Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Przemieniec (Metamorph), Zwiadowca (Ranger), Łotrzyk (Rogue)

Poznaj mocne i słabe strony poszczególnych klas.

W trakcie tworzenia nowej postaci należy określić nie tylko jej rasę i wygląd, ale także klasę. Wpływają one między innymi na atrybuty bohatera oraz dostępne umiejętności i talenty. Dobrze jest dokładnie poznać wszystkie klasy i poświęcić nieco czasu na odpowiedni wybór, który będzie determinował styl rozgrywki.

Dobrze jest dopasować klasę do sposobu, w jaki zamierzamy prowadzić grę. Jeśli zależy nam na stworzeniu walecznej postaci, to dobrze pomyśleć na przykład o rycerzu (knight) lub kleryku (cleric), który z kolei może swoimi umiejętnościami pomagać sojusznikom na polu bitwy. Osoby preferujące walkę z dystansu mogą pomyśleć o zwiadowcy (ranger), gracze lubiący eksplorację i rozbrajanie pułapek zainteresują się pewnie klasą łotra (rogue).

Warto pamiętać, aby w drużynie znajdowały się postacie reprezentujące różne klasy. Przykładowo można pomyśleć o połączeniu wojownika (fighter), kleryka (cleric) z czarownikiem (witch) i łotrem (rogue). W ten sposób w trakcie walki uderzenie przejmą na siebie dwie pierwsze klasy walczące w zwarciu, a z tyłu wspomagać ich będzie czarami czarownik oraz łotr, który dodatkowo przyda się podczas eksploracji świata. Oczywiście to tylko jedno z przykładowych zestawień, których liczba jest niemal nieograniczona.

Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich klas dostępnych w grze wraz z ich atrybutami, umiejętnościami, talentami oraz zdolnościami specjalnymi. Trzy pierwsze w ostatniej kategorii zawsze odnoszą się do domyślnych ustawień klasy. Można je zmienić w trakcie tworzenia bohatera w zakładce Presets (Domyślne), Skills (Umiejętności), Edit (Edycja).


Metamorph (przemieniec) - klasa walcząca specjalizująca się w broniach dwuręcznych, która wspomaga się w pojedynkach specjalnymi zdolnościami mogącymi na przykład zamienić przeciwnika w zwierzę. Preferowane rasy - elfy, ludzie.

Przemieniec (Metamorph).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Strength (siła) +2

Zdolności:

  • Two-handed (dwuręczność) +1 - umiejętność podnosząca siłę ataku w trakcie korzystania z broni dwuręcznych.
  • Polymorph (polimorfizm) +1 - zapewnia dodatkowym punkt przeznaczony do zakupienia atrybutu.
  • Persuasion (perswazja) +1 - zwiększenie szans przekonania osób do własnych racji w trakcie dialogu.

Talent:

  • Opportunist (oportunista) - wojownik może wyprowadzić poza swoją kolejką dodatkowy atak na przeciwniku, który będzie próbował zmienić swoją pozycję (np. odejść lub odwrócić się).

Umiejętności:

  • Tentacle lash (uderzenie macki) - atak zadający obrażenia fizyczne, który może rozbroić przeciwnika i spowodować u niego atrofię.
  • Chicken claw (pazur kurczaka) - zamienia wybrany cel w kurczaka na jedną turę.
  • Bull horns (bycze rogi) - na kilka tur bohater zyskuje rogi, którymi może atakować przeciwników. Wpływa też na umiejętność retribution, przez którą postać kontratakuje wroga, który ją zaatakował.
  • Chameleon cloak (peleryna kameleona) - sprawia, że postać przez kilka tur jest niewidzialna dla przeciwników.

Ranger (zwiadowca) - szybka i sprawna klasa opierająca się przede wszystkim na atakach dystansowych z wykorzystaniem broni strzeleckich (np. łuku). Preferowana rasa - elfy.

Strażnik (Ranger).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Wits (bystrość) +1

Zdolności:

  • Huntsman (myśliwy) +1 - zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń w trakcie atakowania ze wzniesienia.
  • P
  • yrokinetic (magia ognia) +1 - zapewnia dodatkowe bonusy do obrażeń podczas ataków ogniowych.
  • Lucky charm (łut szczęścia) +1 - sprawia, że masz większe szanse na odnajdywanie skarbów i łupów po wrogach.

Talent:

  • Arrow recovery (odnawianie strzał) - daje 33 procent szans na odzyskanie specjalnej strzały po jej wystrzeleniu.

Umiejętności:

  • Ricochet (rykoszet) - strzała, która po trafieniu w cel może się odbić i trafić w kilka kolejnych celów zadając im obrażenia.
  • Haste (pośpiech) - cel tej zdolności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
  • First aid (pierwsza pomoc) - eliminuje negatywne efekty okaleczenia (crippled), powalenia (knocked down), oślepienia (blinded), głuchości (silenced), krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) oraz zatrucia (poisoned). Ponadto leczy 30 procent zdrowia postaci.
  • Markman's fang (kieł strzelca) - specjalna strzała, która rani wszystkich wrogów, którzy staną na jej drodze, przelatując przez nich.
  • Mark (znamię) - wybrany cel otrzymuje karę do uników (dodge) oraz nie może stać się niewidzialny.
  • Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
  • Peace of mind (spokojna głowa) - na trzy tury podnosi o jeden punkt siłę, finezję, inteligencję oraz bystrość. Usuwa także negatywne efekty oślepienia (blinded), przerażenia (terrified), uroku (charmed), kpiny (taunted), uśpienia (sleeping) i rozwścieczenia (enraged).
  • Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera.

Rogue (łotrzyk) - klasa postaci opierająca się głównie na zręczności i bystrości. Dzięki tym atrybutom oraz specjalnym zdolnościom sprawdza się zarówno podczas eksploracji świata, jak i podczas walki, zwłaszcza przy zadawaniu ciosów w plecy przeciwników. Preferowane rasy - elfy, ludzie.

Łotrzyk (Rogue).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Wits (bystrość) +1

Zdolności:

  • Scoundrel (łajdak) +1 - podnosi szybkość przemieszczania się oraz zwiększa współczynnik trafień krytycznych.
  • Thievery (złodziejstwo) +1 - zwiększa możliwości związane z otwieranie zamków (lockpick) oraz kradzieżami kieszonkowymi (pickpocket).
  • Dual wielding (dwuręczność) +1 - zwiększa skuteczność ataku oraz uników podczas korzystania z dwóch jednoręcznych broni (np. dwóch sztyletów).

Talent:

  • Back stabber - umożliwia wyprowadzanie niespodziewanych ataków w plecy przeciwników z wykorzystaniem noży oraz sztyletów.


Umiejętności:

  • Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz 2 dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
  • Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy.
  • Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
  • Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).

Read this next