Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Unturned - paski informacyjne: zdrowie, głód, pragnienie, promieniowanie, stamina i tlen

Wszystko na temat potrzeb naszego bohatera.

Ogólnym założeniem każdej gry z elementami survivalu jest oczywiście przetrwanie. Nie inaczej ma się w przypadku Unturned, które wymaga od gracza nie tylko ucieczek i walki z zombie, ale także zaspokajania podstawowych potrzeb organizmu.

Z pomocą przychodzą paski informacyjne, których jest sześć. Domyślnie wyświetlone są w niewielkim oknie w lewym dolnym rogu ekranu. W opcjach gry można wyłączyć jego wyświetlanie, ale absolutnie tego nie polecamy, gdyż okno to stanowi najlepszą informację o stanie naszego bohatera.

Poniżej znajdziesz przedstawienie wszystkich aspektów dotyczących pasków informacyjnych.

1. Zdrowie - jak można się łatwo domyśleć, jest to najważniejszy pasek spośród wszystkich sześciu występujących w grze. Jego zmalenie do zera skutkuje śmiercią, a tracimy go wskutek walki i odnoszonych obrażeń, a także nie upilnowania kolejnych dwóch, równie bardzo ważnych pasków. Ubytki w pasku możemy regenerować poprzez używanie apteczek.

2. Głód - całkowite zniknięcie paska głodu będzie oznaczać stopniowe umieranie. Pasek głodu znika systematycznie cały czas, dlatego nie wolno go ignorować i zapominać o konieczności pożywiania się.

Pragnienie - działanie tego paska jest dokładnie takie same, jak w wyżej opisywanym przykładzie. Odnosi się jednak do potrzeby nawadniania organizmu, w czym - oczywiście - najbardziej będzie pomocna woda lub inne płyny. Gdy pasek osiągnie zero, stopniowo znikać będzie także pasek naszego zdrowia.

4. Napromieniowanie - jest to czynnik, który również może doprowadzić do niepożądanych efektów, jeśli nie zostanie dostatecznie przypilnowany. Ryzyko napromieniowania zwiększa się, gdy zombie zadają nam ciosy, a także jemy niewłaściwe jedzenie. Efekt napromieniowania powoli słabnie, ale w świecie gry występują substancje, które ograniczają ten efekt.



5. Stamina / Wytrzymałość - często spotykany w różnego typu grach pasek odpowiada za możliwość biegania sprintem, skakanie i wykonywanie innych, cięższych czynności. Odnawia się samoistnie i w dość szybkim tempie. Jest kluczowy, gdy okazuje się, że musimy błyskawicznie ewakuować się z danego miejsca. Przy osiągnięciu zera czasowo nie możemy wykonywać sprintu, jednak nie wpływa to na zdrowie lub inne czynniki.

6. Powietrze / Tlen - ten wskaźnik istotny jest tylko wtedy, gdy nurkujemy w wodzie. Gdy znajdujemy się w niej zbyt długo, a pasek maleje do zera, zaczynamy się dusić i stopniowo umierać, dlatego bardzo ważne jest wypłynięcie na powierzchnię w odpowiednim momencie.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Komentarze