Wodne Pokemony są niezwykle popularne. W pierwszej generacji i w Pokemon GO jest ich aż 28. Niektóre posiadają typ drugorzędny, a co za tym idzie - nieco inne słabe i mocne strony. Wodne stworki to jeden z najbardziej tradycyjnych rodzajów Pokemonów. Jeden ze „starterów" w każdej grze to zawsze stworek typu Water.

Poniżej wymieniamy wszystkie stworki typu wodnego obecne w Pokemon GO. Listę będziemy aktualizować wraz z pojawianiem się w grze kolejnych stworków w przyszłości.

Opisując Pokemony, wymieniamy ich możliwe ataki. Należy jednak pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie jesteśmy w stanie ich zmieniać. Nie mamy wpływu na to, jaki atak specjalny otrzyma stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.

Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Gdzie szukać Pokemonów typu Water? Oczywiście najczęściej w pobliżu wody i zbiorników wodnych. Rzeki, jeziora, morze, ocean, zatoka, port - to miejsca, gdzie należy je łapać.

Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów

Squirtle

007

Niewielki Pokemon przypominający żółwia. Ma niebieską skórę. Jego skorupa jest niezwykle twarda, służy jako pancerz, ale też zapewnia bezpieczeństwo podczas snu.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 7

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Aqua Tail, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25

Wartortle

008

Druga forma Squirtle'a, nieco większa od pierwszego stadium. Ma też futrzany ogon i uszy, które pomagają podczas pływania. Wartortle jest świetnym nurkiem.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 8

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Ice Beam, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100

Blastoise

009

Ostatnia forma Squirle'a to wielki żółwiopodobny stwór, także charakteryzujący się niebieską skórą. Potężna skorupa chroni go przed zagrożeniami i skrywa dwa wodne działka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 9

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Squirtle -> Wartortle -> Blastoise

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Flash Cannon, Ice Beam, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Psyduck

054

Przypominający dziobaka żółty Pokemon, często cierpiący na ból głowy. Z powodu swojej dolegliwości niezbyt lubi się ruszać, ale gdy migrena staje się niezwykle silna, budzą się w nim niezwykłe moce.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 54

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Psyduck -> Golduck

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Zen Headbutt

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psybeam, Aqua Tail, Cross Chop

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Golduck

055

Zupełne przeciwieństwo Psyducka - szybki, silny i zwinny, doskonały pływak. Jest skuteczny w walce i może komunikować się telepatycznie z trenerem. Nie ma problemów z migreną.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 5

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Psyduck -> Golduck

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Confusion, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Psychic, Hydro Pump, Ice Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Poliwag

060

Pokemon przypominający dużą kijankę, posiada bardzo cienką, choć niezwykle elastyczną skórę, co chroni go przed ugryzieniami. Nie ma rąk, ale dzięki ogonowi może świetnie pływać.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 60

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Mud Bomb, Body Slam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25

Poliwhirl

061

Druga forma Poliwaga ma już lepiej wykształcone nogi, posiada też ręce. Może funkcjonować na lądzie, ale zdecydowanie woli pozostawać w wodzie. Wzór na jego brzuchu może dezorientować wrogów.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 61

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Scald, Mud Bomb, Bubble Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100

Poliwrath

062

Poliwrath skupia się na walce w zwarciu. Choć używa ataków wodnych, zadaje też mocne ciosy pięściami. Żyje głównie na lądzie, ale potrafi dobrze pływać, a nawet biegać po wodzie.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Walczący (Fighting)

Numer: 62

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), latający (Flying), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), normalny (Normal)

Ewolucja: Poliwag -> Poliwhirl -> Poliwrath

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Submission, Ice Punch

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Tentacool

072

xxxx

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)

Numer: 72

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Poison Sting

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Wrap

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Tentacruel

073

Tentoxa hat große, rote Kugeln auf seinem Kopf. Sie glühen auf, bevor sie seine Gegner mit Ultraschall erschüttern. Ein Ausbruch dieses Pokémon erzeugt starke Wellen in seiner Umgebung.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Trujący (Poison)

Numer: 73

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), Psychic

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Tentacool -> Tentacruel

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Acid, Poison Jab

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Sludge Wave, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Slowpoke

079

Stworek przypominający pod pewnymi względami połączenie hipopotama i salamandry. Z natury leniwy i spokojny. Za pomocą ogona łowi ryby. Niezbyt inteligentny Pokemon.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Psychic

Numer: 79

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)

Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psyshock, Psychic

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Slowbro

080

Slowpoke przemienia się w Slowbro, gdy jego ogon zostaje ugryziony przez Sheldera. Trucizna Pokemona-muszli sprawia, że Slowbro jest niewrażliwy na ból. Jest w stanie wykonać mocne ataki, ale jest z natury spokojny.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 80

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), robak (But), duch (Ghost)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), trujący (Poison), walczący (Fighting)

Ewolucja: Slowpoke -> Slowbro

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Confusion

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Psychic, Ice Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Seel

086

Stworek przypominający fokę, nie potrafi sprawnie poruszać się na lądzie. Może bez problemu przetrwać przy bardzo niskiej temperaturze.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 86

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Seel -> Dewgong

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Aqua Jet, Icy Wind, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Dewgong

087

Ewolucja Seela jest większa, silniejsza. Porusza się szybciej, aktywny jest głównie w nocy, kiedy to zajmuje się polowaniem. Rogiem na głowie może zadać poważne obrażenia.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 87

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Seel -> Dewgong

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Aqua Jet, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Shellder

