Rockstar wyjaśnia przyczyny zablokowania moda OpenIV do GTA

Chodzi o oszustów w GTA Online.

Wczoraj informowaliśmy, że twórcy OpenIV, popularnego narzędzia do tworzenia i uruchamiania modyfikacji w serii GTA, postanowili zrezygnować z dalszego rozwijania projektu. Przyczyną decyzji jest wezwanie do zaprzestania działalności, wystosowane przez prawników Take-Two Interactive.

Wydawca milczy, lecz teraz głos w sprawie zajął sam producent gier, studio Rockstar. Przedstawiciele studia wyjaśnili, że „walka” z aplikacją ma związek z oszustami w trybie GTA Online.

„Akcje Take-Two nie są skierowane przeciwko modom do trybu dla pojedynczego gracza. Niestety, OpenIV umożliwia korzystanie z najnowszych, podstępnych modyfikacji, otwierających drogę do wpływania na wrażenia innych graczy w GTA Online” - napisano w komunikacie.

„Pracujemy nad znalezieniem rozwiązania, które umożliwiałoby dalsze wspieranie naszej kreatywnej społeczności bez negatywnego wpływu na graczy" - dodaje Rocsktar (dzięki, PC Gamer).

Producent już w 2015 roku zapewniał, że tworzenie modyfikacji jest całkowicie legalne, o ile nie ingerują one w żaden sposób w tryby sieciowe i ograniczają się do kampanii dla pojedynczego gracza.

Twórca OpenIV - GooD-NTS - twierdzi natomiast, że „zostawienie Online w spokoju” jest jednym z czterech filarów jego projektu. Należy jednak przyznać, że aplikacja poważnie ingeruje w pliki gry, więc zapewne może zostać wykorzystana przez oszustów - jak wskazuje Rockstar.

Pozostaje pytanie, czy zablokowanie od razu całej aplikacji, rozwijanej już przez ponad dekadę, jest rozwiązaniem lepszym niż próba poradzenia sobie z poszczególnymi, nieuczciwymi jej zastosowaniami. Zwłaszcza, że OpenIV pozostaje oczywiście dostępne, nawet jeśli nie jest już rozprowadzone oficjalnie przez twórców.

Reklama

Skocz do komentarzy (7)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Kolejny producent odchodzi z Blizzarda

Zajmował się Overwatch 2.

Far Cry 6 bez ray tracingu na konsolach - opcja dostępna tylko na PC

Na platformach PlayStation i Xbox liczy się wydajność.

Deathloop - Poradnik, Solucja

Jak zacząć, rozgrywka, walka, opis przejścia i tropy - poradnik do Deathloop.

Komentarze (7)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami