Divinity: Original Sin 2 - atrybuty postaci

Poznaj cechy kształtujące bohaterów.

W grze występuje sześć atrybutów wpływających na różne elementy związane z postaciami i ich rozwojem. Mają one wpływ między innymi na niektóre modyfikatory (np. rozwój siły zapewnia możliwość wyprowadzania silniejszych ataków) oraz talenty. W trakcie rozwijania bohatera najlepiej inwestować w atrybuty specjalizujące go w jakiejś dziedzinie. Dodawanie kolejnych punktów do wszystkich po trochu sprawi, że postać w niczym nie osiągnie mistrzostwa.

Warto wiedzieć, że atrybuty są wyrażane w liczbowo, a ich minimalny poziom wynosi 10. Im więcej punktów zainwestujemy w dany atrybut, tym więcej dzięki niemu zyskamy. Należy mieć tu jednak na uwadze pewne ograniczenia. Przykładowo na pierwszym poziomie doświadczenia atrybuty można rozwijać maksymalnie do 14 punktów. Jeśli będziemy inwestować w atrybut powyżej tej wartości, to na pierwszym poziomie doświadczenia nie otrzymamy za niego już żadnych korzyści - skorzystamy z nich dopiero po awansowaniu postaci na drugi poziom doświadczenia.

atrybuty
Początkowe atrybuty (1) określamy w trakcie tworzenia postaci.

Poniżej opisano wszystkie atrybuty wraz z efektami, jakie zapewniają przy dodawaniu kolejnych punktów w trakcie rozwoju.

Strength (siła) - określa skuteczność ataków w trakcie korzystania z broni (m.in. miecze, topory i młoty) i umiejętności bazujących właśnie na sile. Każdy punkt dodaje: 5% damage (obrażeń), 2% physical armor (obrona fizyczna). Atrybut ten wpływa również na możliwość przenoszenia większej ilości przedmiotów i szybszego poruszania się pomimo obciążenia oraz jest związany z umiejętnościami z grupy warfare (bojowymi).

Finesse (finezja) - zwiększa siłę ataków broni bazujących na finezji (głównie łuki, kusze, sztylety) oraz wpływa na skuteczność uników. Każdy punkt dodaje: 5% damage (obrażeń) oraz 1% dodge chance (szansę na unik). Atrybut związany z umiejętności z grupy huntsman (polowanie) i scoundrel (łotr).

Intelligence (inteligencja) - atrybut zwiększający siłę ataków opierających na inteligencji (głównie różdżki i laski magiczne), czarach z różnych dziedzin oraz mający wpływ na magiczną ochronę. Każdy punkt zapewnia: 5% damage (obrażeń) oraz 2% magical armor (obrona magiczna).

Constitution (kondycja) - wpływa na ilość punktów zdrowia postaci. Każdy punkt rozwoju tego atrybutu zapewnia 7 vitality (punktów zdrowia). Podnosi również maksymalną ilość punktów akcji.

Wits (bystrość) - umożliwia wypatrywanie pułapek oraz ukrytych przedmiotów, w tym skarbów, a także daje więcej możliwości prowadzenia rozmów i przekonywania rozmówców do swojego zdania. Ponadto każdy rozwinięty punkt dodaje: 1% critical chance (szansa na cios krytyczny) oraz +1 initiative (inicjatywa).

Memory (pamięć) - wpływa na ilość umiejętności, które mogą zostać użyte w trakcie walki. Zazwyczaj wymagają one jednego slotu, jednak potężniejsze umiejętności mogą wymagać kilku. Pamięć pozwala zwiększyć liczbę slotów.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami