Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Get Even - cmentarz, zagadka z windą, Rose

Przechodzimy przez nektropolię i rozwiązujemy łamigłówkę w siedzibie korporacji.

Po wejściu w interakcję z obrazem ze wspomnienia dotyczącym porwania Grace rozpocznie się scenka, w lokacji z krzesłem gdzie doszło do wybuchu bomby. Po jej zakończeniu przebudzisz się w miejscu z telewizorem, gdzie okaże się, że mówiący mężczyzna to Robert Ramsey. Bohaterowi zleci zadanie odkrycia na czyje zlecenie działał Jasper i Rose porywając Grace.


Przejście przez cmentarz

Przejdź na korytarz i przejdź przez parę drzwi. Kontynuuj do pokojów, w których znajdziesz kilka notatek na biurkach i ziemi. W jednym z nich natkniesz się na tablicę korkową ze zdjęciem cmentarza. Wejdź z nim w interakcję, a po chwili przeniesiesz się nekropolii.

Zeskanuj pierwszą napotkaną torebkę.

Zacznij iść przed siebie po ścieżce. W trakcie marszu możesz oświetlać sobie drogę latarką. Po chwili natkniesz się na leżącą na ziemi czerwoną torebkę, którą zeskanuj jako dowód (obrazek powyżej). W tym momencie rozpocznie się scena, w której Rose rozmawia z Blackiem przez telefon.

Wyrusz w głąb cmentarza. Z lewej strony zobaczysz mapę okolicy. W trakcie eksploracji warto korzystać z mapy w telefonie, co umożliwi ci unikanie okolicznych najemników lub zaplanowanie ich eliminacji jednego po drugim. Możesz też korzystać z anomalii, aby zapewnić sobie dodatkową osłonę. Pamiętaj, że jeśli wywołasz alarm, to będziesz musiał stawić czoła sporej liczbie przeciwników.

Szyfr odnajdzisz po użyciou latarki UV na zamku elektrycznym.

W trakcie drogi przez cmentarz będziesz natykał się na kolejne damskie, czerwone torebki, które będą znikać w momencie zbliżania się do nich. Podążając ich śladem będziesz trzymał się właściwej drogi prowadzącej do celu. Zlokalizuj zniszczony fragment muru, przy którym stoi paląca się beczka.

Rusz przed siebie i skieruj się w stronę budynku. Przy wejściu natkniesz się na elektroniczny panel z cyframi. Skorzystaj z latarki UV, aby odkryć, że na niektórych cyfrach są odciski palców (obrazek powyżej). Aby wpisać odpowiedni szyfr należy wciskać cyfry w kolejności zaczynając od tej, gdzie odcisk palca jest najbardziej widoczny, a kończąc na tej, gdzie jest on widoczny najmniej.

Korytarz z celami jest związany z postacią Rose.

Po wejściu do środka rusz przed siebie. Po drodze miniesz obrazek, dzięki któremu możesz przenieść się do pokoju przesłuchań. W trakcie dalszej eksploracji dotrzesz do miejsc z kilkoma notatkami oraz dobrze już znanego pokoju z krzesłem. W korytarzu z celami (obrazek powyżej) natkniesz się z kolei na różne wspomnienia z postacią Rose.

Przejdź do końca korytarza, aż dotrzesz do wspomnienia ze szpitalem. Wejdź do jednej z sal, gdzie natkniesz się rozmowę Rose oraz Ramseya. Kiedy dialog się zakończy podejdź do szafki i przyjrzyj się leżącemu na blacie zdjęciu. Zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji, gdzie czeka cię kolejne zadanie.


Zagadka z windą

Po wejściu w interakcję z obrazkiem w szpitalu trafisz do miejsca, gdzie po kilku krokach natkniesz się na niedziałającą windę. Twoim celem będzie rozwiązanie łamigłówki z dźwigniami, dzięki którym przywrócisz zasilanie i ją uruchomisz. Aby rozwikłać zagadkę należy ustawić trzy komplety dźwigni z lewej strony w odpowiedni sposób. Kluczem do zrozumienia systemu jest przyjrzenie się dwóm obrazkom z prawej (obrazek powyżej). Zacznijmy od ikon - pierwsza od góry ukazuje zębatki, druga (piorun) zasilanie, a trzecia drzwi od windy.

Klucz do rozwiązania łamigłówki znajduje się na metalowych drzwiach.

Górny obrazek (obrazek powyżej) pokazuje ustawienie trzech dźwigni w celu uruchomienia danego mechanizmu. Aby jednak to zrobić dany zestaw dźwigni musi posiadać odpowiednią moc elektryczną - tę można sprawdzić na tabliczkach przy środkowych dźwigniach. Teraz należy dopasować odpowiednią moc do poszczególnych trybów, o czym informuje druga tabliczka.

I tak zębatki wymagają 8000W, a zatem ustawienie dźwigni (w naszym przypadku góra, dół, góra) należy wprowadzić w skrzynce o mocy 10000W (jeśli wprowadzimy to ustawienie w skrzynce o mniejszej mocy, to układ nie zadziała). Analogicznie jest z pozostałymi mechanizmami. A zatem zasilanie (3000W) włączamy kombinacją dźwigni (dół, dół, góra) w skrzynce 5000W, a drzwi (1000W) w kombinacji dźwigni dół, góra, góra, aktywujemy w skrzynce 2000W.



Po aktywowaniu windy wejdź do niej i skorzystaj z przycisku, dzięki czemu zaczniesz jechać w górę. Po zatrzymaniu windy opuść ją i zacznij iść przed siebie po drodze przeglądając kolejne napotkane dowody. W końcu dotrzesz do miejsca rozmowy Rose i Blacka. Po zakończeniu dialogu czeka cię rozmowa przez telefon, a następnie przerywnik po którym wrócisz do szpitala.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Get Even

iOS, PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze