Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Drobne opóźnienie ogromnej łatki 3.0 do Star Citizen

Twórcy muszą się tłumaczyć.

Star Citizen w wersji alpha 3.0 to jedna z najważniejszych aktualizacji do gry, wprowadzająca możliwość lądowania na planetach i ich eksplorację. Łatka o takiej skali to sporo pracy, więc twórcy poinformowali o kolejnym opóźnieniu - z końca sierpnia na początek września.

Mowa o okresie między 4 a 8 września.

Deweloperzy tłumaczą, że w końcowej fazie szlifowania detali natknęli się na kilka problemów ze stabilnością i chcą wyeliminować je przed udostępnieniem treści szerszej grupie odbiorców.

Osobnym kłopotem są także przedłużające się prace nad nowym systemem odpowiedzialnym za automatyczne pobieranie i instalowanie łatek.

Zobacz na YouTube

Brzmi niewinnie i logicznie, lecz mówimy przecież o Star Citizen, gdzie każde - nawet najmniejsze - opóźnienie sprawia, że w tyłach głowy graczy na całym świecie odzywa się głos, że może rzeczywiście cały ten projekt to jedna, wielka pomyłka.

Podobnie jest w przypadku 3.0, co skłoniło deweloperów do wystosowania nieco dokładniejszych wyjaśnień.

„Wkraczając na nieznane tereny, nie można przewidzieć, co nas czeka” - opisuje dyrektor do spraw relacji z graczami, Will Leverett. „Prace nad 3.0 na pewno przełożyły się na zmienne i wyzwania, których się nie spodziewaliśmy, a te nie zawsze pasują do kalendarza.”

„Jako gracze przyzwyczailiśmy się do tego, że wszystkie daty to stałe punkty w czasie, które możemy zrozumieć i według których możemy planować. Natura tego projektu nie do końca pasuje do takich założeń...”

Leverett wyjaśnia, że zakres nowych technologii i potrzebnej infrastruktury w wersji 3.0 przerasta wszystko, co dotychczas przygotowano dla gry. Aktualne i dokładnie rozpisane plany znaleźć można na ogromnej stronie studia Roberts Space Industries.

Zobacz na YouTube

„Chodzi o dostarczenie otwartego do eksploracji układu słonecznego, ze wsparciem serwerów, które sprawią, że wszystko to będzie dynamiczne. Chodzi o przygotowanie narzędzi dla twórców, do przygotowania miast i planet dla reszty uniwersum, w inteligentny, skalowalny, efektywny i interesujący sposób” - dodaje.

„Nauczyliśmy się, że możemy dostarczyć coś znacznie lepszego niż zakładała pierwotna wizja dla 3.0, coś większego, całkiem przełomowego, wspaniałego. Nie zawsze jest to zgodne z harmonogramem, ale uważamy, że poświęcenie dodatkowego czasu na dopracowanie nie jest niczym złym.”

Pełna wersja Star Citizen nie ma jeszcze daty premiery.

„Może być rozsądne” - czytamy na oficjalnej stronie. „By oczekiwać wstępnego debiutu (bez wszystkich opcji wymienionych w celach dodatkowych i z około 60 z 110 układów gwiezdnych) pod koniec 2018 roku.”

Star Citizen zapowiedziano w 2012 roku, z wstępną datą debiutu premiery ustaloną na 2014 r.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Star Citizen

PC

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze