Obsidian Entertainment - studio odpowiedzialne za Fallout: New Vegas, Star Wars: Knight of the Old Republic 2 czy Pillars of Eternity - ujawniło, że swego czasu stało przed szansą stworzenia gry na podstawie „Pieśni lodu i ognia”.

Na bazie powieściowego cyklu powstał słynny serial telewizyjny „Gra o tron”. W poniedziałek wyemitowano finałowy odcinek siódmego - przedostatniego - sezonu produkcji.

01
Jon Snow - jeden z bohaterów „Gry o tron” i „Pieśni lodu i ognia”

Dowodzący zespołem Feargus Urquhart w rozmowie z Eurogamerem zdradził, że w 2005 roku - sześć lat przed debiutem adaptacji od stacji HBO - firma Electronic Arts zaoferowała ekipie przygotowanie gry na podstawie prozy George'a R.R. Martina. Deweloperzy propozycję jednak odrzucili.

Szef studia Obsidian Entertainment podkreśla, że wówczas dobrze znał „Pieśń lodu i ognia”, którą śledził od wydania pierwszego tomu. Tłumaczy, że trudno byłoby przekuć powieściowy cykl w produkcję, która zainteresowałaby przeciętnego gracza.

W 2005 roku niewiele wiadomo było o wydarzeniach rozgrywających się na terenach położonych za Murem, zaś magia czy smoki odgrywały niewielką rolę. W fabule ważne były polityczne intrygi oraz relacje między poszczególnymi postaciami.

Dużym wyzwaniem byłoby więc opracowanie gry, która oferowałaby możliwość pokierowania postacią inną niż żołnierzem. Tyle tylko, że jako wojownik nie mielibyśmy, komu stawić czoła.

- Nie można było też dać graczowi podopiecznego, który pełniłby kluczową rolę w tym świecie. Wszystkich istotnych bohaterów już wskazano i w trakcie zabawy nie można byłoby z nimi nawet porozmawiać - dodaje Chris Parker, jeden ze współzałożycieli Obsidian Entertainment.

- Jedyną rzeczą, którą mogliśmy zrobić, to coś w stylu tego, czego dokonało BioWare ze Star Wars: Knights of the Old Republic. Powiedziano im, że nie mogą tykać epizodów 1-6, postanowili więc cofnąć się z akcją w przeszłość - wyjaśnia Urquhart.

Ostatnią grą na podstawie „Gry o tron” oraz „Pieśni lodu i ognia” była epizodyczna przygodówka od Telltale Games z 2014 roku. Gracze nie powinni jednak liczyć na rychłe pojawienie się kontynuacji.

Job Stauffer ze wspomnianego studia - także w rozmowie z Eurogamerem - oznajmił, że prace nad drugim sezonem produkcji wstrzymano. Deweloperzy nie wykluczają powrotu do projektu, ale dopiero po zakończeniu emisji serialu stacji HBO.

Wcześniej zaś powstały dwie gry opracowane przez francuskie Cyanide - strategia oraz reprezentant gatunku RPG. Obie okazały się jednak niezbyt udanymi pozycjami.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki