera sztyletu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Walk in shadows (chodząc w cieniu) - sprawia, że bohater staje się niewidzialny na kilka tur.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami