Skip to main content

Hellblade - drugie wrota i czerwony znak, dotarcie do ruin: droga do Valravna, cz. 2

Kontynuacja podróży do Valravna i odbudowanie ruin.

Zdążyłeś już poznać mechanikę odpowiadającą za rozwiązanie zagadek w tym etapie gry. Opis pierwszego użycia łuku i złamania czerwonej pieczęci na wrotach znajdziesz na tej stronie - Hellblade - pierwsze wrota, symbol z kruków i czerwona pieczęć: droga do Valravna, cz. 1. Tymczasem kontynuujemy wędrówkę i przechodzimy na drugą stronę niewielkiego lasu.

Tam natrafiamy na kolejne wrota z czerwoną pieczęcią, symbolem. Podchodzimy blisko i wykonujemy skupienie, aby w świecie gry pojawiły się świetliste kształty nazywane krukami. Odwracamy się i spoglądamy na całą lokację. Na razie nie mamy tu nic do zrobienia, chociaż w tle można zauważyć specyficzny, zmieniający rzeczywistość łuk.

Na razie nie jest nam jednak do niczego potrzebny, więc kierujemy się ścieżką po lewej stronie, następnie ostro skręcamy w prawo i przechodzimy między drzewami z zawieszoną czaszką (1). Wchodzimy po schodach nieco dalej i skręcamy w lewo. Podążamy ścieżką, ignorując przy tym pojawiającego się przeciwnika.

Nie tylko łuki zmieniają rzeczywistość, ale i drzewa połączone charakterystycznymi czaszkami.

Przechodzimy przez kolejne napotkane drzewa z czaszką, ale od tyłu, odblokowując tym samym dalszą drogę. Przechodzimy dalej i po mostku prowadzącym do kolejnej iluzji z Valravnem. Zmierzamy przez kolejne drzewa z czaszką, dzięki czemu część muru przed nami staje otworem (2).

Przechodzimy pod widoczną drewnianą belką i otwieramy obydwoje drzwi, po czym korzystamy z drabiny umieszczonej na końcu komnaty. W ten sposób docieramy do łuku (3) zmieniającego rzeczywistość.

Po przejściu przez łuk kluczowe ruiny na środku lokacji zostaną odblokowane.

Po jego przekroczeniu możesz zauważyć, że ruiny (4) w centralnej części lokacji zostały odbudowane. Nie pozostaje więc nam nic innego, jak zejście drabiną i udanie się do nich przez najbliższe drzwi.

Wdrapujemy się po schodach, skąd mamy idealny widok na wrota z czerwoną pieczęcią, do których dopasowujemy świecące się symbole tak, aby pokryły się z wielkimi drzwiami. Wówczas używamy przycisku skupienia i schodzimy na dół, kierując się do odblokowanego przejścia.

Zmierzamy dalej jedyną możliwą ścieżką, aż docieramy do niewielkiej areny, gdzie czeka nas walka z kilkoma przeciwnikami. Trzymaj ich na dystans i w razie potrzeby przełamuj ich bloki i osłanianie się tarczą.

Zmierzaj przed siebie przeskakując nad białą krawędzią, a następnie pod osuniętym elementem, aż dotrzesz do lasu. Znajdują się tam kolejne wrota. Opis ich odblokowania znajdziesz jednak na kolejnej stronie naszego poradnika.