090

Pokemon-muszla. Jego skorupa jest niezwykle twarda, niemal nic nie jest w stanie jej uszkodzić. Może strzelać soplami lodu, jest też w stanie ugryźć ogon Slowpoke'a, by zmienić formę tego stworka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 90

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Shellder -> Cloyster

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Ice Shard, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Water Pulse, Icy Wind

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Cloyster

091

Druga forma Shelldera posiada jeszcze potężniejszą skorupę, jest też bardziej agresywna. Otwiera się tylko po to, by zaatakować. Może ranić swoimi kolcami na muszli.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 91

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Shellder -> Cloyster

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Hydro Pump, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Krabby

098

Pokemon-krab. Dysponuje mocnymi szczypcami, które wykorzystuje w walce. Staje się czujny, gdy obcy zbliża się do jego terytorium, nie atakuje jednak niesprowokowany.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 98

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Krabby -> Kingler

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Bubble, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, Bubble Beam, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Kingler

099

Druga forma Krabby'ego posiada wielkie, niezwykle potężne szczypce (szczególnie na lewej kończynie), które mogą zmiażdżyć niemal wszystko. Nie jest szczególnie agresywny.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 99

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Krabby -> Kingler

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Metal Claw, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Vice Grip, X-Scissor, Water Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Horsea

116

Przypominający konika morskiego stworek niewielkich rozmiarów. Żyje w wodzie. Walczy w ostateczności, jeżeli nie uda mu się uciec lub zmylić przeciwnika przy pomocy atramentu.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 116

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Horsea -> Seadra

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Bubble

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Bubble Beam, Dragon Pulse, Flash Cannon

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Seadra

117

Ewolucja Horsea może tworzyć małe wiry wodne poprzez obracanie swoim ciałem. Korzysta też ze specjalnej substancji, którą może osłabić przeciwnika. Szybki pływak.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 117

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Horsea -> Seadra

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Dragon Breath

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Blizzard, Dragon Pulse, Hydro Pump

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Goldeen

118

Ryba o pięknych barwach. Przeważnie spokojna, ale może zaatakować, jeżeli poczuje się zagrożona. Używa rogu, by zbić szybę akwarium, jeżeli zostanie schwytana.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 118

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Goldeen -> Seaking

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Horn Attack, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Seaking

119

Druga forma Goldeen, nieco bardziej terytorialna i agresywna. Posiada mocny róg, którego bez wahania użyje w walce. Ma także ostre, małe zęby.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 119

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Goldeen -> Seaking

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Peck, Poison Jab

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Icy Wind, Drill Run, Megahorn

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Staryu

120

Pokemon-rozgwiazda. Na środku brązowego ciała posiada charakterystyczny kryształ, który świeci w nocy. W blasku księżyca Staryu wypływają na powierzchnię morza i ustawiają się odpowiednio do położenia gwiazd.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 120

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Staryu -> Starmie

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Swift, Bubble Beam, Power Gem

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Starmie

121

Ewolucja Staryu ma inny kolor ciała i więcej odnóży. Niektórzy wierzą, że obie formy Pokemona pochodzą spoza Ziemi, o czym ma świadczyć fakt, że zdają się komunikować z gwiazdami po zachodzie słońca.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 121

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Staryu -> Starmie

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Quick Attack, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Power Gem, Psybeam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Magikarp

129

Magikarp nie jest zbyt użytecznym Pokemonem. Posiada wyłącznie jeden atak, jest bezradny na lądzie. Może jednak ewoluować w potężnego Gyaradosa.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 129

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Magikarp -> Gyarados

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Splash

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Struggle

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 400

Gyarados

130

Ewoluuje z Magikarpa i jest jego absolutnym przeciwieństwem - wielki, potężny, silny. Jego zęby mogą przegryźć niemal wszystko. Z wyglądu przypomina chińskiego smoka.

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 130

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Magikarp -> Gyarados

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Dragon Breath, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Hydro Pump, Twister, Dragon Pulse

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Lapras

131

Pokemon przypominający Plezjozaura. Świetny pływak, może na swoim grzbiecie przewozić ludzi. Jest inteligentny, rozumie ludzką mowę. Z natury spokojny i delikatny.

Typ 1: Wodny (Water) / Typ 2: Lodowy (Ice)

Numer: 131

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass), ognisty (Fire), skalny (Rock)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire), smoczy (Dragon), trawiasty (Grass)

Ewolucja: Squirtle -> Schillok -> Turtok

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Frost Breath, Ice Shard

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dragon Pulse, Ice Beam, Blizzard

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Zobacz także:

Pokémon GO - wszystkie Pokemony typu Normal

Vaporeon

134

Jedna z ewolucji Eevee, którą otrzymamy, gdy nazwiemy pierwszą formę imieniem Rainer (w Pokémon GO, w tradycyjnych grach z konsol działa to inaczej).

Typ 1: Wodny (Water)

Numer: 134

Wrażliwy na typ: Elektryczny (Electric), trawiasty (Grass)

Silny przeciwko typom: Ziemny (Ground), skalny (Rock), ognisty (Fire)

Ewolucja: Eevee -> Vaporeon

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Tackle, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Water Pulse, Hydro Pump, Aqua Tail

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Mateusz dołączył do zespołu w 2013 roku. Jest z-cą redaktora naczelnego, opiekuje się naszym kanałem YouTube, przygotowuje artykuły i recenzje, a czasami także poradniki. Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych.

Więcej artykułów od Mateusz Zdanowicz

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały