Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Przemieniec (Metamorph), Zwiadowca (Ranger), Łotrzyk (Rogue)

Poznaj mocne i słabe strony poszczególnych klas.

W trakcie tworzenia nowej postaci należy określić nie tylko jej rasę i wygląd, ale także klasę. Wpływają one między innymi na atrybuty bohatera oraz dostępne umiejętności i talenty. Dobrze jest dokładnie poznać wszystkie klasy i poświęcić nieco czasu na odpowiedni wybór, który będzie determinował styl rozgrywki.

Dobrze jest dopasować klasę do sposobu, w jaki zamierzamy prowadzić grę. Jeśli zależy nam na stworzeniu walecznej postaci, to dobrze pomyśleć na przykład o rycerzu (knight) lub kleryku (cleric), który z kolei może swoimi umiejętnościami pomagać sojusznikom na polu bitwy. Osoby preferujące walkę z dystansu mogą pomyśleć o zwiadowcy (ranger), gracze lubiący eksplorację i rozbrajanie pułapek zainteresują się pewnie klasą łotra (rogue).

Warto pamiętać, aby w drużynie znajdowały się postacie reprezentujące różne klasy. Przykładowo można pomyśleć o połączeniu wojownika (fighter), kleryka (cleric) z czarownikiem (witch) i łotrem (rogue). W ten sposób w trakcie walki uderzenie przejmą na siebie dwie pierwsze klasy walczące w zwarciu, a z tyłu wspomagać ich będzie czarami czarownik oraz łotr, który dodatkowo przyda się podczas eksploracji świata. Oczywiście to tylko jedno z przykładowych zestawień, których liczba jest niemal nieograniczona.

Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich klas dostępnych w grze wraz z ich atrybutami, umiejętnościami, talentami oraz zdolnościami specjalnymi. Trzy pierwsze w ostatniej kategorii zawsze odnoszą się do domyślnych ustawień klasy. Można je zmienić w trakcie tworzenia bohatera w zakładce Presets (Domyślne), Skills (Umiejętności), Edit (Edycja).

Metamorph (przemieniec) - klasa walcząca specjalizująca się w broniach dwuręcznych, która wspomaga się w pojedynkach specjalnymi zdolnościami mogącymi na przykład zamienić przeciwnika w zwierzę. Preferowane rasy - elfy, ludzie.

metamorph
Przemieniec (Metamorph).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Strength (siła) +2

Zdolności:

  • Two-handed (dwuręczność) +1 - umiejętność podnosząca siłę ataku w trakcie korzystania z broni dwuręcznych.
  • Polymorph (polimorfizm) +1 - zapewnia dodatkowym punkt przeznaczony do zakupienia atrybutu.
  • Persuasion (perswazja) +1 - zwiększenie szans przekonania osób do własnych racji w trakcie dialogu.

Talent:

  • Opportunist (oportunista) - wojownik może wyprowadzić poza swoją kolejką dodatkowy atak na przeciwniku, który będzie próbował zmienić swoją pozycję (np. odejść lub odwrócić się).

Umiejętności:

  • Tentacle lash (uderzenie macki) - atak zadający obrażenia fizyczne, który może rozbroić przeciwnika i spowodować u niego atrofię.
  • Chicken claw (pazur kurczaka) - zamienia wybrany cel w kurczaka na jedną turę.
  • Bull horns (bycze rogi) - na kilka tur bohater zyskuje rogi, którymi może atakować przeciwników. Wpływa też na umiejętność retribution, przez którą postać kontratakuje wroga, który ją zaatakował.
  • Chameleon cloak (peleryna kameleona) - sprawia, że postać przez kilka tur jest niewidzialna dla przeciwników.

Ranger (zwiadowca) - szybka i sprawna klasa opierająca się przede wszystkim na atakach dystansowych z wykorzystaniem broni strzeleckich (np. łuku). Preferowana rasa - elfy.

ranger
Strażnik (Ranger).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Wits (bystrość) +1

Zdolności:

  • Huntsman (myśliwy) +1 - zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń w trakcie atakowania ze wzniesienia.
  • yrokinetic (magia ognia) +1 - zapewnia dodatkowe bonusy do obrażeń podczas ataków ogniowych.
  • Lucky charm (łut szczęścia) +1 - sprawia, że masz większe szanse na odnajdywanie skarbów i łupów po wrogach.

Talent:

  • Arrow recovery (odnawianie strzał) - daje 33 procent szans na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu.

Umiejętności:

  • Ricochet (rykoszet) - strzała, która po trafieniu w cel może się odbić i trafić w kilka kolejnych celów zadając im obrażenia.
  • Haste (pośpiech) - cel tej zdolności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
  • First aid (pierwsza pomoc) - eliminuje negatywne efekty okaleczenia (crippled), powalenia (knocked down), oślepienia (blinded), głuchości (silenced), krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) oraz zatrucia (poisoned). Ponadto leczy 30 procent zdrowia postaci.
  • Markman's fang (kieł strzelca) - specjalna strzała, która rani wszystkich wrogów, którzy staną na jej drodze, przelatując przez nich.
  • Mark (znamię) - wybrany cel otrzymuje karę do uników (dodge) oraz nie może stać się niewidzialny.
  • Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
  • Peace of mind (spokojna głowa) - na trzy tury podnosi o jeden punkt siłę, finezję, inteligencję oraz bystrość. Usuwa także negatywne efekty oślepienia (blinded), przerażenia (terrified), uroku (charmed), kpiny (taunted), uśpienia (sleeping) i rozwścieczenia (enraged).
  • Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera.

Rogue (łotrzyk) - klasa postaci opierająca się głównie na zręczności i bystrości. Dzięki tym atrybutom oraz specjalnym zdolnościom sprawdza się zarówno podczas eksploracji świata, jak i podczas walki, zwłaszcza przy zadawaniu ciosów w plecy przeciwników. Preferowane rasy - elfy, ludzie.

rogue
Łotrzyk (Rogue).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Wits (bystrość) +1

Zdolności:

  • Scoundrel (łajdak) +1 - podnosi szybkość przemieszczania się oraz zwiększa współczynnik trafień krytycznych.
  • Thievery (złodziejstwo) +1 - zwiększa możliwości związane z otwieranie zamków (lockpick) oraz kradzieżami kieszonkowymi (pickpocket).
  • Dual wielding (dwuręczność) +1 - zwiększa skuteczność ataku oraz uników podczas korzystania z dwóch jednoręcznych broni (np. dwóch sztyletów).

Talent:

  • Back stabber - umożliwia wyprowadzanie niespodziewanych ataków w plecy przeciwników z wykorzystaniem noży oraz sztyletów.

Umiejętności:

  • Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz 2 dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
  • Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy.
  • Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
  • Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami