Ark: Survival Evolved - za nagłą podwyżką ceny stoi wersja pudełkowa

Twórcy wyjaśniają.

Wcześniej w tym miesiącu studio Wildcard wywołało spore kontrowersje, dublując cenę Ark: Survival Evolved na Steamie, do 60 euro (ok. 255 zł). Teraz twórcy zapewniają, że za takim krokiem nie stoi nawet chęć zarobku - a wersja pudełkowa gry.

Sam Dean Hall - twórca DayZ - był oburzony taką nagłą zmianą, krytykując deweloperów na Twitterze:

- Pisze to Dean Hall, który nawet nie ukończył własnej gry - komentuje Jeremy Stieglitz, główny projektant, programista, szef projektu i współzałożyciel Studio Wildcard, w rozmowie z Eurogamerem. - Nie mogę się doczekać, aż zagram w jego tytuł, gdy tylko go skończy.

- Mogę powiedzieć, że sprawa nie ma nic wspólnego z pieniędzmi, a tylko i wyłącznie z jedną rzeczą: chęcią umieszczenia produkcji na sklepowych półkach. To było dla nas bardzo ważne, od samego początku. Nie wszyscy kupują wersje cyfrowe - tłumaczy.

- Niestety, nasza branża działa w ten sposób, że jeśli chcemy to zrobić, musimy współpracować z dystrybutorami i sprzedawcami. A ci nie będą chcieli mieć z nami nic wspólnego, jeśli będziemy oferować konkurencyjną cenę za pośrednictwem wersji cyfrowej.

1
Na polowaniu

- Nie zarabiamy zbyt wiele na każdym sprzedanym pudełku. Zyski wypracowujemy na Steamie. Chodzi bardziej o przyciągnięcie nowych graczy, którzy w przeciwnym razie nigdy nie usłyszeliby o tytule.

- Fajnie jest też wziąć pudełko w ręce i poczuć, że się udało - dodaje Stieglitz.

ARK: Survival Evolved debiutowało w programie Early Access na Steamie w czerwcu 2015 roku. Pełna wersja ukaże się 8 sierpnia już nie tylko na PC, ale także na PS4 i Xbox One.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami