Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Car Mechanic Simulator 2018 - podstawowe czynności mechanika i naprawy

Najczęstsze aktywności w warsztacie samochodowym.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze naprawy i czynności, bez których nie obejdzie się większość napraw. Z racji ich powtarzalności, szybko złapiesz wprawę w ich wykonywaniu. Jeśli jednak podchodzisz do tego tematu pierwszy raz, spójrz na przygotowane przez nas opisy, które powinny ułatwić ci pierwsze podejście do różnych czynności.


Wymiana oleju

Już jako jedno z pierwszych zleceń otrzymasz polecenie zmiany oleju w samochodzie. Aby to zrobić, umieść auto na podnośniku, a następnie ponieś je maksymalnie, dwukrotnie klikając panel podnośnika.

Następnie znajdź znajdujące się w garażu urządzenia Spust oleju, przenieś je pod podnośnik i użyj, ówcześnie odkręcając filtr oleju - zauważysz strużkę zużytego oleju. Kiedy już cały wycieknie, umieść spust oleju z powrotem na swoim miejscu, przykręć nowy filtr oleju, a auto opuść korzystając z panelu podnośnika.

Jeżeli nie użyjemy spustu i rozchlapiemy olej, będziemy musieli zapłacić za jego wyczyszczenie.

Podnieś maskę samochodu klikając na nią, kliknij na silnik i znajdź na jego wierzchu korek oleju. Przytrzymaj na nim przycisk, a rozpoczniesz wlewanie nowego oleju. Wlewaj go około dwie sekundy, a następnie wyjdź do widoku silnika.

Klikając na pobliski bagnet możesz sprawdzić, czy wlałeś odpowiednią ilość. Powinien on wskazywać ilość między wartością minimalną, a maksymalną, najlepiej środek skali. Jeżeli wlałeś za mało, powtórz czynność ostrożnie dolewając brakującą część. Bańka z olejem zmieni położenie, gdy poziom oleju będzie prawidłowy. Wówczas przerwij szybko uzupełnianie oleju.


Naprawa klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe - oraz występujące koło nich zaciski i tarcze - są jednymi z najczęstszych rzeczy wymagających naprawy w grze. Żeby wymienić klocki musisz umieścić auto na podnośniku i podnieść je, używając znajdującego się na nim panelu.

Następnie kliknij na koło z zepsutą częścią. Przejdziesz do trybu demontażu. Aby zdjąć część, musisz najechać na nią myszką, kliknąć i przytrzymać.

Zaznaczonych klocków nie zdejmiemy bez wcześniejszego demontażu zacisków.

Zdemontuj w ten sposób koło wraz z pięcioma trzymającymi je śrubami. Pod kołem znajdziesz zacisk hamulca - musisz go zdemontować, aby dostać się do klocków hamulcowych. Pod nimi znajduje się tarcza hamulcowa (na tylnej osi) lub tarcza hamulcowa wentylowana (na przedniej osi).

Pozbądź się wszystkich uszkodzonych części, a następnie korzystając z menu kołowego (wywołanego PPM) przejdź w tryb montażu i powtórz czynności w odwrotnej kolejności, montując tym razem nowe części.


Żuraw silnikowy

Skomplikowane wymiany części w silniku można dokonywać zarówno przy silniku znajdującym się wewnątrz auta, jak i po umieszczeniu go na stojaku, przy czym ta druga opcja ułatwia nam naprawę, gdyż w łatwy sposób możemy obracać silnikiem podczas prac.

Tego żurawia trzeba użyć do wyjęcia silnika.

Aby wyjąć silnik podnieś auto na podnośniku i podjedź żurawiem silnikowym pod podnośnik. Użyj go, a gra poinformuje, że najpierw musisz zdemontować inną, wymienioną przez nią część. Będzie to najczęściej skrzynia biegów.

Podnieś auto maksymalnie w górę i wyjmij skrzynię biegów. Będziesz musiał wcześniej zdemontować także wał napędowy i niekiedy także inne części, w zależności od modelu auta. Nie bój się jednak, gdyż będą się świecić na czerwono przy próbie wyjęcia skrzyni biegów.

Po wszystkim skorzystaj ponownie z żurawia, aby wyjąć silnik. Żeby dokonywać w nim napraw musisz odłożyć go na stojak (w grze także nosi on nazwę żurawia silnikowego jednak jest zdecydowanie mniejszy, niż ten służący do wyjmowania silnika).

Umieszczony na nim silnik możesz obracać ułatwiając sobie pracę nad nim, kiedy skończysz pracować zdejmij go ze stojaka i umieść ponownie w aucie korzystając z żurawia.


Wymiana opon lub felg

Rozpocznij działania podobnie jak przy wymianie klocków - podnieś auto na podnośniku i zdemontuj koła posiadające uszkodzone części. Podejdź do Montażownicy kół i skorzystaj z niej rozmontowując koło na felgę i oponę. Kiedy urządzenie skończy działać, zabierz z niego części i skorzystaj ponownie, tym razem tworząc nowe koło przy użyciu sprawnych części ze starego oraz nowych kupionych w sklepie.

Na lewo wyważarka, na prawo montażownica.

Kiedy będziesz już miał nowe koło w ekwipunku, zauważysz, że nie możesz go od razu zamontować w aucie. Aby było to możliwe trzeba wyważyć nowe koła, przy pomocy urządzenia Wyważarka kół, stojącego tuż obok montażownicy. Dopiero po skorzystaniu z niego będziesz mógł zamontować koło w samochodzie.



Wymiana amortyzatorów

W dużej części przypadków amortyzatora, którego mamy zamontować w aucie, nie damy rady kupić go w sklepie. Możemy tam znaleźć tylko części do niego. Złożymy go korzystając ze Ściągacza do sprężyn dostępnego w naszym garażu. Możemy tam też rozłożyć zużyty amortyzator.

Ściągacz do sprężyn znajduje się koło skrzynki z narzędziami.

Do stworzenia nowego będą potrzebne trzy części, jedną z nich jest sam amortyzator, drugą sprężyna, trzecia to łożysko lub ogranicznik, zależnie od planowanego umiejscowienia amortyzatora. Po wybraniu części pozostaje nam odczekać chwilę, aż amortyzator będzie gotowy i zabrać go z przyrządu.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze