Activision Blizzard podało wyniki finansowe za kwartał obejmujący okres od początku kwietnia do końca czerwca, chwaląc się dużym zainteresowaniem Destiny 2 i sukcesami firmy Blizzard.

Jeśli o sieciowej strzelance mowa, to przeprowadzone na konsolach testy beta przyciągnęły podobno więcej graczy niż było w przypadku pierwszej odsłony serii.

1
Co ten Crash

Nie podano konkretnych liczb, ale wydawca zapewnia także, że suma zamówień przedpremierowych Destiny 2 już teraz przekracza preordery Destiny 1. Również Call of Duty: WWII cieszy się „mocnym” zainteresowaniem jeszcze przed debiutem.

Ogólna liczba miesięcznych aktywnych użytkowników w przypadku Activision spadła do 47 milionów, ale za to Blizzard może pochwalić się poprawą wyniku o 38 procent, do poziomu 46 milionów.

Wszystko to dzięki Overwatch i Hearthstone oraz ciągłemu wsparciu tych tytułów ze strony deweloperów. W sieciowej strzelance rekordowym zainteresowaniem cieszyło się wydarzenie specjalne Insurekcja, a w karciance - dodatek Podróż do wnętrza Un'Goro.

Wydawca zwrócił także uwagę na sukces Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy. Remake klasycznych platformówek to podobno najlepiej sprzedająca się gra konsolowa na świecie w czerwcu, pomimo obecności na rynku tylko przez dwa dni.

„Wiedzieliśmy, że Crash ma oddaną grupę fanów, w tym mnie, ale nie mieliśmy pojęcia, że aż tak...” - komentuje dyrektor generalny Eric Hirshberg. „Przed premierą ciężko powiedzieć, czy istnieje masowy odbiorca, czy tylko głośna mniejszość. Crash znacznie przekroczył wszelkie oczekiwania”.

Menedżer zapewnił, że Activision rozważy odświeżenie także innych klasyków ze swojego katalogu, choć nie miał nic do zapowiedzenia.

„Uważamy, że mamy świetne portfolio i analizujemy takie działania, ale to dla nas nic nowego. Pokazaliśmy już moc podobnego podejścia w Modern Warfare Remastered oraz Zombies Chronicles, a Crash Bandicoot to oczywiście kolejny świetny przykład”.

Jeśli o liczbach mowa, to w okresie kwiecień - czerwiec Activision Blizzard wypracowało 1,63 mld dolarów przychodów, w porównaniu z 1,57 mld dol. w analogicznym kwartale 2016 roku. Aż 1,31 mld dol. to sprzedaż cyfrowa, co stanowi wzrost o 15 procent.

Reklama