Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pierwsze spojrzenie na gameplay w ekonomicznym Surviving Mars

Kolonia na Marsie.

Paradox Interactive opublikowało pierwszy gameplay z ekonomicznej strategii Surviving Mars, nadciągającej w przyszłym roku na PC (Windows, Mac, Linux), PS4 i Xbox One.

Za prace odpowiada studio Haemimont Games, twórcy trzech ostatnich odsłon serii Tropico.

Kolonia moja, a w niej

W Surviving Mars zajmiemy się jednak nie tropikalnymi wyspami, lecz kolonizacją tytułowej planety. Gracze zadbają o surowce, dostęp do tlenu, trening kolonistów czy walkę z burzami piaskowymi.

Rozgrywkę zaczynamy od wybrania jednej z agencji kosmicznych, co przełoży się na określone warunki początkowe, zasoby i miejsce startowe. Następnie stawiamy bezpieczne kopuły, pod którymi skrywają się potrzebne konstrukcje.

Potrzebna jest także odpowiednia architektura łącząca całe osiedle. Sadzimy rośliny, wydobywamy minerały, ale - co najważniejsze - dbamy o to, by nasi podopieczni przeżyli.

Każdy kolonista otrzymuje własne problemy i zalety, które wpływają także na życie kolegów i koleżanek. Jak zapewniają twórcy, główny naukowiec popadając w alkoholizm może przełożyć się na całkiem „interesujące" rezultaty.

Zobacz na YouTube

W kwestii oprawy i ogólnego stylu postawiono na retro-futuryzm z lat 1960. i nieco humoru, wzorem wspomnianego Tropico. W planach są na przykład marsjańskie tajemnice do odkrycia, przynoszące fortunę - lub ruinę.

Pewną nowością jest także losowe drzewko technologiczne. Kolejne rozwiązania techniczne i bonusy odblokujemy za pomocą eksperymentów, co przekłada się na nieco inną zabawę przy każdym starcie kampanii.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Surviving Mars

PS4, Xbox One, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze